تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 14004
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی

    کامپیوتر یا دستگاهی که بوسیله آن محاسبه عددی را می توان انجام داد برای دو هدف عمده کاربرد پیدا کرده است یکی به جهت انجام محاسبات پیچیده با سهولت و یکی جهت دستیابی و ارزیابی اطلاعات زیاد و پیچیده .

    چینی ها ی قدیم چرتکه را که با حرکت دادن دانه هایی ( Beads  ) در خطوط ( سیم های ) موازی است درست کردند و بعدها لغت محاسبه کردن ( Calculte ) از لغت  Calculi  که در واقع همان لاتین لغت دانه ها یا Beads  است بدست آمد .

    در سال 1642  ، پاسکال ریاضی دان طراحی ماشینی را کرد که بطور اتوماتیک با استفاده از تعدادی چرخ که در مکانهای ده گانه ( ده مرحله ای ) قرار می گیرند و موقعیت آنها در یک پنجره بعنوان عدد محاسبه شده و  نشان داده می شد. دیگران بعدا" تغییراتی دراین ماشین در جهت بکار بردن ضرب و تقسیم ایجاد کردند .

    در 1801 ، Jacquard  فرانسوی ماشین بافندگی را طراحی کرد که با استفاده از یکی سری کارد که سوراخهایی با شکلهای مختلف روی آن تعبیه شده بود می توانست شکل و الگوی ( نقشه ) بافندگی را تعیین کند . در 20 سال بعد Charles Babbage   انگلیسی از ایده کارت های سوراخ دار در ذخیره و ایجاد دستور العمل های مربوط به ماشین حساب و محاسبه جداول کشتیرانی استفاده کرد و در واقع او بعنوان کسی که اساس کا مپیوتر را برنامه ریزی کرد شناخته می شود .

    در 1880 Census ، Herman Hollerith &  و Powers  امریکائی  یک ماشین شمارش و کا مپیوتری که با کارت های سوراخ دار ( Punch Card   ) کار میکرد را طراحی کردند که توسط سیستمهای که از سوراخ ها عبور کرده وضمن تماس با جیوه و سپس ثبت اطلاعات رو ی صفحه نمایش را انجام می داد . Hollerith  سپس اختراع را ثبت و یک شرکت ( Computer Tabulating Recording Company  ) را تشکیل داد که در سال 1924 تغییر نام داد وبه IBM  مشهور  شد. در 1944 ، IBM ، Marki ماشین کامپیوتر الکترونیکی ( ENIAC ) که سرعت بالا داشت ساخته شد که محاسبات 20 ساعتی کامپیوتر های قبلی را که برای محاسبات در زمان جنگ جهانی II  ساخته شده بود در 30 ثانیه انجام می داد در این راستا ، تولید کنندگان ENIAC  کامپیوتر دیگری ساختند                  ( UNIVAC ) که توان ذخیره دستور العمل های خود را نیز داشت  .( Universal Automatic Compution  ) این کامپیوترها از 18000 تیوب خلاء که بسیار بزرگ بود ساخته شده بود و در ضمن صرف برق زیاد ، حرارت زیادی ایجاد و در نتیجه خیلی قابل استفاده نبود .

    مشکل توسعه کامپیوتر با اختراع ترانزیستور ( آمپلی فایر کوچک نیمه هادی Solid- State ) در سال 1974 حل شد این اختراع باعث ساخت کامپیوتر دیجیتال شد که بطور دیجیتال اطلاعات و دستورالعمل را ذخیره و استفاده کنند و تنها مشکل آن تعداد زیاد ترانزیستورها و مداراتی بود که جهت ساخت کامپیوترلازم بود . با ساخت ( IC  ) Integrated Circuit   ، مشکل اندازه کامپیوترها به تدریج حل شد و ساخت کامپیوتر های مینی امکان پذیر شد که با رشد LSI  ( 10 هزار تا 20 هزار ترانزیستور ) و VLSI ( Very LargeScale Integrated Circuit  ) (تا یک میلیون ترانزیستور که تمام مدارک و ترانزیستورهای ضروری در یک چیپ سیلیکون کوچک قرار می گرفت) ، در جهت ساخت Microcomputer  و PC های معمولی با CPU های کوچک گسترش یافت و این در واقع تا اواخر دهه 1970 به حد قابل قبولی رسید . تا سال 1970 استفاده کنندگان کامپیوتر می بایست با زبان برنامه نویسی آشنایی داشته باشند تا از کامپیوتر استفاده کنند و فقط سازمانهای بزرگ حکومتی و بانکها امکان تهیه کامپیوتر را داشتند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی, مقاله در مورد تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی, تحقیق درباره تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی, مقاله درباره تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت