تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 14067
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله

    چکیده :

     می توان از محاسبات آماری برای تعیین وزن گله برای خرید اقدام نمود و از طرفی با از بین بردن عوامل استرس زا در یک گله دام یا طیور از کاهش وزن و در نتیجه کاهش بازدهی و ضرر و زیان جلوگیری به عمل آورد می بایست از عواملی که باعث جنب و جوش و تحرک زیاد در گله می گردد جلوگیری نمود تا مانع افزایش حرارت و در نتیجه کاهش بازدهی شود در طول یک دوره پرورش هر چند وقت یکبار می توان گله را وزن کشی نمود تا از سلامت گله اطمینان حاصل شود 

     

    می توان از محاسبات آماری برای تعیین وزن گله برای خرید اقدام نمود و از طرفی با از بین بردن عوامل استرس زا در یک گله دام یا طیور از کاهش وزن و در نتیجه کاهش بازدهی و ضرر و زیان جلوگیری به عمل آورد می بایست از عواملی که باعث جنب و جوش و تحرک زیاد در گله می گردد جلوگیری نمود تا مانع افزایش حرارت و در نتیجه کاهش بازدهی شود در طول یک دوره پرورش هر چند وقت یکبار می توان گله را وزن کشی نمود تا از سلامت گله اطمینان حاصل شود .مقدمه :

    صنعت طیور

    در امریکا و در سراسر جهان ، تولیدات طیور به کمک صنعت بسیار تخصص یافته ای انجام می گیرد که بیشترین قسمت صنعت و بازدهی در کشاورزی در نیم قرن اخیر بدست آمده است توسعه این صنعت در واحدهای کوچک و بزرگ باعث تکامل و رشد سریع بعضی از صنایع کشاورزی شده است و در نتیجه سبب تغییرات سریع در انتشار جغرافیایی تشکیلات و بخش های فروش تولیدات طیور گردیده است کل تولید جوجه های یک روزه در آمریکا سالانه بالغ بر 5 میلیون برآورده شده است که این جوجه ها به دو منظور جداگانه یعنی تولید گوشت و تولید تخم مرغ پرورش می یابد تولید این فرآوردها تحت مدیریت و روش های متفاوتی صورت می گیرد تولید بوقلمون نیز تابع تغییرات صنعت طیور بوده است بیش از 240 میلیون بوقلمون سالانه در آمریکا تولید شده است وسایل و تجهیزات این بخش مشابه با وسایل و تجهیزات برای جوجه های گوشتی است درآمد مزارع بزرگ صنعت طیور در آمریکا  اعم از تولید تخم مرغ ، جوجه های گوشتی و بوقلمون در سال 1986 برابر با 12 میلیون دلار بوده است.

    نمونه براد ری از یک گله :به منظور تعیین وزن کل گله بصورت درصد:

    ابتدا می بایست ده درصد گله را جدا کرده و وزن کشی نمود سپس دامنه تغییرات را محاسبه می کنیم اگر بخواهم در n  دسته ، دسته بندی کنیم دامنه تغییرات را تقسیم بر  n می کنیم.

     

    به عنوان مثال چنانچه وزن یک نمونه 20 تایی از یک گله 200 راس گوسفند به این صورت بیاشد

    16                          25                  16                         14                    11

    28                         17                  31                         22                     30

    37                        22                   36                        35                      25

    12                      39                    34                        41                      38

    ابتدا دامنه تغییرات وسپس طول دسته رامحاسبه می کنیم.                                                                                           i=30/5=6

    R=Max-MiN =41-11=30

    سپس جدول دسته بندی که شامل بخش هایی مانند دسته ها ، نشان دسته فراوانی مطلق ، فراوانی نسبی تجمعی ودرصدها می باشد رسم می کنیم.

    بنابراین 30% ازاین نمونه تصادفی سنگین وزن هستند.

    برای نشان دادن این درصدها (درصدهای وزن دسته ها ) می توان از نمودارمیله ای استفاده نمود ودرصدها را بر روی نمودار نشان داد به شکلی که نشان دسته ها رادر محور افقی ودرصدها رادر محور عمودی نشان می دهیم.

    تغییرات وزن دام در سیستم های چرای تناوبی و مداوم تحت سه تیمار چرایی سبک، متوسط و سنگین در مدت 49 روز از دوره رشد فعال گیاه Bromus tomentellus در ایستگاه تحقیقات مراتع همندآبسرد مورد بررسی قرار گرفت. هر یک از سیستمهای چرا به صورت آزمایشی مستقل و در قالب طرح بلوکهای کامل تصادفی با سه تیمار چرایی و در سه تکرار به اجرا گذاشته شد. در هر تیمار چرایی و در هر تکرار از چهار گوسفند نژاد سنگسری با وزن متوسط 28 تا 30 کیلوگرم استفاده شد. از چهار گوسفند مذکور سه راس جهت اندازه گیریها در نظر گرفته شد. گوسفندان مورد بررسی در بدو ورود به چراگاه توزین شده و سپس به فاصله هر 12 تا 14 روز یکبار تعیین وزن شدند و در نهایت وزن آنها در پنج مرحله بدست آمد. نتایج حاصل نشان داد که بین وزن دام در دو سیستم چرای تناوبی و مداوم اختلاف معنی دار وجود ندارد. با این وجود افزایش وزن دام در سیستم چرای تناوبی بیشتر از سیستم چرای مداوم بود. از طرف دیگر در هر دو سیستم چرا، به تناسب افزایش شدت چرا، از میزان افزایش وزن دام کاسته شد. بقسمی که افزایش وزن روزانه دام در تیمار چرای سبک در سیستم تناوبی 67/183 گرم و در سیستم چرای مداوم 4/181 گرم به ازا هر راس گوسفند بود. این افزایش برای تیمار چرای متوسط معادل 178 و 2/154 گرم به ترتیب برای سیستم تناوبی و مداوم بدست آمد. دام در تیمار چرای سنگین کمترین افزایش وزن را داشت بقسمی که مقدار آن در سیستم تناوبی معادل 8/176 و در سیستم مداوم 5/162 گرم در روز بود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    پرورش طیور دکتر کرمانشاهی

    پرورش طیور دکتر زهری

    گاوداری از دکتر جان کلیک 

تحقیق در مورد تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله , مقاله در مورد تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله , تحقیق درباره تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله , مقاله درباره تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله محاسبات آماری برای تعیین وزن گله
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت