تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 13418
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات

    « سیگنالهای اتیلن مقاومت گیاه «اربید خسیس» را در برابر کرم پنبه مصری کاهش می‌دهند برابر حشره و یا بندک مقاومت یا تحمل گیاهان به حشرات گیاهخوار و بیماریزا از طریق مکانیزمهای ساختمانی یا پرامترهای محرک در میان می‌آید . پرامترهای وادار کردنی نقش بسیار مهمی را در باز گشت مقاومت در برابر گیاهان بیماریزا دارو و اثر آنها روی حشرات گیاهخوار می‌تواند شامل افزایش زهر، تاخیر در رشد لارو یا افزایش حمله توسط انگل‌ها باشد.

    استدلال می‌شود که پرامترهای وادار کردنی کمتر موافق با تناسب گیاه است و ممکن است بیشتر از مکانیز مهای پرامترهای ساختمانی با دوام باشد. در طول مدت تکامل آنها، متخصصین گیاهخوار تو رفتگی‌های آکولوژیکی جدیدی را کشف کرده اند و با پرامترهای جدید شیمیایی گیاه وفق داده اند. بنابراین جای هیچ تعصبی نیست که متخصصین گیاهخوار غالبا به متابولیزمهای ثانویه میزبانشان حمله می‌کنند. (به عنوان مثال ، محصولات هیدرولیزی و گلوکوزیدی خورده می‌شود و جذابیتهای تخم گذاری برای متخصین است ولی برای حشرات تطبیق داده نشده جلوگیری می‌شود.) متخصصین گیاهخواران غالبا رفع مسمومیت می‌کنند و یا ترکیبات دفاعی گیاه را جدا می‌کنند شکل دوم تطبیق و سازش حتی می‌تواند از حفاظت در برابر انگل‌ها و تغذیه کننده‌ها حاصل شود. تفاوتهایی که در متابولیزم ترکیبات زهر دار وجود دارد ممکن است یکی از دلایل این باشد که چرا بعضی از پرامترهای القاء شده در برابر عموم محافظت می‌شود ولی در برابر متخصصین حشرات گیاهخوار نه.

    چندین گذرگاه مشخص شده، شامل اسید جاسمونیک(JA) ، اسید سالیسیلک(SA) ، اتیلن و شاید هم پراکسید هیدروژن نتیجه دفاع را هماهنگ می‌کنند. مولکولهای سیگناسینکگ(SA) برای پاسخ‌های موضعی بسیار حساس و مقاومت بدنی حاصل در برابر خیلی از انگلهای گیاهان، بسیار قاطع هستند.

    مقاومت در برابر گیاهخواری حشرات و برخی بیماریزاهای قارچی به سیگنامیک واکنش جراحت از طریق (JA) واتلین بستگی دارد. ذاتا خرابی بافت که توسط خوردن حشره ایجاد می‌شود یک سیگنانیگ پیوسته اکتادیکا نوید را که در بیوسنتز (JA) و تولید باز داردنده آنزیمهای آنتی فیدنت و دیگر مولکولهای دفاعی مفروشض به حداکثر می‌رسد، را فعال می کند . تغیراتی که تولید (JA) را کاهش می‌دهد ، در افزایش حساسیت گیاهخواران منتج می‌شود. مثلا تغیر پذیری یک گوجه، قادر به تبدیل اسید هیدروپرکسید لینولینک 13 به اسید اکسوفیتوریونیک 12 نیست، و به طور سریع PI ‌ها را در پاسخ به جراحت انباشته نمی کند و عمدتا مستعد پذیرش کرم شیپوری شکل توتون است تا یاهان نوع وحشی بطور مشابه، تغییر پذیری سه‌گانه اربید فسیس هم از کمبود بیوسنتز JA محرک زخم است و نتیجا بیشتر مستعد پذیرش پشه قارجی است. بر خلاف جراحات مکانیکی، صادر کنندگان حشره می‌تواند بخارهای گیاه که تغذیه کنندگان و انگلها را جذب می‌کند تا به حشرات گیاهخوار حمله کننده را خارج کنند.

    در گیاهان دانه لوبیای بزرگ ترکیبات فرار ناشی از JA شبیه به آنهایی است که بوسیله کرم های ریز عنکبوتی تحریک شده اند. اگر چه کرمهای ریز تغذیه کننده گیاهانی را ترجیح می‌دهند که بوسیله کرمهای عنکبوت مورد حمله قرار گرفته اند، تا هنگامی که فرصتی به آنها  داده می‌شود گیاهان را به طور شیمیایی القا کنند. بنابراین به علاوه JA سیگنالهای ویژه حشره وجود دارند که برای جذب تغیذ یه کننده هدایت می‌شوند. بر خلاف اینکه به نظر می‌رسد گذرگاههای دفاعی وابسته به JA برای کاهش گیاهخواری حشره توسط افزایش انگل کرم صد پا در مزرعه کافی است، پیشنهاد می‌شود که JA بیشترین ، ولی نه، تنها، جزء پرامترهای القاء شده است. به علاوه خوراک حشره یا استعمال برگشت‌های روده از حشرات دوره گر می‌تواند شکل ژن را تغییر دهد. برای مثال تسریع شدن القاء RNA ‍‍‍‍‍‍Pi m به برگهایی که به طور مکانیکی زخمی شده اند بستگی دارد. بنابراین جراحات مکانیکی به تنهایی نمی توانئد تمام تغییرات فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی را که در پاسخ به حمله حشره اتفاق می افتد را توضیح دهند. اتیلن هورمن گیاهی یکی دیگر از تنظیم کننده‌های پاسخ جراحت می‌باشد. مطالعات باز دارنده توصیه می‌کنند که JA یا توده Pi m RAN ناشی از زخم بستگی به اتیلن دارد. مشابها تغییر اربید فسیس ein2 JA القایی توده RNA دفاعی را مسدود می‌کند. اگر چه، فعل و انفعالات رقابت آمیز بین JA و اتیلن، لاکتین GSH گیاه آنتی فیدانت را در برگهایی که جراحات آنها موضعی است، تنظیم می‌کند. قابل توجه است خوراندن حشرات دوره گرو در یک افزایش در بیوسنتز اتیلن نتیجه می‌دهد که بیوسنتز نیکوتین JA القائی را در توتون رقیق کاهش می دهد. بنابراین پرامترهای گیاه را کم می کند. به علاوه، SA با شکل ژن مربوط به زخم به وسیله بازداشتن گذرگاه اکتادیکانوید، مداخله می‌کند. دفاع واسط (میانجی)SA علیه بیماریزاها، آشکارا می‌تواند افزایشی را در حساسیت حشرات داشته باشد و برعکس.

    با این حال، کرم‌های ریز عنکبوتی باعث می‌شوند که گیاهان دانه لوبیای بزگ مقدار قابل توجهی متیل SA را علاوه بر بخارهای فرار مربوط به JA ، منتشر کنند. پیشنهاد می‌شود که هر دو گذرگاههای سیگنالینگ در آن گونه‌ها با هم عمل کنند. شاید توازن بین گذرگاههای سیگنالینگ متفاوت، ویژگیهای دفاعی علیه حشرات ویژه یا بیماریزاها را تنظیم کند. ما بر مکانیزمها و تنظیم مقاومت گیاه به حشرات گیاهخوار معمولی و ویژه علاقمندیم.

    اربیدفسیس یک سیستم نمونه‌ای مهار شدنی ژنتیکی برای آنالیز تابعی از مقاومت گیاه علیه حشرات گیاهخوار را فراهم کرده است. اطلاعات درباره بیشتر مکانیزمهای مقاومتی ممکن است از اربیدفسیس بر دیگر گونه‌های گیاهان انتشار یابد. لازم است که ژنهایی را که توسط خوردن حشرات منظم می‌شوند کشف کرد چرا که شکل ژنهای دفاعی به مقاومت القایی علیه گیاهخواران کمک می‌کند. این ورقه شکلی از ژنهای گیاهان را که توسط خوردن حشره و یا مندبک القاء شده‌اند و توسط گذرگاههای سیگنالنیک مجزا منظم شده‌اند را گزارش می‌دهد علاوه بر این، تعیین می‌کنیم که آیا تغییرات در گذرگاه سیگنالینگ اتیلن، مقاومت علیه گیاهخواران معمولی و ویژه را تغییر می‌دهد؟

    نتایج

    توصیف صفات اختصاصی شکل ژن گیاه بعد از گیاهخواری حشره یا جراحات مکانیکی را بهتر توصیف کردن پاسخ‌های گیاه ، به گیاهخواری حشره، یک صفحه تشخیص دهنده شکل ژن را در اربید خسیس نمایش داده ایمن . بخشی از توصیف صفات اختصاصی 6 ژن از آنالیز نمایش مشخص کننده الگوهای مجزایی را از هماهنگ سازی معلوم می کند. ما اثرات گیاهخواری را در برابر جراحات مکانیکی روی شکل این ژنها، مقایسه کردیم، زیرا خرابی بافت که بوسیله جویدن حشرات ایجاد می‌شود برای بکار برفتن به عنوان یک راهنما برای دفاع گیاه ، شناخته شده است. قیاس usp lon2 بوسیله جراحت و گیاهخواری حشره دیامندبک از نشریه‌های قبلی انتظار می‌رفت. (کتابی به خوبی  Gst6 Gst2 پروتئین آماده (Caef) فاکتور مشهور دراز شدگی کلسیم قبلا در رابطه حمله حشره ساخته نشده است.) همه این ژنها در بافتهای برگ گل در اثر خود حشره دیامندبک القاء شده اند . الگوهای شکل این ژنها در میان ژنها و بین گیاهخواران تفاوت می‌کند در مقابل، واکنشهای جراحات اظهار می‌کنند که این ژنها عاملی برای جدایی هماهنگی‌ها هستند. در حالیکه فراوانی caef BGL1 Lon2 Vsp mRNA  بیش از 5 برابر بعد از10 ساعت از خوردن حشره دیامندبک افزایش داده شده، شکل GST خیلی کمتر تغییر می‌کند. برای مثال GST6 mRNA تقریبا 4 برابر بعد از گیاهخواری و 3 برابر بعد از جراحت افزوده می‌شود . القاء  GST6- BGL1- Lon2 –Vspبعد از خوردن حشره، بیشتر از بعد جراحت ایستادگی می‌کند که فقط می‌تواند ادامه خرابی ایجاد شده بافت توسط گیاهخواری حشره دیامندبک را انعکاس دهد. بر عکس، شکل caef با وجود خوردن مستمر حشره ناپایدار است.

    GST2 سطوح مناسبی از القاء و حساسیت بیشتری به تغییر پذیری زودگذر محیطی را نشان داد. ما با اثرات حشره دیاموندبک در مقابل گیاهخواری کرم پنبه مصری مقابله نکردیم زیرا جراحات مکانیکی تمام این ژنها را  القاء می‌کند. هر چند، حشره دیاموندبک و کرم پنبه مصری ممکن است اثرات مغایری روی شکل ژن داشته باشند گیاهخوار دومی به تولید ولیسیتین ، یک استخراج کننده بخار گیاه به بیرون، و دفاعهای غیر مستقیم گیاه مشهور است. بنابراین سیگنالهای شیمیایی از حشرات بطور نهانی شکل ژنهایی که ما به خوبی آنالیز کردیم را تغییر می‌دهند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان پاسخ‌های القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت