تحقیق مقاله پارک ملت

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 12506
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پارک ملت

    پارک ملت مشهد، یکی از بزرگترین پارکهای عمومی مشهد و بسیار مورد توجه مردم و زائرین حضرت رضا (ع) است.

    این پارک اکنون مرکز ورزش صبحگاهی اقشار مختلف مردم مشهد، در تمام سال(باستثناء زمستان) محل مراجعه و اطراق زائرینی است که امکان تهیه محلی برای استقرار نیافته اند. و فضای سبز و زیبا با طراحی مناسب برای تمّکن اعصاب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشدو فضای سبز آن با ارزش و قابل نگهداری و توسعه باشد.

    پارک ملت مشهد با سطحی حدود 72 هکتار در بخش شمال غربی شهر مشهد واقع شده است و از چهار جانب محدود به خیابانهایی می باشد که عمدتاً خیابانهای اصلی شهر و گذرگاههای مهم توریستی مشهد هستند. در گوشه جنوب شرقی آن نیز میدان آزادی واقع شده است. عمده ترین خیابانهای همجوار پارک، در جوانب شرقی و جنوبی آن قرار دارند. خیابان جنوبی بلوار وکیل آباد است که مسیر دسترسی به ییلاقات اطراف شهر مانند وکیل آباد، طرقبه، زشک و شاندیز می باشد و بعنوان مسیری سرسبز همواره بیشترین مورد استفاده را از جانب زوار و توریستها داشته است. بلوار وکیل آباد. در فاصله بین دانشگاه فردوسی مشهد و پارک ملت واقع شده است.

    وضعیت طبیعی زمین

    اراضی پارک ملت در وضعیت طبیعی خود تقریباً هموار و مسطح و بدون عارضه است مگر در نقاطی که خط القعر نهرهایی است که در سابق از اراضی پارک عبور می کرده اند.

    نهر گناباد از جمله مهمترین این نهرها هنوز نیز در بخشی از اراضی پارک از سطح زمین عبور کرده و آب دریاچه پارک گاهاً از این نهر تأمین می‌شود.

    کاربریهای زمین

    جهت شیب طبیعی زمین از شمال غربی به جنوب شرقی است و بالطبع خط القعر های موجود نیز در این جهت کشیده شده‌اند.

    پارک ملت به واسطه وسعت زیاد در نقاط مختلف دارای کاربریهای گوناگون است. بدیهی است که این کاربریها عمدتاً جنبه تفریحی داشته و بر این اساس شکل گرفته اند.ولی اینکه تا چه حد این خصوصیت را حفظ کرده و دارا هستند. بحثی است که به آن خواهیم پرداخت. بخشی از پارک فضای سبز و بیشه و بخش دیگری زمین بایر و رها شده است. فضای سبز عمدتاً در بخشهای جنوبی و مرکزی و بخش کوچکی نیز در قسمت شمالی پارک شکل گرفته است. بخشی اعظم قسمت شمالی پارک را اراضی بی سروسامان و رها شده تشکیل می دهد.

    در قسمت جنوبی پارک که دارای فضای سبز نسبتاً سازماندهی شده است، بوفه و مسجد پارک قرار گرفته اند، البته به نظر میرسد استقرار آنها در این نقاط پارک بدون هیچ دلیلی صورت گرفته باشد.

    در امتداد ورودی جنوبی دو آبنما واقع شده اند که البته بدلیل طراحی نامناسب، برای رویت آنها حتماً باید به نزدیکی این آبنما ها رفت و در بدو ورود به پارک قابل تشخیص نیستند. این آبنماها با فضای زیبای اطراف، قابلیت های زیادی برای تبدیل به مکانهای تجمع را دارند.

    در قسمت غربی پارک، شهر بازی پارک ملت با وسعت حدود 5/1 هکتار واقع شده که در فصول مناسب، تعداد بسیار زیادی از زوار و مسافرین مشهد از این شهر بازی استفاده میکنند. یکی از علل مراجعه بسیار زیاد مسافرین به این شهربازی، استقرار آن در پارکی داخل شهر و با دسترسی های بسیار مناسب است. پس از لحاظ فضای سبز حایز اهمیت است.

    در قسمت شمالی پارک، بیشه ای است که دارای امکانات فراوانی برای تبدیل به بخشهای تفریحی و یا جهانگردی است. این بیشه فقط در نوار باریکی در قسمت شمالی انبوه است. این زمین دارای چمن نامرغوب استولی هیچگونه کاربری بجز یک انبار و دفتر پارک که اطاقی کوچک است،‌ در ان پیش بینی نشده است. با توجه به محل مناسب این زمین بدون عارضه و بدون کاربری،امکان ایجاد کاربریهای مختلف در آن وجود دارد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پارک ملت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پارک ملت, مقاله در مورد تحقیق مقاله پارک ملت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پارک ملت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پارک ملت, تحقیق درباره تحقیق مقاله پارک ملت, مقاله درباره تحقیق مقاله پارک ملت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پارک ملت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پارک ملت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پارک ملت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت