تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word - pdf کد فایل: 12353
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه

    یک  مطالعه در کودکان  6 تا 10 ساله

    هدف از این مطالعه مشخص کردن فعالیت بدنی خود انگیز کودکان در طول زنگ تفریح می باشد مقادیر تخمین زده شده فعالیت فیزیکی براساس سن و جنس می باشد . یک دستگاه فعالیت سنج MTI (مدل 7164) بکار رفته با یک نمونه ی 140 پسر و131 دختر 6 الی 10 ساله . مقادیر MTI  به واحدهای کاربردی METS در معادلات  رگرسیون برای کودکان تبدیل می شوند. اعداد و مدت متوسط دوره ی فعالیت از نظر شدت در مدت های  30 دقیقه ای برای هر بچه محاسبه می شود . فعالیت بدنی   آرام یا استراحتی (≤ 2.9 METs), و فعالیت بدنی متوسط (3.0-5.9 METs,), و فعالیت بدنی شدید ((6.0-8.9 METs و فعالیت بدنی خیلی شدید (≥ 9.0 METs) .

    پسرها و دخترها در حدود 50 در صد از زنگ تفریح را فعالیت بدنی انجام می دهند. مشخص است که یک وقفه کوتاه در فاصله بین فعالیت بدنی آرام به متوسط انجام می گیرد. تعداد حوادث فعالیت بدنی  درتمامی سطوح شدت فعالیت در کودکان کم سن پایین تر است در صورتیکه برعکس آن در فعالیت بدنی آرام اتفاق می افتد . پسرها به فعالیت بدنی با شدت بیشتر از دخترها هستند. ود رهمان مدت زنگ تفریح فعالیت  بدنی بیشتری انجام می دهند.

     

    فعالیت های بدنی در زمان تفریح

    مقدمه

    رفتار فعالیت بدنی (PA) در بچه ها و افراد بالغ برای ارتقای سلامتی اهمیت دارد . فعالیت بدنی  به برخی از نتایج مثبت در سلامتی افراد بالغ و جوان مربوط می شود. طفولیت دوره سنی مهمی برای کسب و ایجاد عادت و انجام فعالیت بدنی منظم است که ممکن است تا بزرگسالی ادامه یابد . هر چند دنبال گیری فعالیت بدنی از دوره کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی به طور وسیع بررسی نشده است . میزان فعلی فعالیت بدنی جمعیت مطلوب است مخصوصا اینکه جمعیت معیاری پیش بینی شده از میزان فعالیت بدنی را برآورده می کنند و باور بر این است که به سلامتی مطلوب مربوط می باشد . ارزیابی ویژگی های فعالیت بدنی در رابطه با شدت (متوسط به جای آرام و شکل (متناوب به جای دائمی ) در زمینه مزیت های نهانی سلامتی بخصوص در بین کودکان اهمیت دارد و بچه ها از بازی ، بخصوص فعالیت هایی که به جابجایی کل بدن مربوط می شوند لذت می برند . در فرصت های معین ، بیشتر بچه ها بازی و فعالیت های بدنی دیگر از نوع متفاوت را انتخاب می کنند . گزارش شده است که بچه ها طبیعتا فعال هستند با این وجود فعالیت بدنی با افزایش سن تفاوت می کند : بچه ها اغلب دوره های کوتاه مدت از فعالیت نسبتا شدید را با دوره استراحتی مکرر انتخاب می کنند . با این وجود مطالعات نسبتا کمی ، الگوی فعالیت بدنی خود انگیخته را در جوانان که این تعمیم را تائید می کند ، بررسی کرده اند

    یک بررسی به طور همزمان شدت و مدت و فراوانی فعالیت بدنی را در جوانان بررسی کرده است میزان شتاب فعالیت بدنی کودکان از طریق مشاهده ارزیابی می شود میزان شتاب به صورت برنامه ریزی فعالیت در اصطلاح فراوانی مدت و شدت و وقفه های بین در زمان فعالیت ارزیابی می شود .در شیوه مبتنی بر مشاهده از دوره های ثبت 3 ثانیه ای استفاده شد که کوتاه ترین وقفه ممکن بین مشاهدات بدون کاهش صحت مشاهدات بود . عملی است که وقفه های کوتاه مدت برای فراهم نمودن خصوصیات بسیار دقیق از فعالیت فیزیکی خود انگیز در بچه ها خصوصا با تکنولوژی پیشرفته استفاده شود. زمان تفریح زمینه مناسب برای ارزیابی فعالیت فیزیکی خود انگیز است چون کودکان معمولا آزادانه و بدون هیچ مانعی فقط با مکان و لوازم موجود و بچه های دیگر به صورت محدود بازی می کنند .

    زنگ های تفریح بالقوه زمان مهمی است که طی آن کودکان می توانند به بخش مهمی از فعالیت های فیزیکی روزانه دست یابند و برای بسیاری از بچه ها زمان تفریح ممکن است فرصت اصلی برای فعالیت فیزیکی طی دوران تحصیل باشد . Guinhouy و همکارانش دریافتند که زمان تفریح بیشتر از 26 در صد فعالیت فیزیکی با شدت متوسط تا شدید روزانه کودکان را تشکیل می دهد . برخی مطالعات مداخله ای با زمان تفریح در مدرسه افزایش چشمگیری را در فعالیت بدنی و مصرف انرژی نشان دادند . با این وجود تنوع قابل توجهی بین مدارس در ایجاد زمان تفریح روزانه در مدرسه وجود دارد . در پرتقال اصولا برای مدارس ابتدایی دوره تفریح 30 دقیقه ای برای هر نیم روز (صبح ها و بعد از ظهرها) تعیین می شود.

     اهداف این بررسی مشخص کرده شدت و مدت فعالیت بدنی خود انگیز در دانش آموزان طی زمان تفریح بود و بررسی تغییرات در رابطه با سن و جنس بود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه , مقاله در مورد تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه , تحقیق درباره تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه , مقاله درباره تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله الگو های فعالیت بدنی در طول زنگ تفریح مدرسه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت