تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 12820
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند

    اولین خاصیت نهال  

    نهال ها اصل باشند

    یکنواخت باشند

    بدون بیماری باشند

    برای نهال کاری که فعالیتی است پردرآمد، باید از نهال هایی با کیفیت خوب استفاده کرد و ازرقم هایی استفاده نمود که زودرس باشند وحداقل سه خاصیتی را که در بالااشاره شد را داشته باشند.

    پس از ریشه دهی در خزانه اول، در خزانه دوم عملیات کاشت پایه صورت می گیرد. قلمه ریشه دارها را به نهالستان می برند. پایه های مالینگ وگالا بهره وری آنها 12 سال است. نهال ها را می توانیم در سردخانه نگهداری کنیم تا ریشه هایشان با موقعیت زمستان آشنا شوند.

    همچنین برای جلوگیری از سردشدن ریشه وانتقال ندادن به سردخانه آنها را زودکاشته بودند.

    در قسمت جنوبی این باغات یک باغ تازه تاسیس وجود داشت که با گچ و طناب های 3،4و5 متری اضلاع زمین وردیف ها مشخص شده بود و زمین کاملا تسطیح شده بود.

    در این باغ رقم پایه سیب مالینگ مورتون 106 با پیوند ک رقم گالا به مراقبت اولیه شدیدا نیاز داشت. آبیاری این باغ توسط کارگران صورت می گرفت که پای هر نهال مقداری آب قرار می دهند یکی از معایب این باغ این بود که فاصله های ردیف ها ونهال ها خوب رعایت نشده بود.

    مهندس یک جوانه از جنس گالا را بر روی شاخه سیبی دیگر پیوند زد.

    ایشان در حین آموزش پیوند فرمود: طوری باید پیوند صورت گیرد که لایه های زاینده بین جوانه و ساقه کاملا از تماس با آب و هوا محفوظ بمانند.برای اینکار دور محل پیوند را با نوار پلاستیک ونخ می بندیم.

    برای برداشت جوانه از یک رقم وپیوند آن به رقم دیگر باید پس از برش جوانه آن را سریعا پیوند زد در غیر اینصورت جوانه از بین می رود. برای نگهداری جوانه بریده شده آن را درمحلول آبی خاصی نگهداری می کنند.

    برای مثال جوانه رقم سیب مرغوب در شهر دماوند را می خواهیم روی رقم دیگری در شهر تهران پیوند بزنیم پس باید برای انتقال به تهران این جوانه رقم سیب دماوند را درمحلول نگهداری کنیم تا فاسد نشود.

    این کار بین کشورها نیز صورت می گیرد که از این طریق میتوان جوانه های رقم های مرغوب را نیز در کشورهای مختلف با اقلیم ها و خاک های مختلف وسازگاری آن رقم با پایه های مختلف را مورد آزمون قرار داد.

    در قسمت شمالی این باغ تازه تاسیس یک باغ پیشرفته وجود داشت که علف های هرز و یونجه که نشاندهنده نمانند درخاک است در زیر درختان سیب با هم رقابت می کردند و مقداری از اب ومواد غذایی موجود در باغ را به خود اختصاص داده بودند.

    وجود یونجه در این باغ سیب به خاطر این بود که قبل از احداث باغ در این زمین یونجه کشت می شده است در این باغ با وجود رقم پا کوتاه mm106فاصله ردیف ها زیاد بود و از دیگر معایب این باغ می توان به ابیاری آن اشاره کرد که فاصله لوله آبیاری با درخت کم بود وامکان ریشه دوانی کم است.

    در این منطقه 4 رقم سیب داریم درچند منطقه مختلف و رقم های گرده افشان از هم فاصله دارند و نیازی به کاشت رقم گرده افشان در بین ردیف های باغ نیست.

    رقم های موجود در این باغ عبارتند از:

    فوجی،Red ,Golden اینگیرومری-کالا گالا –سیب گلاب

    سیب گلاب بومی ایران است و ایراد آن این است که از نظر تردبودن و دارا بودن قند بالا (TSS) انبارداری آن مشکل است چون امکان گندیدگی وخرابی آن خیلی بالاست.

    بهترین رقم گالا می‌باشد چون پا کوتاه است و میوه آن مرغوبیت بالایی دارد.

    در باغ سیب پیشرفته که سن این باغ به گفته آقای مهندس 3 سال است هرس درختان در زمستان انجام می شود که در نتیجه هرس اکنون درختان دارای محور تغییر شکل یافته هستند.

    در سیب میوه روی شاخه های اسپور (میخچه) بوجود می آید.

    روی یک میخچه 7الی 8 گل وجود دارد ودارای یک شاه گل می‌باشد. مادگی پنج برچه ای باید توسط حشرات گرده افشانی شوند. برای تولید میوه روی اسپور یا میخچه باید گرده افشانی به طور کامل انجام شود. گرده افشانی در باغ سیب در 2-3 روز ابتدایی انجام گیرد در غیر اینصورت گلها می ریزند. لازم به ذکر است درخت مادر نباید میوه وگل بدهد چون کیفیت خود را ازدست میدهد.

    برای اینکار آن را هرس پرچه ای می کنیم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند, مقاله در مورد تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند, تحقیق درباره تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند, مقاله درباره تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله گزارش بازدید از باغ سیب دماوند
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت