تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 13382
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی

    چکیده

    در این مقاله جمع‌آوری اطلاعات پرسنلی از داوطلبان استخدام از بعد میزان، نوع، زمان مناسب، نحوه ثبت، نگهداری، روزآمدسازی و پردازش در مراحل مختلف گزینش، مصاحبه و استخدام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    کلیدواژه : گزینش؛ نیروی انسانی؛ مصاحبه؛ استخدام؛ اطلاعات پرسنلی؛ اطلاعات کارکنان

    1- مقدمه

    یکی از ارکان نظام جامع امور اداری، رکن منابع انسانی و از جمله فرآیندهای این رکن نیز «گزینش نیروی انسانی» است و در این نوشتار به مبحث مدیریت اطلاعات در گزینش نیروی انسانی می‌پردازیم.

    در اغلب سازمان‌ها به هنگام استخدام و گزینش نیروی انسانی، فرم‌های خاصی جهت کسب حداقل اطلاعات شخصی داوطلبان استخدام، تهیه شده‌اند. هر چند این نکته عمومیت ندارد ولی کسب یا در اختیار داشتن اطلاعاتی که از صحت آنها اطمینان نداریم، نه تنها کمکی به سازمان نمی‌کند بلکه موجب گمراهی سازمان نیز می‌شود.

    به منظور جلوگیری از انحراف  اطلاعات در ابتدا باید دید کسب اطلاعات پرسنلی به چه منظور انجام می‌شود؟ کسب اطلاعات پرسنلی قاعدتاً باید طی چندین مرحله انجام گیرد. سپس در مرحه تنفس یا در زمان تصمیم گیری برای استخدام، کلیه اطلاعات در کنار هم قرار داده شوند تا امکان بهره‌برداری از آنها میسر گردد.

    2- مرحله نخست جمع‌آوری اطلاعات

    در این مرحله یکسری از حداقل اطلاعات برای شناخت داوطلبان استخدام لازم است. متأسفانه کم نیستند سازمان‌هایی که در همین مرحله نیز مایل هستند تمامی اطلاعات داوطلبان اعم از مشخصات فردی و خانوادگی، تحصیلات، تجارب کاری، سوابق علمی و تألیفات و غیره را جملگی در یک فرم و در مرحله قبل از مصاحبه استخدامی کسب کنند.

    این کار اولاً کمکی به سازمان نمی‌کند چرا که کمتر مصاحبه‌کننده‌ای توانایی به خاطر سپردن تمامی این حجم اطلاعات متنوع از ده‌ها داوطلب استخدام را دارد و در ضمن اگر بر فرض محال توانایی این کار را هم داشته باشد تنوع و حجم این اطلاعات موجب کاهش قدرت تجزیه و تحلیل مصاحبه کننده می‌شود که در هر صورت منتهی به تنزل کیفیت فرآیند گزینش نیروی انسانی می‌گردد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی

    فهرست:

     

    ندارد.

     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت