تحقیق مقاله سمپاش

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 13327
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سمپاش

    مقدمه:

    سموم شیمیایی در پیشرفت سریع تولیدات کشاورزی نقش بزرگی ایفا کرده و خواهند کرد. با استفاده از سموم کیفیت و کمیت محصولات، اصلاح و افزایش پیدا کرده و استفاده از سموم علف کش  نیاز به نیروی کاری برای کنترل علفهای هرز را تا حدی کاهش داده است ولی استفاده از سموم شیمیایی به بعضی مسائل جدی زیست محیطی منتج شده که این مسائل ، باید هم از نظر استفاده کننده و هم از طرف طراح ادوات سمپاشی مورد توجه قرار گیرد.

    در این مقاله فرض بر این گرفته شده است که خواننده از ساختمان و اجزاء سمپاشها اطلاع کافی دارد و نیاز به توضیح مجدد نمی باشد. سعی بر این است تا جنبه های عملی سمپاشی به خصوص کالیبراسیون آن مورد تاکید بیشتر قرار گیرد.

     

    سمپاشهای پشتی دستی

    از انواع محلولپاشهای کوچک که به طور گسترده  مورد استفاده قرار می گیرند. اجزا تشکیل دهنده این محلول پاشها معمولا عبارت است از : 1- مخزن 2- پایه مخصوص قرار گرفتن بر روی زمین 3- تکیه گاه مناسب برای قرار دادن آن در پشت کارگر سمپاش (درست مثل کوله پشتی) 4- پمپ دستی که با حرکت دادن اهرم مخصوص کار می کند 5- محفظه تحت فشار 6- لانس که مجهز به شیر قطع و وصل با یک شیر ماشه ای بوده و یک یا چند نازل روی آن نصب می شود.

    برای استفاده بهتر از این دستگاهها باید آنرا کاملا به پشت کارگر چسباند و در صورت شل بودن آن باید تسمه های مربوطه را طوری تنظیم نمود که در موقع تلمبه زدن و حرکت در جای خود ثابت باشد تا کارگر در هنگام سمپاشی راحتتر بتواند کار انجام دهد.

    بعضی از انواع این سمپاشها تماما پر نمی شوند تا فضای باقی مانده آن برای تحت فشار قرار دادن هوا استفاده گردد و از آن به عنوان سمپاشی پشتی با فشار مداوم بهره برداری گردد.

    تنظیم کالیبراسیون سمپاشهای پشتی دستی

    برای این منظور مقدار محلول سم خارج شده را از سمپاش در مدت یک دقیقه در ظرفی جمع آوری کرده و اندازه گیری می نمایند. وقتی که هدف تنظیم محلولدهی سمپاش دستی باشد بایستس یک فشارسنج روی آن نصب گردد و در اندازه گیری میزان محلولدهی نازل باید همیشه یکنواخت باشد. کارگر سمپاش بایستی قبلا چند مرتبه این کار را تکرار نماید. رگولاتور یا دستگاه تنظیم  فشار باید در روی سمپاشهای تحت فشار نصب شود در غیر این صورت محلولدهی سمپاش با کاهش محلول در تانک و کم شدن فشار تقلیل خواهد یافت. با در دست داشتن مقدار محاسبه شده محلولدهی نازل بر حسب  لیتر در دقیقه  مقدار مصرف در واحد سطح را می توان با معلوم بودن عرض باند و سرعت سمپاش تعیین نمود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سمپاش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سمپاش, مقاله در مورد تحقیق مقاله سمپاش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سمپاش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سمپاش, تحقیق درباره تحقیق مقاله سمپاش, مقاله درباره تحقیق مقاله سمپاش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سمپاش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سمپاش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سمپاش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت