تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 12999
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا

    نمایش خودکار اعمال پیش فرض

    می توانید ویندوز ویستا را به گونه ای سازید که هر زمان نوع خاصی از رسانه ( از قبیل CD های صوتی ) را در سیستم قرار دادید ، عمل خاصی را انجام دهد .

    هنگامی که شما برخی از انواع رسانه را در سیستم خود قرار می دهید ، غالبا کادر محاوره ای باز می شود که لیستی از عملیاتی را که می توانید بر روی آن رسانه انجام دهید ، نمایش می دهد . به عنوان مثال ، اگر یک CD صوتی را وارد سیستم کنید ، می توانید انتخاب کنید که CD را در Windows Media Player پخش کنید ، و به همین ترتیب . این فرآیند ، Autoplay نامیده می شود و برای انواع رسانه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

    CD های صوتی ، فیلم های DVD ، CD ها و DVD های صوتی پیشرفته ، نرم افزارها و بازی ها ، تصاویر ،  فیلم های HD DVD ، DVD های صوتی و CD های Super Video .

    اگر همیشه یک عمل را برای نوع خاصی از رسانه انجام می دهید ، می توانید کاری کنید که کادر Autoplay ظاهر نشود و خود ویندوز ویستا آن عمل خاص را به صورت خودکار انجام دهد .

    بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید :

    روی Start و سپس Control Panel کلیک کنید .

    روی Hardware and Sound کلیک کنید .

    روی گزینه Auto play کلیک کنید .

    برای انتخاب رسانه مورد نظر خود که قصد پیکربندی آن را دارید ، روی فلش رو به پایین کلیک کرده و سپس عملیات پیش فرضی که قصد دارید ویندوز ویستا ، به هنگام قرار دادن رسانه در سیستم انجام دهد را انتخاب کنید .

    این مرحله را برای تمامی رسانه هایی که مایل به پیکر بندی آنها هستید ، انجام دهید .

    روی Save کلیک کنید .

    روی کادر Close کلیک کنید تا پنجره Control Panel بسته شود . پس از انجام این کار ، ویندوز ویستا فرمان های پیش فرض را به هنگام قرار دادن رسانه پیکربندی شده در سیستم ، انجام می دهد .

    نکته : اگر از عملکرد پیش فرضی که برای رسانه مورد نظر خود انتخاب کرده اید ، ناراضی هستید و مایلید آن را تغییر دهید ، تا مرحله 3 را انجام دهید تا صفحه Autoplay  ظاهر شود . سپس روی فلش به سمت پایین کلیک کرده و گزینه Ask me every time را انتخاب کنید . اگر مایلید همه تنظیمات را به حالت اولیه در آورید ، روی دکمه Autoplay  کلیک کرده و سپس روی Reset کلیک کنید .

    نکته : اگر مایلید که به هنگام قرار دادن هر نوع رسانه در سیستم ، ویندوز ویستا هیچ اقدامی را انجام ندهد ، می توانید ویژگی Autoplay را غیر فعال سازید . بدین منظور مراحل 1 تا 3 را انجام دهید تا پنجره Autoplay ظاهر شود و سپس گزینه Autoplay for all media and devices را غیر فعال کنید . حال روی Save کلیک کنید .

    خواناتر ساختن متن

    اگر در خواندن متن روی صفحه مشکل دارید ، می توانید صفحه را به گونه ای تنظیم کنید که تعداد نقاط در اینچ در هر صفحه بیشتر باشد و بدین ترتیب متن خواناتر شود .

    اجرای ویندوز ویستا با درجه وضوح بالاتر مفید است ، زیرا بدین معناست که می توانید آیتم های بیشتری را یکباره بر روی صفحه جای دهید، زیرا اندازه همه آیتم ها کوچکتر می شود .

    اشکال این کار در این است که بسته به میزان درجه وضوح ، ممکن است برخی فونت ها خیلی ریز شوند و خواندن آنها آسان نباشد .

    می توانید با افزایش تنظیمات تعداد نقطه در اینچ ویندوز ویستا ، این مشکل را برطرف سازید . تعداد نقطه در اینچ ویندوز ویستا ، این مشکل را برطرف سازید . تعداد نقطه در اینچ پیش فرض ، 96 است ؛ بدین معنا که ویستا از 96 پیکسل ( نقطه ) برای هر اینچ از صفحه نمایش استفاده می کند . ( مقیاس های فیزیکی به درجه وضوح تصویر بستگی دارند ، بدین ترتیب یک خط یک اینچی ممکن است اندازه ای معادل 1 اینچ در صفحه نداشته باشد . )

    به عنوان مثال ، خطی که قرار است یک اینچ طول داشته باشد ، با استفاده از 96 پیکسل کشیده خواهد شد . اگر تعداد نقطه در اینچ را افزایش دهید ، این خط طولانی تر خواهد بود . به عنوان مثال اگر تعداد نقطه در اینچ را به 120 پیکسل افزایش دهید ، ویندوز ویستا صفحه را به گونه ای مقیاس بندی می کند که برای کشیدن همان خط ، از 120 پیکسل بهره گیرد . به عبارت دیگر ، اگر تعداد نقطه در اینچ را افزایش دهید ، آیتم های موجود در صفحه ، بزرگتر نمایش داده خواهند شد . بدین ترتیب خواندن متن موجود در صفحات نیز آسان تر خواهد بود .

    بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید :

    روی دسک تاپ کلیک راست کنید .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا, مقاله در مورد تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا, تحقیق درباره تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا, مقاله درباره تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ترفند های ویندوز ویستا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت