تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 11798
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی

    تا زمانیکه مدارک ارتباط بین سلامت ذهنی ضعیف و تجربه به فقر و محرومیت افزایش پیدا می کند رابطه پیچیده می شود. ما داده های امراض مسری در بیماری ذهنی در بین گروهای اجتماعی – اقتصادی متفاوت بررسی کرده ایم و بحث علت – تاثیر فقر و بیماری ذهنی و طبیعت پریشانی ذهنی و آشفتگی های مرتبط با فقر را بررسی کرده ایم . موضوعات مرتبط با فقر ارائه شده است. این چکیده هم چنین فاکتورهای مرتبط با فقر و مشکلات در اندازه گیری سلامت ذهنی و بیماری و سطوح فشار فقر را آدرس دهی کرده است .

    کلمات کلیدی : سلامت ذهنی ، فقر ، وضعیت اجتماعی – اقتصادی

    ارتباط بین سلامت ذهنی ضعیف و تجربه فقر و محرومیت به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و ارتباط بین دو فاکتور ایجاد شده است . سازمان جهانی سلامت حالت های سلامت ذهنی را گزارش کرد .آشفتگی ذهنی در افرادی در همه سنین ؛ جنسیت ها و پس زمیته ها اتفاق می افتد . هیچ گروهی نسبت به آشفتگی های ذهتنی مصون نیستند ، اما احتمال آن در افرادی با سواد پایین ، بیکار ، بی خانمان و فقیر... بالاتر است . ارتباط بهرحال پیچیده است و تحت تاثیر فاکتورهای زیادی قرار می گیرد .

     

     

    شیوع بیماری ذهنی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی

    بررسی های اپیدمیکی وابسته به روان شناسی تا اواخر دهه 1930 نسبت های بالاتر بیماری ذهنی در جمعیت های با درآمد پایین را گزارش کرده است . مطالعات اولیه این موضوع را در بیماری های ذهنی بیشتر مثل اسکینر نشان داده شده است . مشاهدات اخیر پینشهاد می کند که این حالتی با دیگر گروههای آشفتگی روانی به همان میزان است .

    اسکینر و فرنی : کار اولیه dunham,fanis درسال 1939 اولین پذیرش اسکینر و فرنی برای تمرکز در شهر داخلی ، محیط های اقتصادی – اجتماعی پایین تر شیکاگو را نشان می دهد . این موضوع با دیگرمطالعات که دنبال شدند پشتیبانی شده است . بهر حال برخی از مشکلات بعدی گزارش کردند که شیوع وقاعی اسکینر و فرنی با کلاس های اجتماعی متغیر نیست اما وضعیت های اقتصادی – اجتماعی پایین تر برای بیماری روانی – فرعی هستند .

    حالت آشفتگی و اضطراب : تحلیل داده که از مطالعه محیط سرایت بدست آمده است . یک بررسی انجمن بزرگ در ایالت متحده نشان داده است که پایین ترین گروه اقتصادی – اجتماعی آشفته افسردگی (MDD) نسبت به گروههای با بالاترین درآمد دوبرابر است . بررسی ملی (NCS)comorbidity نتیجه گرفته است که افراد با وضعیت اقتصادی – اجتماعیی پایین ریسک بالایی را برای MDD نسبت به افرادی که وضع اقتصادی خوبی دارند را نشان می دهد . آشفتگی موثر دو قطبی به عبارت دیگر گزارش شده است که در وضعیت های بالاتر اقتصادی – اجتماعی بیشتر اتفاق می افتد .

    آشفتگی های ذهنی رایج، شیوع بیماری روانی ، غیرذهنی یا درجه پایین که بطور وسیع با نشانه های اضطراب و افسردگی ساخته شده اند بارها در حمایت های اصلی به حساب آورده می شوند . اینها در میان مهم ترین دلایل شیوع بیماری در مراقبت های اولیه و تولید ناتوانی های قابل توجهی هستند . در حالیکه مطالعات اولیه به موضوعات اجتماعی – اقتصادی متمرکز شده به روی اسکینر و فرنی نگاه می کنند ، مقاله اخیر به روی ارتباط با این گروه از پریشانی ها متمرکز کرده است . اینها اصطلاح آشفتگی های ذهنی رایج  در میان آنهایی که با پایین ترین استاندارد مواد زندگی بخصوص میان آنهایی که تجربیات طولانی مدت در فقر دارند رایج تر هستند، گزارش شده اند . مدل های توضیحی مردمی که از آشفتگی های رایج ذهنی رنج می برند در تعدادی از مطالعات شرح داده شده اند . در تمام آنهایی که فقر و مشکلات اقتصادی – اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای ایجاد کننده اضطراب عاطفی هستند ذکر شده است . با وجود اینکه ادراک های فردی از بیماری مدارک از انجمن ملی نیستند اینها ماهیت جسمانی یافته های اپیدمیک هستند .

    فقر و خودکشی : خودکشی یک رویداد چند عاملی است تا زمانیکه بیماری روانی یک فاکتور خطر عمده است تحقیقات در کشورهای در حال توسعه مثل هند ، اشاره
    می کنندکه اغلب مفاهیم روانی فردی و فشار که بیشترین وابستگی را با خودکشی دارند هستند . در میان گزارشات عادی افراد مضطرب کارمالی سخت ، تحصیلات پایین و انتظارات برآورده نشده در کار دارند . نسبت های بالای خودکشی در افراد بیکار ، حاشیه ای و موضوعاتی با تغییر اجتماعی سریع و عمده . با این حقیقت که خودکشی نه فقط به عنوان رفتار ناامیدی تقسیم شده است اما هم چنین به منظور بیان احساس عمیق از اشتباه بودن شرح داده شده است . بنابراین این موضوع می تواند یک گزینه برای آنهایی که خود را به عنوان قدرت کمی برای ایجاد تغییر می شناسند باشد . در حالیکه فقر به سادگی به عنوان یک فاکتور خطر سطح فردی درک شده است ، یک چشم انداز زیستی به روی خودکشی است که مشکل را در سطح جامعه تحلیل می کند و نیز محیط های فقر ، محرومت ، بیکاری و تحصیلات پایین را پیشنهاد می کند که نسبت های بالاتر خودکشی در ارتباط هستند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی, مقاله در مورد تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی, تحقیق درباره تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی, مقاله درباره تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله فشار اجتماعی، فشار اجتماعی و سلامت ذهنی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت