تحقیق مقاله استفن هاوکینگ

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 12849
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: نجوم
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله استفن هاوکینگ

    ساده ترین تاریخ جهان در زمان موهومى به شکل کره اى مدور همانند سطح زمین است که البته دو بعد بیشتر دارد. این تاریخ تعیین کننده تاریخ جهان در زمان واقعى است که آن را تجربه مى کنیم که در آن همه نقاط فضا در جهان یکسان است و با گذشت زمان گسترش مى یابد. از این لحاظ شبیه جهانى است که در آن به سر مى بریم، اما سرعت انبساط آن بسیار زیاد است و دائماً بیشتر مى شود. چنین انبساط شتاب دارى تورم نامیده مى شود زیرا این فرآیند افزایش قیمت ها با سرعت فزاینده شباهت دارد.

    معمولاً تورم در قیمت ها چیز بدى است، اما در مورد جهان باید گفت که تورم بسیار سودمند است. مقدار زیاد انبساط ناهمگونى ها و ناهموارى هایى را که احتمالاً در ابتداى جهان وجود داشت، برطرف کرده است. جهان همزمان با انبساط از میدان گرانشى انرژى کسب کرده و مقدار بیشترى ماده تولید مى کند. انرژى مثبت ماده با انرژى منفى گرانشى کاملاً برابر بوده و در نتیجه انرژى کل برابر صفر مى شود. وقتى که اندازه جهان دو برابر مى شود، هم انرژى ماده و هم انرژى گرانشى دو برابر مى شود، در نتیجه دو برابر صفر باز هم صفر مى شود. اى کاش دنیاى بانکدارى هم همین قدر ساده بود.

    اگر تاریخ جهان در زمان موهومى کره اى کاملاً مدور بود، تاریخ متناظر با آن در جهان واقعى جهانى مى شد که به انبساط تورمى خود تا همیشه ادامه مى داد. هنگامى که جهان در حال تورم است، ماده نمى توانست گردهم آمده و کهکشان ها، ستارگان و حیات نمى توانست شکل بگیرد، چه رسد به آنکه موجودات هوشمندى همانند ما به وجود آیند. بنابراین اگر چه تاریخ هاى چندگانه تاریخ جهان در زمان موهومى را به شکل کره هایى کاملاً مدور مجاز مى داند اما این تاریخ ها چندان مناسب نیستند. با این همه تاریخ هایى از زمان موهومى که قطب جنوب کره ها تا حدودى مسطح است، مناسب تر به نظر مى رسد.

    در این مورد تاریخ متناظر در زمان واقعى در ابتدا به حالت شتاب دار و تورمى منبسط مى شود اما پس از آن انبساط کندتر شده و کهکشان ها شکل مى گیرند. براى ایجاد حیات هوشمند، باید میزان مسطح بودن در قطب جنوب بسیار جزیى باشد. این نکته به معناى آن است که انبساط اولیه جهان بسیار عظیم بوده است. رکورد تورم پولى بین دو جنگ جهانى در آلمان روى داد که طى آن قیمت ها میلیارد ها برابر شد. اما میزان تورمى که مى بایست در جهان رخ داده باشد، حداقل میلیارد میلیارد میلیارد برابر آن است.

    به دلیل اصل عدم قطعیت، اینگونه نیست که فقط یک تاریخ جهان داراى حیات هوشمند باشند. بلکه تاریخ ها در زمان موهومى دسته کاملى از کره هایى با تغییر شکل هاى جزیى را در بر مى گیرد که هر کدام از آنها متناظر با تاریخى در زمان واقعى است که در هر کدام از آنها جهان براى مدتى طولانى (ولى نه نامحدود) متورم مى شود. اکنون مى توان پرسید کدام یک از این تاریخ هاى مجاز از همه محتمل تر است. معلوم شده است که محتمل ترین تاریخ ها کاملاً صاف و یکدست نیستند، بلکه برجستگى ها و فرورفتگى هاى کوچکى دارند. برجستگى ها و فرورفتگى هاى محتمل ترین تاریخ ها واقعاً کوچک است. میزان انحراف از صاف و یکدست بودن در حدود یک در صدهزار است با این همه به رغم اینکه این ناهموارى ها بسیار کوچکند، توانستیم آنها را به صورت تغییرات کوچک در ریز موج هایى (Microwave) که از جهت هاى گوناگون فضا به سوى ما مى آیند، مشاهده کنیم. ماهواره اکتشافى پس زمینه کیهانى (COBE) در سال 1989 به فضا پرتاب شد و نقشه ریزموج آسمان را تهیه کرد. رنگ هاى مختلف نشان دهنده دما هاى متفاوت است، اما کل گستره تغییر دما از قرمز تا آبى فقط حدود ده هزارم درجه است. با این حال همین تغییرات در مناطق مختلف جهان آغازین با جاذبه شدید گرانشى در مناطق چگال تر کافى بود تا در نهایت مانع انبساط بیشتر آنها شده و تحت اثر گرانشى خود رمبیده شده و کهکشان ها و ستارگان را به وجود آورند. بنابراین نقشه کوبه، حداقل اصولاً، طرحى از تمام ساختار هاى جهان است. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله استفن هاوکینگ

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله استفن هاوکینگ , مقاله در مورد تحقیق مقاله استفن هاوکینگ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استفن هاوکینگ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استفن هاوکینگ , تحقیق درباره تحقیق مقاله استفن هاوکینگ , مقاله درباره تحقیق مقاله استفن هاوکینگ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استفن هاوکینگ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استفن هاوکینگ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله استفن هاوکینگ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت