تحقیق مقاله انسجام اسلامی

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 12324
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم سیاسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انسجام اسلامی

    هدف جنگ به طور کلی تحمیل اراده و خواست بر طرف مقابل است. از این رو هدف جنگ روانی نیز تحمیل اراده و خواست اعمال کننده جنگ روانی به طرف مقابل است که با دو ویژگی هزینه کمتر  و احساس رضایت طرف مقابل همراه است. در جنگ روانی اخیر هم که دشمن علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته است در مرحله اول در صددند تا رفتار جمهوری اسلامی را در موضوعات جهانی و منطقه ای تغییر داده و در مرحله بعد اگر موفقیت حاصل شود، گام بعدی تحمیل تغییر رژیم و حاکمیت بر ملت مبارز ایران است. و در مرحله ی سوم هدف نابودی و تغییر در افکار و اندیشه های اسلام ناب تشیع می باشد که در نهایت تغییر ماهیت و نابودی اسلام عزیز در اهداف بلند مدت در نظر گرفته شده است. البته این اهداف دشمن است. و اینکه پیاده سازی این اهداف را داشته باشد بحث دیگری است.

    اما با توضیحات معلوم می شود که برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی به دنبال اعمال جنگ روانی برای تغییر نگاه ها و نگرش ها و رویکردهای حاکمان و نخبگان جامعه که به عنوان مؤثرترین عامل تغییر شناخت شناسی و تمایلات مردم محسوب می شوند هستند. بنابراین در این سطح هدف جنگ روانی اخیر دشمن ایجاد رعب و وحشت و ترس و انفعال نخبگان و اعمال عملیات فرا روانی در رابطه با مسئولان و نخبگان جامعه است تا اینکه توان تصمیم گیری صحیح و هدایت درست سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی را نداشته باشند.

     

     

    ویژگی های جنگ روانی

    ویژگی های جنگ روانی فعلی دشمن را در چند محور می توان خلاصه نمود. اول برجسته سازی تهدیدات جمهوری اسلامی. سیاست های ثابت غرب به ویژه امریکا و انگلیس در طول تاریخ چند محور بوده است. اول : « اسلام فوبیا » یعنی القای اسلام ترسی در مردم جهان، به ویژه در غرب. دوم: « شیعه فوبیا » یعنی القای شیعه ترسی در مردم جهان به ویژه در اهل سنت و مسلمانان. سوم « ایران فوبیا » یعنی القای ایران ترسی در کشورهای دنیا و منطقه به ویژه در همسایگان. چهارم:  « انقلاب اسلامی فوبیا » یعنی القای ترس از انقلاب اسلامی در همسایگان، مسلمانان غیر شیعه و غیر مسلمان.

    با توجه به محورهای ذکر شده یکی از ویژگی های جنگ روانی اخیر امریکا و غرب برجسته سازی تهدیدات در تمامی محور ها است. در مرحله ی دوم، فراگیر سازی یکی دیگر ازاین ویژگی ها است. فراگیر سازی بدین مفهوم است که تهدیدات ادعایی امریکا توسط ایران مرز همسایگان منطقه ای را در برگرفته و حتی از مرز منطقه فراتر رفته و جهان اسلام را در بر می گیرد و از این هم فراتر رفته و کل جهان در بر گیرد.

    به عبارت دیگر سردمداران عملیات روانی دشمن در طراحی های خود تهدیدات ( ادعایی ) غرب توسط ایران را به شکل فراگیر و در سطح جهان القا می کنند.

    سومین ویژگی عمق بخشی به تهدیدات ( ادعایی ) ایران است. یعنی غرب ادعا می کند که تهدیدات ایران به طور گسترده همه ی زمان ها را شامل خواهد شد. به عبارت دیگر اعمال کنندگان جنگ روانی غرب القا می کنند که تهدیدات توسط ایران به شناخت شناسی تمدن غرب و تمایلات آنها و رفتار متولیان تمدن غرب و شناخت شناسی جهان غیر مسلمان، تمایلات و تعاملات و رفتار آنها به همراه تاریخ آینده تمدن غرب و کشورهای غیر مسلمان گسترش خواهد یافت.

    چهارمین ویژگی، مشترک سازی است. بدین معنا که غرب سعی می کند که تهدید بودن ایران را به موضوعات مفاهیم و اقدامات گسترش داده و القا نماید که این تهدیدات ( ادعایی ) علیه غرب به همه ی کشورها گسترش خواهد یافت و اعلام نماید که تهدیدات ایران مثلاً تهدید مشترک علیه امریکا و اروپا و حتی چین و روسیه است.

    پنجمین ویژگی جنگ روانی اخیر دشمن تجیه و تلفیق است. اول تجیه اسلام و جهان شیعه و سنی ایران و همسایگان و منطقه و در مجموع تلفیق اینها یعنی « انقلاب فوبیا » یعنی جهان ترسی از انقلاب اسلامی مد نظر طراحان عملیات روانی غرب قرار دارد.

    ششمین ویژگی سینوسی بودن عملیات روانی غرب است. به ویژه سینوسی مرکب مقصود از سینوسی مرکب آن است که دراین عملیات روانی بخشی از عملیات روانی صورت می گیرد و در بخش دیگر بخشی از حقایق گفته می شود. در بخش دیگر بعضی مواقع حتی ضد عملیات روانی غرب توسط رسانه های طراحی شده اما فرآینده و برآیند القایی عملیات روانی روی ضریب القایی 10 تا 15 قرار می گیرد. چون در عملیات روانی اگر ضریب القا در این حد باشد بیشترین تاثیر را در مخاطب خواهد داشت.

    ویژگی هفتم تلفیق عملیات روانی با عملیات فرا روانی است. منظور این است که عملیات روانی را در سطح گسترده ای اعمال می کنند و در هسته آن پالس هایی برای رهبران، نخبگان و مسئولین نظام ارسال می کند که در آن استسباع یعنی « شیرگرفتن به وسیله ترس » ( به قول شهید مطهری ) القای ترس شدید از دشمن را تزریق کرده تا توان تصمیم گیری را از مسئولان یک نظام سلب نموده یا آنکه حداقل توان تصمیم گیری صحیح را از مسئولین بگیرند. بنابراین امروزه ژئوپلتیک عملیات روانی در صحنه بین الملل توسط سردمداران غرب طراحی شده و عملیاتی می شود.

     

    سیاست ها و راهبردهای عملیات روانی

    به نظر می رسد که سیاست ها و راهبردهای عملیات روانی دشمن را می توان در چند محور بیان کرد، گرچه می توان در این توضیح اهداف، سیاست ها و راهبردها را تفکیک کرد.

     اما برای اختصار به صورت تلفیقی می توان گفت که اولاً سیاست مخدوش سازی چهره اسلام، شیعه و ایران در دستور کار قرار گرفته است. در رابطه با مخدوش سازی چهرذه اسلام، اولین گامی که برداشته شد این بود که قرآن کریم را غیر الهی جلوه دهند. اگر می توانستند در این محور موفق شوند قطعاً اسلام آن ارزش و تقدس را که برای مسلمانان دارد از دست می داد. بدین جهت از شیوه عملیات روانی تعلیق استفاده کرده اند. یعنی سعی شد بین ارزش های الهی و باورهای مردم و رفتار مردم فاصله بیندازند.

    مثلاً برای ایجاد تعلیق بین آموزه ها و ارزش های الهی قرآن و اعتقادات مردم مبنی بر اینکه قرآن کتاب آسمانی است کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی نگاشته شد. نویسنده مرتد این کتاب به دنبال این بود که چنین القا نماید که زمان تلقی وحی توسط پیامبر (ص) هم خداوند می تواند به پیامبرش وحی کند و هم شیطان. قرآن نعوذ بالله وحی شیطان به پیامبر (ص) بوده که نازل شده است. بنابراین اسم کتابش را آیات شیطانی نهاد. این بدین منظور است که در تلقی و دریافت وحی از خداوند القایی مشکل نماید و این پایه و اساس تقدس و خدایی بودن دین را که باور مردم هم مبتنی بر این است از بین ببرد.

    دومین گام آنها جنگ روانی علیه خود وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) بود. کاریکاتورهایی که علیه پیامبر (ص) منتشر شد نشان می دهد که آنها پای را فراتر گذاشته که برای مخدوش کردن اذهان و دیدگاه های مردم بی خبر مسلمانان و غرب اقدامات و عملیات خود را در صحنه ی بین الملل انجام می دهند.

    محور بعدی در این رابطه تحریف آموزه های قرآن و ارزش های مبتنی بر آن بود. محور بعدی تحریف شخصیت های حامی و حامل قرآن بوده که برای مخدوش سازی چهره اسلام صورت گرفت. همچنین خشن نشان دادن آموزه های اسلام و قرآن در دستور کار قرار دارد. چرا که می خواستند تروریسم پرور بودن آموزه ها و ارزش های قرآن و اسلام را ادعا و القا کنند.

    ثانیاً مخدوش سازی چهره شیعه هم جزو سیاست ها و. راهبردهای آنان بود که همه ی این ویژگی هایی که عرض شد هم علیه اسلام و هم علیه شیعه صورت گرفت.

    ثالثاً در رابطه با مخدوش سازی چهره ی ایران عزیز می توان به نشان دادن چهره کریه و جذامی از جمهوری اسلامی ایران در گروه های هدف علیه عملیات روانی با همه ی ابزارهای تبلیغی و پروپاگاندای عملیات روانی اشاره کرد.

    از جمله آنها اکران فیلم سیصد است که به طور گسترده در صحنه بین الملل از طریق شبکه های هالیوودی انجام می گیرد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انسجام اسلامی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انسجام اسلامی, مقاله در مورد تحقیق مقاله انسجام اسلامی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انسجام اسلامی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انسجام اسلامی, تحقیق درباره تحقیق مقاله انسجام اسلامی, مقاله درباره تحقیق مقاله انسجام اسلامی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انسجام اسلامی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انسجام اسلامی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انسجام اسلامی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت