تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 12865
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل

    همکاری در زمینه ایزسکتوریا

    یکی از کلید های راهنما در زمینه وسعت برنامه ریزی شهری ، این است که همگام با توسعه شهرها ، برنامه ریزیهای شهری را نیز برای داشتن شهر سالم توسعه داده اغلب تماس های غیر رسمی فرصتهایی را ایجاد می کند که بطور مشترک روی طرحهای خاص کارکرد و این خود می تواند به یک شیوه مشترک در تمام جریان برنامه ریزی در یک شهر منجر شود . ( جعبه ( جدول ) 2/3 )

    برای مثال ، در طرح برنامه ریزی گاسوج نای بور هود در هورسنس ( مراجعه شود به فصل 5 ) ، بخش برنامه ریزی شهری قصد داشت با یک ابتکار عمل طرح را شروع کند ولی تنها قسمت کلیدی پروژه طرح شهر سالم بود .

    در این راه ، همکاریها باعث شد که کار به بین دو دفتر توسعه داده شد . بعلاوه اینها کمیته تدارکاتی مربوط به رشته مختلف علمی برای طرح نماینده های آموزشی ، خدمات اجتماعی و قسمت های سلامتی به خوبی ساکنین منطقه را سبب شد .

    بعضی اوقات در این منطقه با یاری کردن دفتر شهر سالم قسمت برنامه ریزی شهری در مناطق خاص کار برد داشت ، مثلاً قصر جدیره یا برنامه ریزی شهری مناسب در یک طرح که طراحان شهری را به خوبی درگیر ماجرا کرده بود .

    تماس با مردم بسیار خوب بود نه در حالی که هیچ نداشتند و بسیاری از شهرها نیز ارتباط ضعیفی را بین طرح شهر سالم و قسمت برنامه ریزی داشتند .

    نتیجه های بدست آمده از یک بررسی دربارۀ تأثیر مشارکت عمومی در فعالیت های شهری

    همکاری عادی

    همکاری اتفاقی

    عدم همکاری

    سایر موارد

     

    چهار نوع از همکاری های بدست آمده از پاسخهای پرسش نامه :

    1 – همکاری عادی : با درکی مناسب ارتباط بین سلامت و برنامه ریزی شهری انجام می گیرد .

    2 – همکاری اتفاقی : با اعلام آنها ، مفداری ارتباط بین سلامت و برنامه ریزی شهری صورت می گیرد .

    3 – عدم همکاری : بدون هیچ اعلام و اظهاراتی ، هیچ نوع ارتباطی بین سلامت و برنامه ریزی شهری صورت نمی گیرد .

    4 – دیگر همکاری ها : نتایج این همکاریها مثل دو مورد اول نیست اما نتایج معنی داری را شامل می شود .

    پیشنهاد های بیشتر برای فراهم نمودن بستری مناسب جهت ایجاد سطهای متفاوت تماس در زمینه ی سلامت محیط زیست ( شهرها ) :

    1 – نظرات و طرحهای مناسبی از دفتر مهندسی ( معمار ) بیرون آمده و از سوی همکاران مورد حمایت قرار گرفته است و توسط آنان به انجام رسیده است .

    برای مثال ، ایده ای با این مزمون مطرح است که منطقه های حفاظت شده ای در چند منطقۀ شهر ایجاد شود که ممکن است توسط دفتر سلامت شهری ساخته شود .

    2 – من عضوی از گروه  شهر سالم هستم که البته در عنصر ماجرا قرار دارم و پشتیبانی می کنم از طرحهای پیشرفت در برنامه ریزی . ما سازمانی را در محلات به همراه سایر شهروندان ایجاد می کنیم . البته این کار متاثر جریان برنامه ریزی راهبردی شهری است و اجرایش به آن مربوط می شود .

    3 – همکارها در قسمت برنامه ریزی در طرح شهر سالم ، در چند مقوله درگیر شدند . یک عضو از بدنۀ مشورتی برای طرح شهر سالم ، برای راهنمایی و ارزیابی فعالیت های شهری کار می کند .

    ص 61

    مجلس جمهوری چک در سال 1997 ، با طرحی در زمینه ی طرح شهر سالم موافقت کردند .

    این طرح ابزاری بلند مدت و راهبردی بود که زمینه های اقتصادی – اجتماعی و زیست محیطی را در بر می گرفت .

    این طرح تمام زمینه های فکری برای بیش برنو را در بر نمی گرفت ، اما تنها یک دستور کار ، طرح عمل و طرح مالی برای پی بردن آن بینش را در بر می گرفت . در مدت اجرای طرح سلانمت شهری ، برنو قبلاً جریان اجرای برنامه ریزی را شروع کرده ونیم نگاهی هم بر کار نظارت در پیشرفت و سلامت و شرایط  و کیفیت زندگی مردم را نیز دارد .

    همواره همکاری در پیشبرد طرح یک عنصر و اصل کلیدی این فعالیت است . اصول شهر سالم و طرح برنو با هم ادغام شدند تا این دو مفهوم های جدا توسط بخش های مختلف در شهر ، متصور نشوند . در مدت شهرداری برنو ، بخش برنامه ریزی شهری بعنوان واحد هماهنگی برای آمادگی راهبرد تعیین شد . واحد هماهنگی نمایندگانی را از سیاستمداران ، اعضای قسمتهای شهری ، نمایندگان اجتماعی و همچنین متصدیان پروژه شهر سالم را شامل می شد . کار اصلی این گروه این بود که مدلی را برای توسعه راهبردی بیان کنند که کار تسهیل در تغییرات سازمانی در ساختار شهرستانها را ایجاد کنند . اصول کلیدی دیگری هم که توسط مجلس جمهوری چک برای توسعۀ راهبردی مورد موافقت قرار گرفت ، شامل موارد زیر است :

     

    ادامه ص 61

    1 – توسعۀ قابل دوام بعنوان موازنه اقتصادی ، اجتماعی و توسعه زیست محیطی

    2 – پشتیبانی سیاسی فعال

    3 – شیوه ای مشارکتی

    4 – مشارکت عمومی

    5 – ارزیابی پیوسته از جریان کارها ( سرکشی مداوم و بررسی پیشرفتها )

    _________________________________________________________

    در نتیجه ، گروه هماهنگی قصد دارد تغییرات سازمانی چند در شورای شهر برنو انجام دهد . شهرداری هم اکنون در فکر تأسیس یک واحد توسعه جدید است که شامل قسمت دارایی و دفتر پروژه ی شهر سالم باشد .

    این تغییر سازمانی توسط خبرچینهای ما بین برنامه ریزی شهری و شهر سالم ، با شرط توسعه قابل دوام به سوی جریان برنامه ریزی شهری راهبردی برای سلامت ادغام شد .

    __________________________________________________________

    منبع :

    هماهنگی یک ارائه بوسیله ایوانادراهولوا ، پروژه شهر سالم برنو، در همایش برنامه ریزی شهر سلامتی ، میلان ، ایتالیا ، 17 و 18،  1999 ( 50 و 40 )

    بچه ها بعنوان بخشی از گروه مردم معلول بعنوان بخشی دیگر ، هدف را دنبال  می کنند .

    مثالی دیگر فعالیتهایمان در یک برنامۀ کاهش برای cck ، صدور طرح های در ارتباط با دستور کار ، 21 منطقۀ فعال است .

     

    مشارکت اجتماعی درگیری عمومی

    مشارکت اجتماعی در تصمیم گیری و حضور در جریان اجرا یک عنصر اصلی در اجرای شهر سالم است . منحنی آنجاه مثالهای زیادی از مشارکت اجتماعی در برنامه ریزی شهر سالم و عنصرهای تخصصی خاص از شهرهای سالم در اروپا را نشان می دهد . (38)

    فصل دوم : اصل مشارکت عمومی و حضور آن برای برنامه ریزی شهری را معرفی می کند . این ایده ها در یک حس عملی در فصل 5 آورده شده است ، اما سوالی که مطرح است این است که چگونه بایستی برای توسعه و پیشبرد در برنامه ریزی شهری ، مشارکت عمومی را جلب کرد ؟

    نقش شهروند یا مصرف کننده در جریان برنامه ریزی شهری پرسیده شد .

    برنامه ریزی شهری از پرداختن به سه نوع مشارکت عمومی ایجاد می شود :

    1 – مبتنی بر مشارکت افراد : افراد جامعه بایستی در دادن طرحها ، تهیه اطلاعات و راه حلهای مناسب با این بخش همکاری داشته باشند .

    2 – semi مبتنی بر مشارکت افراد : شهروندان با طراحی تنها در برخی حالت ها ، تهیه اطلاعات و راه حلهای مناسب با این بخش همکاری داشته باشند .

    3 – مبتنی بر عدم مشارکت افراد : عقیده های شهروندان نفوذ واقعی روی طرح یا انتخاب طرحها را ندارد .

    جدول ( 3/3 ) این نتایج را روشن می سازد . این جدول نشان می دهد که اگر فرهنگ مشارکت عمومی تغییر بکند ، در عمل تقریباً به طور مساوی هر شیوه مؤثر است .

    بعضی از شهرها ، شرکت بزرگ در این عرصه را به وضوح بیان می کند ، در حالی که در دیگر شهرها ، این عرصه ( مشارکت عمومی ) می توانست تأثیر بسزایی در نزدیک شدن به شهر سالم داشته باشد .

    (جداول در فایل اصلی موجود است)
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل , مقاله در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل , تحقیق درباره تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل , مقاله درباره تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی برای شهر سالم در عمل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت