تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش

تعداد صفحات: 1 فرمت فایل: word کد فایل: 14011
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش

    تعیین نقطه جوش

    تعیین نقطه جوش ( Boiling point )

    نقطه جوش دمائی است که در ان فشار بخار مایع برابر فشار بخار جو می گردد لذا برای ثبت نقاط جوش ذکر فشار خارجی را می طلبد و زمانیکه فشار ذکر نشود منظور نقطه جوش در فشار یک اتمسفر کامل می باشد که نقطه جوش نرمال نامیده میشود .

    بعضی از مایعات قبل از رسیدن به نقطه جوش تجزیه می شوند .

    روش اندازگیری نقطه جوش به مقدار مایعی که در اختیار داریم بستگی دارد اگر مقدار زیاد باشد از روش تقطیر و اگر کم باشد از روش میکرو استفاده میشود .

     

    روش میکرو

    انتهای لوله موئین را به کمک شعله مسدود کنید و به طول یک سانتیمتر بشکنید و از طرف دهانه باز ان را دریک لوله ازمایش خشک و تمیز از جنس شیشه نازک به قطر 7 – 5 میلی متر وارد کنید.

    داخل لوله ازمایش مایعی را که میخواهید نقطه جوش بگیرید انقدر بریزید که لوله موئین را بپوشاند .

    لوله ازمایش را با کمک سیم یا لاستیک به ترمومتر متصل کنید به طوری که مخزن ترمومتر در کنار مایع داخل لوله ازمایش باشد.

    ترمومتر را به کمک گیره و پایه طوری متصل نمایید که مخزن ترمومتر و مایع داخل لوله ازمایش داخل حمام قرار گیرد.

    سپس حمام را به ارامی و با شعله متوسط گرم نمایید تا حباب های پیوسته از لوله موئین خارج شود در این هنگام حرارت را قطع نمایید تا حمام سرد شود .

    خروج حباب از لوله موئین به تدریج کم خواهد شد تا زمانی که دیگر حبابی خارج نمی شود و مایع وارد لوله موئین میشود و داخل لوله موئین بالا میرود .

    زمانی که حباب ها قطع میشود فورا دمای ترمومتر را خوانده که دمای جوش مایع می باشد .

    برای کاهش خطا در ازمایش فوق میتوان پس از خواندن دمای جوش مایع  حمام را مجددا گرم نمود تا حباب های پیوسته از لوله موئین خارج شود و سپس حرارت را قطع کرده و هنگامی که خروج حباب ها پایان یافت دمای جوش را مجدد خواند.

                                          

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تعیین نقطه جوش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت