تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 12356
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش

    تاثیر ژنتیک در ورزش :

     

    دنیای ورزش معمولاً به ژنتیک مرتبط می گردد . به طور مثال در ورزش بدنسازی درست است که فرد می بایست خوب تمرین کند و خوب بخورد اما بهترین برنامه های تمرینی و بهترین رژیم های غذایی سبب نخواهد شد که یک بدنساز معمولی به آرنولد شوارتزینگر مبدل گردد تنها راهی که می توان آرنولد شد در این است که والدین آرنولد را داشته باشیم و پس از آن است که با تمرین و رژیم غذایی مناسب امکان مبدل شدن به آرنولد دور از ذهن نخواهد بود .

    کلیه فاکتورهای جسمی مانند ژنتیک ، قد ، استخوانبندی ، تعداد سلولهای عضلانی و نقاط ذخیره چربی در بدن را دیکته می کند .

    مهمترین فاکتوری که ژنتیک تعیین کننده آن می باشد طول و پنهای عضلات می باشد .

    یک عضله بلند داشتن سایز عضلانی بالاتر از حد متوسط را گارانتی می نماید و یک عضله کوتاه نشانه داشتن سایز عضلانی کمتر از حد متوسط می باشند داشتن عظلات خیلی بلند و خیلی کوتاه جزو موارد نادر و انگشت شمار به شمار می آید .

    آنهای که فکر قهرمانی در این رشته را دارند و استعداد ژنتیکی این ورزش را ندارند بی مورد بدن خود را مورد حمله استروئیدها قرار می دهند . به همین علت است که در اکثر رشته ها در کشور های پیشترفته از میان نو جوانان و خرد سالان چندین نفر را انتخاب کرده و روی آن ها سرمایه گذاری می کنند.

    تاثیر ژن ومحیط بر روی ورزشکاران :

     

     

    دوندگان برجسته ماراتون اغلب لاغروسبک هستند ، شناگران ماهروحرفه ای دارای پاهای قوی وبزرگ هستند و وزنه برداران دارای ماهیچه های فوق العاده قوی با دستان و پاهایی کوتاه می باشند.

     

    حال این سئوال مطرح است که آیا شکل فیزیکی بدن ونحوه حرکت وکاربدن ، فرد را با یک رشته ورزشی تخصصی هماهنگ می کند یا بدلیل انتخاب رشته ورزشی، بدن فرد درمسیری مشخص توسعه وپرورش می یابد؟

     

    Mike Rennie  پروفسورفیزیولوژی کلینیکال دانشگاه Bitain   کالج پزشکی Nottingham می گوید :

    " نسبت ژن به محیط 55 به 45 است".

     

    Rennie تحقیقی را برروی دوقلوهای یکسان درآلمان انجام داد . وی ازاین تحقیق این گونه نتیجه گرفت که یکی از این دوقلوها ورزشکار استقامتی و دیگری ورزشکارقدرتی است یعنی علی رغم این که این دو دوقلو یکسان بودند اما کاملاً با یکدیگرمتفاوت بودند.

     تکنیک :

    فردی که تعداد 50/1 است شانس زیادی برای اینکه یک بازیکن برجسته بسکتبال شود را ندارد همینطورکسی که قد بیش از 2 متر دارد الزاماً موفق به کسب مدال طلای المپیک در رشته بسکتبال نخواهد شد.

    Craig Sharp پروفسورعلوم ورزشی دانشگاه Brunel می گوید:

    "  اگرشما برنامه های تاکتیکی لازم را دراختیار نداشته باشید و چنانچه به تجهیزات مناسب ، مراقبت های پزشکی و شرایط روانشناسی ایده آل دسترسی نداشته باشید ، وجود قدرت بدنی بالا بیهوده و عبث است".

     

    دراینجا به اهمیت ونقش محیط واثرات آن پی می بریم .

     

    Janathan Robinson دانشمند ورزشهای کاربردی دانشگاهی درانگلیس به اهمیت تکنیک اشاره می کند و می گوید:

    " در شنا ، تنها 5 تا 10 درصد نیروی جلو برنده ناشی از پاهاست."

    پس نقش تکنیک بسیار حیاتی است. داشتن فیزیک بدنی صحیح برای یک رشته ورزشی خوب نقطه شروع خوبی است. 17 سال پیش ، موسسه ورزش استرالیا برنامه تحقیق پیرامون استعداد وکشف آن را آغاز نمود که درمدارس بین کودکان 14 تا 16 سال نسبت به کشف این جوانان مستعد اقدام شد.

    یکی از اولین افرادی که استعداد وی کشف شد Megan Still بود . وی اکنون یکی از قهرمانان جهان در رشته پاروزنی است . او که درسال 1987 با پاروزنی هیچ گونه آشنایی نداشت تنها بدلیل فیزیک بدنی عالی وپس از انجام آموزش ها وتمرینات متمرکز و شدید، توانست درمسابقات المپیک آتلانتا سال 1996 موفق به کسب مدال طلا دررشته پاروزنی بانوان گردد.

    سایر کشورها روش استرالیا را دنبال نمودند و با استفاده از دانش ژنتیک ، پیرامون استعداد تحقیقاتی انجام دادند.

    کشف استعداد های نهفته :

    Craig Sharp  براین باوراست که ورزشکاران برجسته ونخبه آینده همان افرادی هستند که بطورطبیعی دارای فیزیولوژی طبیعی هستند وهمین امر موجب ارتقاء وافزایش انجام حرکات خواهد شد. نکته مهم کشف این افراد واستعدادهای نهفته آنان است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش, مقاله در مورد تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش, تحقیق درباره تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش, مقاله درباره تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت