تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 12994
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت

    مدیریت انسانها

    در مدیریت یک تیم کوچک فاکتور انسان موفقیت را قطعی می کند. این مقاله انگیزه های ممکن و چارچوب های ساده برای روبه رو شدن با مردم را ارائه می کند.

    وقتی تصمیم گیری حساسی در پیش دارند آخرین چیزی که تمایل به روبه روشدن با آن را دارید مردم هستند. وقتی دعوا شدید است شما از تیم خود می خواهد تا مشارکتی، سریع و عقلانی کار کنند. شما یک کارمند بداخلاق که مرتب از زندگی شکایت می کند ، کارگری که از زیر کار در می رود، مهندس مهمی که تمام روز خسته است چون کودکش شبها گریه می کند را نمی خواهید. اما این چیزی است که اتفاق می افتد و شما به عنوان یک مدیر باید با آن روبه رو شوید. تعداد اندکی از مشکلات مردم می توانند سریع حل شوند. برخی کاملاً از کنترل شما خارجند اما شما در بسیاری از فاکتورهایی که روی کارمندان شما تأثیر می گذارند موثرید. سپس این مسئولیت شماست که مطمئن باشید این تأثیر شما در جهت مثبت است.

    شما تنها می توانید اندکی از اثری که شخصیت شما در عادات و تلاشهای گروه دارد را تخمین بزنید. به عنوان هدایت گر گروه شما قدرت فرمان دادن، تشویق کردن و محدودیت ایجاد کردن برای اکثر جنبه های کار را دارید. در این مسأله شما را در جایگاه قدرت و مسئولیت قرار می دهد. این مقاله بطور خلاصه به رفتار شما و آنچه به افراد انگیزه می دهد می پردازد. چون با فهم این ها می توانید خود و محیط کاری تان را تعدیل کنید و هم تیم و هم شرکت هر دو سود می برند. از آنجایی که روانشناسی انسانها موضوع پیچیده ای است ما آنرا تشریح نمی کنیم در عوض این مقاله مدل ساده ای از رفتار شماست و آنالیز سیستماتیک این که چطور می توانید اعمال نفوذ کرده و به تیم خود کمک کنید تا بهتر کار کند.

     

    رفتار

    فکر می کنید اگر هر هر روز صبح بعد از صرف چای به میز جیمی نزدیک شوید و نکات غلط کار او را گوشزد کنید چه تأثیری بر او خواهید گذاشت؟ آیا فکر می کندی جیمی ازاین توجه شما خوشحال خواهد شد؟ آیا او با دیده خوب به این گپ های کوتاه نگاه خواهد کرد و سوالهای ساده ای درباره کار خود آماده خواهد کرد؟

    البته که شما هرگز آنطور مخرب که در نظر اویید نیستید. چون بسیاری عادت های ساده می تواند تأثیر زیادی در سازگاری شما با تیمتان داشته باشند.

    همین طور اگر دوست دارید که درباره مشکلاتتان بشنوید این را به تیم خود بگویید و عکس العمل مثبتی در قبال آن داشته باشید تا آنها را به موقع بشنوید نه وقتی که دیر است.

    انگیزه

    وقتی درباره انگیزه فکر می کنید مهم است که دیدی بلندمدت داشته باشید. آنچه بدان نیاز دارید یک نزدیکی خوب و قابل تحمل است تا شور و شوق و حس تعهد تیم را ابقا کنید. این آسان نیست اما در اثرگذاری شما اجتناب ناپذیر است.

    کار کلاسیک بر روی انگیزه در سال 1950 به وسیله هرزبرگ انجام شد. که بهداشت انگیزه را فرموله کرد. هرزبرگ چندین فاکتور تعریف کرد مانند سطح حقوق، شرایط کار و سیاست های شرکت.

    هرزبرگ این ها را فاکتورهای بهداشتی نامید که از آنجایی که تعداد اندکی از مدیران کنترل خلاقی بر شرکت دارند فرموله شده اند.

    شما نمی توانید کار تیم را به کمک این فاکتورها تغییر دهید اما می توانید بر محیط کار تأثیر بگذارید.

    انگیزه دهنده های مثبت که توسط هرزبرگ تعریف شده اند از این قرارند:

    دسترسی- شناخت- کار- مسئولیت- پیشرفته بودن

    اینها چیزهایی هستند که تیم بدانها نیاز دارد.

    دسترسی

    به عنوان یک مدیر شما هدف ها را تعیین می کنید. و در انتخاب این اهداف شما تأثیر نمایش بر حس دسترسی تیم دارید اگر اهداف سخت انتخاب کنید تیم احساس شکست می کند اگر آسان باشند تیم حس می کند که به چیز کمی دست یافته بطور ایده ال شما باید یک سری از اهداف را مشخص کنید که سطح های مختلفی دارند و به سوی تکمیل کار پیش می روند.

    در این حالت پیشرفت با دستیابی های کوچک اما انجام شده مشخص می شود.

        شناسایی

    یعنی احساس قدردانی کردن می دانید که آنچه انجام می دهید دیده شده و ثبت می شود و ترجیحاً هم به وسیله تیم هم خود شما: مدیر. در مقابل اگر افراد کاری را به خوبی انجام دهند و سپس حس کنند که این کار آنها نادیده گرفته شده آنها دفعه آینده تمایل زیادی به خوب انجام دادن آن نخواهند داشت. چون هیچکس به آنها اهمیت نداده است.

    بازخوری که شما به تیم درباره کارشان می دهید اساس و پایه انگیزه آنهاست. آنها باید بدانند چه کاری را به خوبی انجام می دهند، چه کاری نیاز به اصلاح دارد و چه کاری در آینده از آنها انتظار می رود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    www.see.ed.ac.uk/~gerard/Management/

تحقیق در مورد تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت, مقاله در مورد تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت, تحقیق درباره تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت, مقاله درباره تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله فاکتور انسان _ مبانی سازمان و مدیریت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت