تحقیق مقاله کمردرد

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 13901
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کمردرد

    مقدمه :

    کمردرد به خودی خود یک بیماری نیست بلکه نشانه بیماری است . پیشرفت آن یعنی اینکه چیزی در جایی دچار مشکل شده است ، اگرچه ممکن است همیشه خیلی واضح نباشد که آن چیز چیست .

    بیشتر ما در بعضی مواقع از کمردرد رنج می بریم . معمولاً این درد ناخوشایند و طاقت‌فرساست اما خیلی جدی نیست . این ناراحتی بعلت بعضی فشارها و یا صدمات در کمر ایجاد می شود که نبستاً هم به سرعت بهبود می یابد . طرز نشستن یا ایستادن نامناسب ، فشارهای زیاده از حد و مشکلات فرسودگی استخوانها ممکن است حداقل کمی مقصر باشند .

    وقتی شما در می یابید که ستون فقرات شما متشکل از ساختارهای بسیار متفاوتی از جمله : استخوان ها ، دیسک ها ، رباط ها ، زردپی ها ، اعصاب و رگ های خونی و سایر بافتها است که همه آنها می توانند آسیب های مکانیکی تحت تأثیر قرار بگیرند و تبدیل به کمردید شوند ، دیگر نباید تعجب کنید از اینکه کمردید امری بسیار شایع و متداول است . در بیشتر موارد علت اصلی این ناراحتی زیاد مهم نیست . کمردرد یک نشانه بیماری است که برطرف خواهد شد و هدف از درمان تسکین درد و اطمینان حاصل کردن از این نکته است که هر چه زودتر بهبودی حاصل شود . گاهی اوقات ممکن است علت خطرناک‌تری نهفته باشد که تحقیقات مفصل برای تعیین روش درست جهت درمان فراهم می شود . فهمیدن اینکه چطور کمرحرکت می کند به ما کمک خواهد کرد یاد بگیریم چگونه از ستون فقراتمان مراقبت کنیم و کمردرد خود را بهبود بخشیم .

     

    یک مشکل رو به رشد

    کمردرد به طور قابل توجهی در بین مردم رایج و شایع است . در هر لحظه در حدود 30 تا 40 درصد از جمعیت دنیا دچار کمردرد می شوند و بین 80 تا 90 درصد از آنها آن را در زمانی در زندگی هایشان تجربه کرده اند . هر دو جنس مرد و زن و همین طور در همه سنین از کودک گرفته تا افراد مسن همه به این درد مبتلا می شوند اما این ناراحتی بیشتر در بین افراد میان‌سال شایع است .

    کمردرد به دنبال بعضی از آسیب دیدگیها یا رگ به رگ شدن های ناگهانی ایجاد می شود .

     

    ستون مهره ها :

    ستون فقرات هر انسان مرکب از یک ستون قطعات استخوانی معروف به مهره پشت است که روی یکدیگر قرار گرفته اند و تشکیل ستون مهره ها را می دهند . هفت مهره گردنی در گردن دوازده مهره پشتی در بالا و وسط کمر و پنج مهره کمری در قسمت پایین ستون فقرات قرار دارد . پنجمین مهره کمری معروف به 5L است که روی استخوان خاجی قرار دارد جایی که در ادامه به استخوان دنبالچه متصل می شود . استخوان خاجی مرکب از چندین مهره است که به یکدیگر متصل شده اند . استخوان خاجی از پهلو به لگن خاصره متصل می شود .

     

    شبکه عصبی :

    سیستم عصبی به طریقی شبیه به یک شبکه تلفنی است که پیامها را از مغز شما

    به قسمتهای مختلف بدنتان می رساند و دوباره بر می گرداند . پیامهایی که به اعضاب پایین می رسد باعث می شود ماهیچه ها منقبض شوند و بنابراین حرکاتی مثل قدم زدن را کنترل می کند . پیام های منتقل شده به اعضاب بالایی حامل و انتقال دهنده احساسات هستند که در نهایت به مغز شما می رسد و بدین ترتیب است که شما احساساتی مثل تماس و درد را حس می کنید .

     

    آسیب دیدگی ستون فقرات در ناحیه کمر :

    اسپوندیلوسیس یا آسیب دیدگی ستون فقرات عارضه بسیار شایعی است .و در حقیقت این تغییرات در حدود 25 سالگی شروع می شود و تقریباً در همه ما تا سن میان سالی وجود دارد . این یکی از دلایل اصلی است که چرا ورزشکاران در اوایل بیست سالگی در اوج فعالیت هستند و بیشترین امکان انجام اعمال ورزشی را دارند . قسمت پایین کمر وزن تمام بدن شما ، همچنین هر چیزی را که حمل می کنید و بیشتر خم شدن ها و چرخش هایی را که انجام می دهید تحمل می کند . به این دلیل است که آسیب دیدگی ستون فقرات در ناحیه کمر که بنام اسپوندیلوسیس کمری معروف است از شایع ترین ناراحتی ها هستند .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کمردرد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کمردرد, مقاله در مورد تحقیق مقاله کمردرد, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کمردرد, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کمردرد, تحقیق درباره تحقیق مقاله کمردرد, مقاله درباره تحقیق مقاله کمردرد, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کمردرد, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کمردرد ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کمردرد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت