تحقیق مقاله موریانه

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 13117
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله موریانه

     نام ژاپنی : Oozu-ari-zoku – مرجع اصلی : وستوود . یک مقدمه ای برای طبقه بندی مدرن وامروزی حشرات که درزیستگاه های طبیعی و ساختار متناظر خانواده های گروه 2 یافت شده است .

    توصیف : نسل دو شکلی کارگر. کارگران عمده یا سربازان طول کلی بدن 2.5-6mm دارند و نسبتاً سرهای بزرگی دارند .کارگران فرعی یا کارگران با سرهای غیر استثنایی 2تا4 میلی متر طول دارند. هیچ طبقات مختلفی از حشرات وجود ندارد که درگونه های ژاپنی واسطه شده اند. سه قسمت مخروطی یا راسی قسمت دوم مغز حشرات یک مجمع را در هردو نسل فرعی تشکیل میدهد و پرو مزونوتا بلند شده اند. درسربازان حاشیه اول شکمی جمجمه یک یا دو جفت دندانه گلویی و یک پیش آمدگی میانی را حمل میکند. پرونوتای بعضی از گونه های گرمسیری پیش آمدگیهای مجزای بازویی یا نخاعی دارند.

    اظهارات : این یکی از بزگترین گونه از خانواده مورچگان است ، که درحدود 300موریانه با یک کل احتمالی بیش از 1000گونه در طبیعت هستند. تغییر حدود موریانه به طور گسترده ای به خصوص درمناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری فراوان است. برطبق نظر ویلسون ، سه گونه مورچه جهانی بر حسب دامنه جغرافیش وجود دارد و گونه ها فراوان هستند. ( دو گونه دیگر مورچه و crematogaster هستند. ) جنس یا گونه طبقه بندی شده ناقص است . بازبینی های منطقه ای شامل براون و گرک برای گونه های آمریکای شمالی و کوزنزوف برای گونه های آمریکای جنوبی برای گونه های ژاپنی میباشند. گونه های ژاپنی درخاک و زیر سنگ و دیگر چوبهای پوسیده و درمیان ریشه های گیاهان آشیانه میسازند. آنهایی که غالباً مردم پسند هستند ( مثل نوداو ایندیکا ) بعضی ازاوقات اثرات کوشای طولانی مدتی راایجاد میکنند. کارگران کوشا شهد یاشیره را از شته ها و عسل را از غذای گیاهان و غذای جامدی مثل تخم ها وحشرات برای لارو جمع آوری میکنند. تقسیم کاربین نسل های فرعی کارگراست. سربازان به طوراصولی آیتمهای غذایی بزرگ را با آشیانه تجزیه میکنند و ازکولونی و محیط های آن دفاع میکنند. دربعضی ها محصولات سربازان برای ذخیره سازی غذا کاربرد دارد. سربازان p.distoria آمریکای شمالی متخصص درخرد کردن تخم هستند اگرچه تخم ها یک منبع غذایی اصلی درکلیه گونه های ژاپنی نیستند. سرابزان به نسبت با سربازانی که درحدود 10درصد ازکل کولونی را تشکیل میدهند همسان هستند که تولید کارگر را تنظیم میکنند. گوناگونی نسل با تولید درطول مرحله لاروی ارتباط دارد. سربازان و کارگران کولونی هایی ندارند که نسبتاً ساده هستند. هشت گونه گزارش شده‌اند که با نام گذاری شناسایی شده اند.

    گونه cardiocondyla : نام ژاپنی : Hadaka-ari-zoku  - مرجع اصلی

    توصیف : طول کلی کارگران درحدود 1.5-3.5mm است. سرمستطیلی شکل با لبه پس سری گرد . آرواره های پایینی مثلثی هستند که هرکدام معمولاً 5دندان دارند. سپر سر حشرات به طور گسترده ای به طور مقدم بیرون زده است و پایه های آرواره های پایینی را میپوشاند. چشمها نسبتاً کاملاً پیشرفته هستند. شاخکی با 12 قسمت ( 11 قسمت دربعضی از گونه ها ) 3 قسمت راسی یک club را تشکیل میدهند. فرمول شاخکی 5:3 است . طرح پشتی ناحیه وسطی بدن تقریبا نیمرخی مستقیم دارند. نخاع های وابسته به محل اتصال سینه و شکم از مفقود تا طولانی متغیر هستند. برگ دم دربعضی از گونه ها باریک است که مرحله پایک و مخفی شده در پایک دم گل رادارند. بعد ازبرگ دم نیمرخ پهن میشود و نمای پشتی وسیع میشود که عریضتراز برگ دم میباشد. مناطق پشتی سر و ناحیه وسطی بدن بدون مو هستند. با ساقه های کوتاه و ساقه های میانی و پشتی بدون محرکهای وابسته به درشت نی .

    اظهارات : اکثر گونه ها درمناطق باز ساکن هستند و درخاک آشیانه میسازند . و بعضی دردرختان خراب شونده و ساقه های علف آشیانه میسازند. چندین نوع شناخته شده مورچه های بی بال را تولید میکنند ( بی بال ، که کمو بیش به طور انحصاری یا دوشکلی کارمیکنند ) ( درجایی که نرهای بالدارو مورچه های بی بال درحدود 40 گونه هستند که به طور اصولی درنیمه گرمسیری های قدیمی جهان توزیع شده اند. که بعضی ازگونه ها در منطقه palaearctic  وجود دارند. گونه هایی چون c.nuda و c.wroughtonii  و c.emeryi که درجزایر آرام وآمریکای شمالی گسترش یافته‌اند با تجارت انسانی مورد کمک قرار گرفته اند. 5 گونه ژاپنی درمنطقه گرم ومعتدل و جنوبی یافت شده اند.

     

    جلوه ای از زنگ گیاهی گرد مانند در تاکها درآفریقای جنوبی

    مقدمه : آن پذیرفته شده است که قارچی که باعث زنگ گیاهی گردمانند میشود تقریباً ازسال 1860 در پیچک های آفریقای جنوبی رخ میدهد. از آن به بعد میران بیماری افزایش یافته است و امروز زنگ گیاهی گرد مانند مهمترین بیماری پیچک قارچی است. زنگ گیاهی گردمانند که همچنین برای تولید کنندگان تاک به عنوان قارچ ناقص شناخته شده است باعث کرم کدوی اونسینولای قارچی میشود. بدون ضرورت باعث نشانه های آشکاربیماری میشوند و قارچ ممکن است یک اثر زیانباری برروی کلیه سطوح پیچک ومحصولات آن داشته باشد. بر خلاف دیگر بیماریهای مسلم ، درحال حاضر زنگ گیاهی گردمانند به طور سالانه رخ میدهد و احتیاطات قبلی جهت کنترل کردن بیماری بریک اساس درجریان باید به عمل آید. این حقیقت که تولید کنندگان تاک تقریباً  30 میلیون ریال را درسال جهت کنترل کردن زنگ گیاهی گردمانند صرف میکنند ( نصف هزینه کلی قارچ کش ) یک نشانه ای از اهمیت بیماری برای صنعت پیچک است.

    رنگ زدایی بافت به علت عفونت اولیه کرم کدوی اونسینولا برروی جوانه مو است

    قارچ یک الگوی خاص یرا درهر قسمت ازجهان برای کنترل کردن جهانی دنبال میکند. این الگو با خصوصیات بیولوژیکی قارچ ،عوامل آب وهوایی و عملکردهای کشتی و انتخابهای موجود پرورشی تعیین شده است. کنترل موثر بیماری ، که اولویتی برای تولید کننده تاک است ازاینرو نیاز به دانش کامل زیست شناسی قارچ و اصول همه گیرشناسی بیماری دارد. دانش این جنبه ها برای قسمتهای مختلف جهان موجود است اما درمورد رابطه اش با تاکستانهای آفریقای جنوبی کمتر شناخته شده است . دراین مقاله یک چشم اندازی ازقارچ آفریقای جنوبی و کنترل آن براساس یافته های محلی اخیر طرح ریزی شده است و با توجه به دانش موجود دردیگر قسمتهای جهان درنظرگرفته شده است .

    چرخه بیماری : بیماری قارچ ناقص یا گرد مو به دو شکل برروی مو رخ میدهد که به عنوان مرحله غیرجنسی معروف هستند و به عنوان یک مرحله جنسی هستند. مرحله غیر جنسی با رشد سفید گردمانند توصیف میشود که به طور توصیف پذیری برروی برگها رخ میدهد. ساختار سفید شامل رشته هاگ قارچ نازک است که به طور سطحی برروی سطح گیاه رشد میکند و تنها برروی سلولهای روپوست نفوذ میکنند. تنها هاگهای بشکه ای شکل کوچک رشته هاگ قارچ ( تقریباً محیطی 0.03 میلی میتری دارند ) شکل میگیرند. هاگها که همچنین به عنوان oidia شناخته شده‌اند به طور اساسی با باد به دیگر قسمتهای دیگر گیاه حمل میشوند ،درجایی که آنها میتوانند جوانه بزنند و چرخه را ادامه دهند. درپایان فصل ، درزمانی که برگها می‌افتند و جوانه ها باید هرس شوند ، رشته هاگ قارچ درداخل جوانه های خواب رونده به خواب زمستانی میروند. درفصل جدید رشته هاگ قارچ با جوانه های جدید رشد میکند و و به خوبی برگهای جدید روی جوانه ها آنها را آلوده میکنند. جوانه های آلوده شده به علت قدرت کم رشد نکرده به نظر میرسند ( کوتوله ) و به عنوان جوانه های پژمرده شناخته شده اند. آلودگی ، آلودگی اولیه درنظر گرفته میشود. آلودگی های اولیه برروی قسمتهای جوانه های رشد نکرده هاگهای نسل جدید را شکل میدهند که به عنوان ماده تلقیح ثانویه عمل میکنند. میزان ماده تلقیح ثانویه و عود چرخه ای شکل گیری آن یک نقش اصلی را درشدت عود بیماری همه گیر در یک فصل خاص ایفا میکند. هاگها برای روییدن و عفونت نیاز به آب جاری ندارند و میتوانند گسترش یابند و تحت دامنه وسیعی از شرایط آب و هوایی آلوده شوند. حتی یک آب و هوای خشک برای گسترش بیماری مزیت دارد. جوانه های رشد نکرده به طور کلی درتاکستانها قابل توجه نیستند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله موریانه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله موریانه, مقاله در مورد تحقیق مقاله موریانه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موریانه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موریانه, تحقیق درباره تحقیق مقاله موریانه, مقاله درباره تحقیق مقاله موریانه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موریانه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موریانه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله موریانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت