تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 14039
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی

     

    برگزاری همایش اسلام و آسیب های اجتماعی با حضور مسوولان نظامی، قانونگذاری و اجرایی کشور و اظهارنظرهایی که در حوزه آسیب های اجتماعی صورت گرفت، مسوولیت دشواری به عهده نهادهای فعال در این حوزه گذاشته است. این همایش با برگزاری 9 کارگروه، 9 آسیب را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و قرار است نتایج آن همراه با 9 جلد و راه اندازی سایت آسیب های اجتماعی معرفی شود.
        گلزاری، دبیر همایش علمی اسلام و آسیب های اجتماعی، در این همایش که صبح امروز در محل تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: در سال های پس از انقلاب، توجه به آسیب ها کم نبوده، اما در عرصه های دانشگاهی، اجتماعی و اسلامی به صورت مستقل، جداگانه و کلی به این موضوع توجه نشده است. به طوری که در حال حاضر، دانشجویان آگاهی لازم را در مورد برخورد با آسیب هایی همچون فرار از خانه و اعتیاد ندارند. همچنین هنوز یک کتاب ساده درسی در سطح دانشگاهی و آموزش و پرورش در مورد آسیب های اجتماعی که هزینه های بسیاری برای پیشگیری و کنترل آن صرف می شود، نداریم.
        او با بیان اینکه در شرایط کنونی با آسیب های مختلفی روبه رو هستیم، تاکید کرد: آسیب اجتماعی، بیماری روانی ساده ای نیست، بلکه شعاعی فراتر از بیماری روانی دارد و از محدوده فرد و خانواده فراتر می رود.
        دبیر همایش علمی اسلام و آسیب های اجتماعی افزود: آسیب اجتماعی، خاصیت جرم زایی دارد، به همین دلیل، هنجار های اجتماعی و قانونی را زیر پا می گذارد. همچنین با همراه شدن با سایر آسیب ها، شبکه ای از آسیب های اجتماعی را پدید می آورد.
        افرادی که با آرامش روانی جامعه بازی می کنند
     مفسد فی الارض اند
        علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این همایش به مسوولان سازمان بهزیستی توصیه کرد که ظرفیت های نظام را با راه حل دادن برای رفع آسیب های اجتماعی حساس کنند.
        او گفت: جوامعی که بخواهند نام توسعه یافته بر خود بگذارند باید برای آسیب های اجتماعی راه حل مدون داشته باشند تا آرامش روانی برای جامعه به وجود آورند و اگر کسی در حوادث طبیعی دچار آسیبی شد، اضطراب مضاعفی پیدا نکند.
        لاریجانی افزود: حکومت خوب آن است که فرمول های حکومتی مرغوب داشته باشد، مخصوصا در شرایط عصر امروز که با آسیب های پیچیده ای مواجه هستیم.
        رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه شرایط امروز یک مواهب و یک دردسرهای اجتماعی دارد، خاطر نشان کرد: در این گونه امور نمی توان اقتباسی عمل کرد و در برخی امور می توان تقلید کرد، اما برای آسیب های اجتماعی نمی توان از روش های دیگران الگوبرداری کرد و راه علاجی برای مشکلات پیدا نماییم، در حال حاضر با وضع نسبتا وسیعی از آسیب ها مواجه هستیم که شرایط و عصر و زمان آنها را اقتضا می کند.
        لاریجانی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از پدیده هایی که در چرخه شرایط کشور به وجود می آید، برگشتن به ریشه ها و عوامل مهم است، با تاکید بر این نکته که این موضوع تنها از عهده سازمان بهزیستی بر نمی آید و ستادی تخصصی باید به آن کمک کند، متذکر شد: اگر شرایط اقتصادی به گونه ای است که برخی آسیب های اجتماعی را به وجود می آورد، بخش های دیگر کشور از جمله دستگاه های تبلیغاتی و اقتصادی هم باید برای رفع این آسیب کمک کنند.
        رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه رفع آسیب های اجتماعی بر دوش کل کشور است، دیده بانی، رصد و پیدا کردن راه حل را وظیفه سازمان بهزیستی ذکر کرد.
        او تاکید کرد: شما مسوولان سازمان بهزیستی باید بتوانید به کل حاکمیت بفهمانید که در این موضوع با شما مشارکت کنند که البته این کار راحتی نیست، باید ساز و کار آن را پیدا کنیم و از وجوه تصمیم گیر کشور کمک بگیریم.
        لاریجانی در ادامه با اشاره به سهم طلاق در آسیب های اجتماعی، با بیان اینکه این موضوع وجوه اقتصادی دارد و ممکن است به اعتیاد نیز مربوط باشد، خاطرنشان کرد: باید بخش های کشور را نسبت به حل این موضوع حساس کرد.
        لاریجانی گفت: اینکه که شما هر از گاهی فریاد بکشید، کافی نیست. شما باید از ظرفیت نخبگان در شعب مختلف استفاده کنید. من نمی گویم دنبال این باشید که بودجه زیادی بگیرید، بسیاری از کارها با بودجه حل نمی شود، بلکه شما باید ظرفیت های نظام را با راه حل دادن برای رفع آسیب حساس کنید. کشور نیز باید پذیرش این بار را قبول کند.
        رئیس مجلس با بیان اینکه چند روز قبل عده ای از نمایندگان طرحی را برای برخورد با این افراد شرور آماده کردند، خاطرنشان کرد: نباید بنشینیم و ببینیم عده ای کارها و شرارت هایی انجام دهند، بعدا چند سال زندان بروند یا وثیقه ای پرداخت کنند.
        رئیس مجلس خطاب به مسوولان سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه افرادی که با آرامش روانی جامعه بازی می کنند مفسد فی الارض هستند و به اجتماع ظلم می کنند، گفت: شما نباید در مقابل این افراد کم بیاورید، با این افراد شرور برخورد کنید، باید با ریشه ها و عوامل مبارزه کنید و تنها صیانت و حمایت از افراد آسیب پذیر کافی نیست
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اسلام و آسیب های اجتماعی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت