تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور )

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 12980
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور )

    مدیریت پایگاه داده ها در SQL Server - امنیت اطلاعات و عملیات :

    اشاره :

     مقوله امنیت همواره یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مهندسی نرم‌ افزار و به تبع آن، یکی از حساس‌ترین وظایف مدیران سیستم به‌خصوص مدیران شبکه و یا مدیران بانک‌ های اطلاعاتی است. با تنظیم سطوح دسترسی برای کاربران شبکه یا بانک‌های اطلاعاتی شبکه، امنیت اطلاعات یا به عبارتی عدم دسترسی افراد فاقد صلاحیت به اطلاعات، تضمین می‌گردد. هر سیستم‌ عامل، پلتفرم یا بانک اطلاعاتی، شیوه‌هایی خاصی را برای برقراری قواعد امنیتی به کاربران معرفی می‌نماید. در SQL Server هم روش‌های خاصی برای این مقوله وجود دارد که در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم

     

    امنیت در ورود به سیستم:

     

    زمانی که یک بانک اطلاعاتی جدید را در SQL Server تعریف می‌کنید، با کلیک سمت راست بر روی نام موتور پایگاه داده‌ای یک سرور درEnterprise Manager و انتخاب قسمت Properties، در زبانه security، موتور بانک اطلاعاتی امکان انتخاب دو روش مختلف در معرفی و یا شناسایی کاربران مجاز برای ورود به سیستم یا همان عمل احراز هویت (Authentication) را در دسترس قرار می‌دهد. البته بعد از ساخت یک بانک اطلاعاتی، با کلیک سمت راست بر روی نام آن بانک و انتخاب گزینه Properties و سپس security هم می‌توان روش مورد استفاده را تغییر داد. (شکل 1) 
    یکی از این دو روش که برمبنای ارتباط موتور این پایگاه داده با اکتیودایرکتوری ویندوز 2000 سرور بنا شده است و Windows only نام دارد، باعث می‌شود تا کاربران از قبل تعریف شده در دامنه (Domain) یک شبکه مبتنی بر ویندوز 2000 سرور، به رسمیت شناخته شوند. در این صورت نیازی به معرفی کاربر جدید و یا انتخاب دو نام کاربری برای یک نفر وجود ندارد و کاربر مذکور می‌تواند از همان نام کاربری و رمز عبوری که برای ورود به دامنه شبکه ویندوزی خود استفاده می‌کند، برای اتصال به بانک اطلاعاتی هم استفاده کند.
    در روش دوم، ارایه مجوز دسترسی به کاربران با سیستمی خارج از محدوده دامنه‌‌ویندوزی صورت می‌گیرد. بدین‌صورت مدیر سیستم مجبور است برای کلیه کاربرانی که قصد اتصال به بانک را دارند، نام کاربری و رمزعبور جدیدی را تعریف کند
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور ), مقاله در مورد تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور ), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور ), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور ), تحقیق درباره تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور ), مقاله درباره تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور ), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور ), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور ) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله امنیت پایگاه داده ( سرور )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت