تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین

تعداد صفحات: 83 فرمت فایل: word کد فایل: 13386
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۳,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین

    مقدمه

     از اولین روزهایی که دستگاه چاپ اختراع شد تا به امروز لحظه لحظه بر تعداد علاقه مندان کتاب و کتاب خوانی افزوده می شود. سالیان سال است که اهل قلم و فکر برای یافتن کتب مورد علاقه خود به روش های گوناگون و متعددی متوسل می شوند. یافتن و مطالعه کتب در دوره ای از تاریخ تنها در کتابخانه کلیساها و یا دانشگاه های بزرگ و معتبر امکان داشت. تنها برای دستیابی به یک کتاب ارزشمند ممکن بود شما را از شهری به شهری دیگر و یا از دیاری به دیاری دیگر بکشاند. اما کم کم با توسعه ارتباطات و سهل الوصول شدن امر تجارت اندکی کار ساده تر گشت. کار به حدی ساده شده بود که تنها با بیرون رفتن از خانه و سرزدن به کتاب فروشی مرکز شهر امکان تهیه هر نوع کتابی برای شما فراهم شده بود. اما برای بشر در حال پیشرفت که لحظه به لحظه زندگی اش توام با حوادث و اتفاقات شگرف و پیش بینی نشده است، صرف این مدت زمان جهت رفت و آمد به کتابفروشی نیز ضرری جبران ناپذیر تلقی می شود

    انسان امروزی به چنان حد از پیشرفت و تکنولوژی دست یافته است که حتی برای خرید یک کتاب می تواند در اتاقش بر روی صندلی راحت مقابل کامپیوترش بنشیند و با فشار چند دکمه تمامی عملیات خرید از جمله پرداخت هزینه آن را انجام دهد. این مساله تنها برای کتاب هایی نیست که شما آنها را می شناسید؛ با ورود به سایت اینترنتی «Amazon.com» شما به راحتی می توانید در رابطه با موضوعات دلخواه خود کتبی از سراسر دنیا پیدا کنید و حتی این امکان برای شما فراهم شده است. تا به کل موضوع کتاب و احتمالا نقدهایی که درباره آن نوشته شده است پیش از تصمیم برای خرید کتاب مورد نظر دست یابید.

    تمامی این تسهیلات مدیون فردی است به نام Jeff Bezos جیف بزوس  است.

     

    زندگی نامه موسس بزرگترین کتابفروشی آنلاین جهان و کمپانی آمازونAmazon.com ، جف بزوس Jeff Bezos |

    زندگی نامه موسس بزرگترین کتابفروشی آنلاین جهان و کمپانی آمازونAmazon.com  ، جف بزوس Jeff Bezos

    Jeff Bezos جیف بزوس

    جف بزوس «Jeff» پسر ارشد « Miguel Bezos» مدیر کمپانی «Exxon» می باشد. از همان دوران کودکی نبوغ ویژه ای برای انجام کارهای خارق العاده و نو داشت .

     پدر بزرگش که بازنشسته سازمان انرژی اتمی بود آینده درخشانی را برای او تصور می کرد و در تمامی روزهای تعطیل مدرسه او را به مزرعه خود در تگزاس می برد. تاثیر پدر بزرگ بر «Jeff» جف به حدی بود که تصمیم گرفت مطابق خواست پدر بزرگ در آینده یا یک فضا نورد شود و یا یک فیزیکدان معروف. البته این تصمیم چندان احساسی نبود چرا که او توان و استعداد خود را در این زمینه به مراتب ثابت کرده بود. از جمله ابتکارات او در دوران نوجوانی خلق مکعب بی انتها بود که با استفاده از یک جعبه مکعبی کوچک که تمامی اضلاع آن را آینه تشکیل می داد، تعداد تصویر اجسام قرار داده شده در میان جعبه را به بی نهایت می رساند که این ابتکار او در آن سن و سال شور و هیجان بسیاری را برپا کرد. دیگر اینکه هر گاه آسیاب های بادی مزرعه پدر بزرگ از کار می افتاد ابتدا پیش از خبر کردن مکانیک محل جف «Jeff» را صدا می کردند و در اغلب موارد او به راحتی آنها را تعمیر می کرد.

    هوش و استعدادی بی نظیر

    هوش و استعداد بی نظیر او در درس های مدرسه نیز ثابت شد، بطوریکه دوره دبیرستان را با بالاترین نمرات به عنوان شاگرد اول در «Miami» برگزیده شد و راهی دانشگاه شد. در دانشگاه نیز به همین شکل در رشته مهندس برق و کامپیوتر مشغول به تحصیل و سرانجام پس از اتمام دوره فارغ التحصیل شد.

     

    پله های ترقی

    با اتمام دوره تحصیل، «Bezos» بزوس یک متخصص کامپیوتر شده بود. از این رو کمپانی «FITEL» در نیویورک از او دعوت به کار کرد و دو سال بعد جهت مجهز کردن سیستم کامپیوترهای کمپانی «Bankers Trust» وارد این شرکت شد و در سال 1990 به سبب لیاقت هایی که از خود نشان داد به سمت معاونت این کمپانی در آمد و به عنوان جوان ترین معاون آن مشغول به کار شد.

    در فاصله سال های 1990 تا 1994 ، «Bezos» وارد کمپانی «D.E Shaw» شد و با خلق پیچیده ترین سیستم تکنولوژیکی مالی، قدرت آن را در «Wall Street» فزونی بخشید و سرانجام در سمت مدیر ارشد گروه و مجددا به عنوان جوان ترین مدیر به کار مشغول گردید.

    بازهم یک همسر و موفقیت دیگر

    او که تخصص ویژه ای در کامپیوتر داشت، با پدیدار شدن تجارت الکترونیک تصمیم گرفت تا از تخصص خود در این نوع تجارت نیز استفاده نماید. از این رو همراه همسرش «Mackenzie» که یک رمان نویس بود و علاقه فراوانی به مطالعه کتب گوناگون داشت، سایت «Amazon.com» را بنا کرد.

    البته شکل اولیه سایت و نحوه کاربری آن اصلا قابل مقایسه با نوع فعلی در آن نبود چرا که آنها در ابتدا اصلا توجه تصور چنین تجارت عظیمی را نداشتند. قصد آنها فروش کتاب ، CD و نوارهای موسیقی و فیلم در محدوده ای اندک بود اما بازگذشت زمان و درک نیاز جوامع بشری « Bezos» کم کم آن را ارتقا داد به شکل فعلی اش رساند.

    سایت «Amazon.com»

    سایت «Amazon.com» که امروزه با فروش بیش از 92/1 میلیارد دلار و همچنین بیش از 60 هزار لینک در مقام اول فروش اینترنتی قرار دارد. در ماه می سال 1997 وارد بورس شد و هم اکنون سهامی با ارزش بیش از 17 میلیارد دلار در اختیار دارد.

    «Jeff Bezos» موسس و مدیر این سایت بر اساس آمار اعلام شده در سال 2005 هم اکنون صاحب سرمایه ای شخصی معادل 1/4 میلیارد دلار می باشد که در این سال در لیست ثروتمندترین های جهان جای گرفته است.

    طراحی وب سایت

    امروزه درخواست طراحی یک وب سایت با آگاهی کامل نسبت به مزایا و محاسن اینترنت (بعنوان یک رسانه قدرتمند در ارائه پیامها) توسط شرکتها و مؤسسات صورت می پذیرد. قطعاً شما نیز درصدد ایجاد و یا به روز نمودن وب سایت خود هستید .

    تیم طراحی و گرافیکی گنبد ای تی ، برای طراحی سایت از دو سیستم استاتیک و داینامیک استفاده می نمایید که مشخصات این دو سیستم در ذیل می باشد

    ویژگیهای سیستم استاتیک طراحی سایت عبارتند از

    طراحی کل سایت به انتخاب مشتری بصورت متحرک یا ثابت

    طراحی لوگو سایت با فلش ( متحرک )

    طراحی قالب سایت

    هزینه پایین این سیستم نسبت به طراحی سایت با استفاده از سیستم داینامیک

    طراحی فرم های سفارش محصولات و تماس با ما

    قابلیت استفاده از این سیستم برای طراحی سایت ها:

    شرکت های خصوصی یا دولتی برای معرفی محصولات

    وب سایت های شخصی

    :: ویژگیهای سیستم داینامیک طراحی سایت عبارتند از

    طراحی داینامیک و پویا وب سایت با امکان به روزرسانی سایت بصورت انلاین

    استفاده از سیستم داینامیک در به روزرسانی سایت توسط خود شما بدون نیاز به دانش فنی

    سیستم عضوگیری برای سایت

    سیستم وبلاگ نویسی اختصاصی سایت

    سیستم آمارگیری متنوع از قسمت های مختلف سایت

    قابلیت استفاده از این سیستم برای طراحی سایت ها:

    سایت خبرگزاری ها

    سایت نشریات محلی و کشوری با امکانات عالی برای به روزرسانی مرتب سایت

    سایت کنگره ها ، همایش ها و سمینارها با امکانات دریافت الکترونیکی مقالات و داوری آنلاین مقالات

    سایت فروشگاه های اینترنتی

    و ....

    مراحل شروع کار طراحی

    اول : مشاوره و بررسی نیازهای مشتری که در آن چندین نمونه از سایت های مشابه توسط ما گردآوری می شودتا دید متقاضی نسبت به آنچه که می خواهد پخته تر شود. سپس طراحان ما طرح اولیه را در عرض دو روز آماده و ارایه می کنند.

    دوم : پس از آن مشاور تیم با مشتری روی طرح اولیه به بحث و تبادل نظر می نشینند. سپس بر اساس نقطه نظرات متقاضی و هدایت های مشاور گروه طرح ثانویه آماده شده و توسط تیم طراحی ، برنامه نویسی و گرافیکی گنبد آی تی کد نویسی می شود.

    سوم : سپس رفع اشکال روی طراحی و برنامه نویسی طرح ثانویه صورت گرفته و پروژه بارگزاری می شود. به این ترتیب و بر اساس تجارب پیشین دریافته ایم که نتیجه نهایی با 98 درصد نیاز واقعی مشتری مطابقت خواهد داشت.

    گارانتی پروژه ها : در ضمن پروژه طراحی چه از لحاظ طرح و چه از نظر کد نویسی برای همیشه از طرف ما گارانتی می شود. البته این گارانتی شامل خطاهای انسانی نخواهد بود.

    هزینه ها : بدون هیچ اغراق و شعاری هزینه ها در تیم طراحی ، برنامه نویسی و گرافیکی گنبد آی تی بر اساس توان مالی مشتری شکل می گیرد. اگر مشتری مایل باشد در همان فرم سفارش اولیه حداکثر توان مالی خود را ذکر می کند و اگر نخواهد مشاور ما برآورد مالی ما را از پروژه مذکور اعلام می کند. و در هر دو حالت مبلغ ارایه شده مطابق حجم پروژه و توان مالی متقاضی تغییر خواهد کرد. به عبارتی بسیار مایلیم تا هزینه ها را بر اساس رضایت کامل دو طرف قرارداد تعیین کنیم.

     

    اصل مهم در طراحی سایت

     

    از آن جهت که یک سایت اینترنتی امروزه جزء لاینفک یک سیستم بازرگانی موثر را تشکیل میدهد. و همچنین از آنجاییکه هزارها سایت در وب با موضوعات مختلف و متنوع وجود دارد. طراحی یک سایت وب ظرافتها و نکات خاصی را طلب می نماید که عدم توجه به این نکات موجب عدم کارائی لازم و در نهایت دلسردی مدیران از این فناوری خواهد شد.چه بسیارند مدیرانی که با انتظار وسیع و امیدهای روشن اقدام به بوجود آوردن سایت نموده و پس از صرف هزینه های مربوطه بدون نتیجه سایت خود را رها کرده و همواره از این تجربه تلخ ابراز ناراحتی می نمایند.
    دلایل این ناکامی را از نگاه کلی می توان در عواملی بسیاری دانست که ذیلاً به توضیح ۷ اصل کلی پرداخته می‌شود. این نکات با بررسی چندین سایت تجاری موفق و یادداشت برداری از نکات مثبت آنها بدست آمده که از از این لحاظ دارای اهمیت زیادی است.
    البته به دلیل وجود مدیریت دولتی و انحصارات مربوط به آن درگذشته و همچنین برخی از رانتها تعدادی از مدیران بازرگانی عادت به رقابت تجاری و جلب مشتری و نکات مربوط به آن ندارند و بعضی بایدها و نباید هارا برای مشتریشان مطرح نموده و خود را محق در داشتن انتظاراتی که زائیده نظام انحصاری است می دانند ولی اصولاً در نظام تجارت بین المللی بصورت طبیعی بجز در موارد خاص هیچگونه انحصاری وجود ندارد و انحصار طلبی بزودی با شکست مواجه خواهد شد. مدیران باید این نکته را نصب‌العین خود قرارداده و با ابزارهایی مانند تبلیغات مناسب ، استفاده از فناوری ، بالابردن کیفیت کالاها دقت در بسته بندی و درکل رعایت اصول تجاری اقدام به جلب مشتری و رسیدن به نتیجه نمایند و ایجاد یک وب سایت موفق هم یکی از این ابزارهاست.
    ۱- بهره گیری مفید از فضای موجود در صفحات
    طراحی صفحات باید به گونه ای باشد که حداکثر بهره دهی را برای بازدید کننده داشته‌باشد. بطور خلاصه بازدید کننده در دید اول بلافاصله مطلب مورد نظر یا حداقل راه دسترسی به آن را پیدا کند. این نکته بخصوص در طراحی صفحات اول از اهمیت بیشتری برخورداراست.
    اصل اول در طراحی سایت ارزش قائل بودن برای وقت بازدید کننده است. به این معنا که نباید وقت وی را با مطالب غیر مربوط و کسل کنند پرنمود که نتیجه ای جز دلسردی و عدم نیل به موفقیت در بر نخواهدداشت.
    برای رسیدن به چنین هدفی باید بدقت بازدید کنندگان را شناخت و هدف یابی نمود و ایشان را بر اساس اهدافشان به گروههایی تقسیم کرد. همچنین باید به این نکته توجه شود که بازدید کننده علاوه بر اهداف اصلی چه اهداف فرعی را نیز ممکن است دنبال کند. پس از اینکار باید اطلاعات مورد نیاز هر گروه را طبقه بندی نموده و سپس اقدام به تقسیم صفحه به قسمتهایی نموده و اطلاعات مربوط به هر گروه را در قسمت خاص خود قرارداد. در این رابطه باید سعی شود که اطلاعات مربوط به اهداف فرعی هر گروه در نزدیکی اهداف اصلی ایشان باشد. بدیهی است که اهداف فرعی یک گروه ممکن است برای گروه دیگر اهداف اصلی بحساب آمده و برعکس.
    باید از درج تصاویر بی ربط به موضوع و توضیحات اضافی مخصوصاً در صفحات اصلی جداً خودداری شود. بدلیل اصل فوق و همچنین ارزش فضای وب باید با تقسیم بندی مناسب بگونه ای عمل‌شود که از وجود فضاهای خالی و بدون اطلاعات در صفحات اصلی احتراز گردد.
    ۲- تعامل و برقراری ارتباط دوطرفه با بازدید کننده
    اصل دوم در طراحی یک سایت وب تعامل با بازدید کننده و برقراری ارتباط دوطرفه است. یعنی همانطور که بازدیدکننده با مراجعه به سایت اطلاعاتی در مورد اهداف خود کسب می‌کند سایت نیز باید بگونه ای باشد که اطلاعاتی از بازدید کننده خود کسب نماید.
    موارد ذیل به ترتیب درجه اهمیت ذکر شده :
    - اطلاعات شخصی و مخصوصاً طریق تماس با وی چگونه است ؟
    - چرا به این سایت مراجعه نموده و اهداف اصلی و فرعی وی چیست؟
    - طریقه آشنایی وی با سایت چگونه بوده است؟
     

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین, مقاله در مورد تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین, تحقیق درباره تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین, مقاله درباره تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کتاب فروشی آنلاین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت