تحقیق مقاله توت فرنگی

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 13387
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله توت فرنگی

    توت فرنگی گیاهانی است از خانواده osaeea که تا به حال 34 گونه آن (جهان شناخته شده است که از گونه های تجاری و آن می توان به F  X  annanassa, F, resca, Fragaria moachata که گونه است جدید اشاره کرد.

    نام strawberry ممکن است از strew mulch (مایع پوشالی) که در سالهای گذشته استفاده می شده بدست آمده باشد و یا از کلمه strew که به معنی spread یا پخش کردن است که توت فرنگی توسط را؟ پخش می شود وبعدا کلمه strew berry به strawbenzy تغییر کرده است.

    ارقام توت فرنگی را بر اساس شرایط محیطی و گلدهی به 2 گروه تقسیم می کنند.

    1-shrt- bley or june bearing که روز کوتاه بوده و برای انگیزش گل به طور روز کمتر از 1 ساعت و دمای زیر 60F نیاز دارند. در بهار میوه داده و در مناطقی که تابستانهای سرد نمی توانند رشد کنند)

    2- Ever bearing که به شرایط خاصی نیاز ندارد و از آن می توان به F. vesca و F. virginiana glauca اشاره کرد.

    فواید توت فرنگی:

    توت فرنگی دارای خواص دارویی نسبتا زیادی است که به دلیل وجود مادهای بنام اسید الاگیک Ellgic. C.A  است که از آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1-0خاصیت ضد کار سینوژن که ماده مولد یا تشدید کننده سرطان است.

    2- ضد جهش (که در هر دو مورد از ایجاد canzez یا سرطان جلوگیری می کند)

    3- باز دارنده جذب سطحی H.I.V توسط سلولها

    4- باعث ایجاد بافرهای عناصر فلزی مثل ca و مگنریوم می شود.

    5- انعقاد خون را افزایش می دهد که شاید به دلیل ایجاد باندهای فلزی باشد.

    6- دارای خاصیت آللوپاتی است که می توان از آن در کنترل رشد و جوانه زنی بذرها و همینطور در رشد باکتریهای ثبت کنند ازت استفاده کرد.

    7- باعث کنترل رشد لارو حشرات می شود

    در کنار این موارد دارای عناصر و ویتامینهای بسیاری است که دارای ارزش غذایی بالایی است

    اهمیت کشاورزی:

    برای سن آمار سال FAO, 2002  مقدار محصول آن در جهان 3/237/533MT یا 1/7 بیلیون پوند بوده توت فرنگی در 71 کشور دنیا تحت مسافتی حدود 506/000 هکتار کشت می شود که از انسان 1992 یک رشد 33% را نشان می دهد. و بدین ترتیب جز بالاترین عملکردهای محصولات میوه است که میانگین عملکرد آن در جهان  است که بالاترین مقدار آن  در آمریکاست که مهمترین تولید کننده بشمار می آید.

    مشخصات گیاه:

    توت فرنگی گیاهی چند مساله با برگهایی با 3 برگچه که از روی crown برخواسته شده. برگچه های تخم مرغی با لبه دندانه ؟ گلهای سفید با عرض حدود cm 5/2 و با 30-25 پرچم و 500-50 مادگی که بر روی یک نهنج مخروطی بر جسته و زرد قرار دارند که ابتدا گل انتهایی که بزرگتر است باز شده و بزرگترین میوه را بوجود می آورد، گلهای جانبی کوچکتر بوده دارای مادگی کمتری هستند و میوه کوچکتری می دهند. عکس در ارقام تجاری میوه ها نسبت به شاخساره ها وزن بیشتری داشته و بررسی خاک را می گیرند.

    توت فرنگی یکی از میوه های بسیار حساس و به شدت فساد شدنی است خاصیت غیر کلی ؟ آنها باعث می شود تا مجبور باشیم آنها را در حالت کاملا رسیده برداشت کنیم، کیفیت توت فرنگیهای تازه به بلوغ رسیده و رسیدگی آنها به

    آشکار شدن خصوصیات ظاهری از قبیل: شدت رنگ قرمز و توزیع آن، اندازه میوه، شکل میوه و عدم فساد یا تغییر شکل

    ثبات و استحکام و

    ؟ که وابسته به مقدار قند اسیدهای آلی و مواد معطر دار بستگی دارد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله توت فرنگی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله توت فرنگی, مقاله در مورد تحقیق مقاله توت فرنگی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله توت فرنگی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله توت فرنگی, تحقیق درباره تحقیق مقاله توت فرنگی, مقاله درباره تحقیق مقاله توت فرنگی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله توت فرنگی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله توت فرنگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله توت فرنگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت