تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 14072
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟

     

    معدودی از استادان ، اهمیت نگارش مطالب علمی و یا نقش آن را در یادگیری موضوع درسی ، شکل دهی به ایده ها ، نظرات و گسترش مهارت های فکری منکر می شوند .
    نوشتن کمک می کند تا دانشجویان موضوعات درسی را بهتر فراگیرند .لازم نیست تا یک متخصص در نوشتن یا حتی یک نویسنده ماهر باشید تا بتوانید مهارت های خود و دانشجویان را در نوشتن توسعه بخشید و مجبور نیستید ساعات کلاس خود و یا زمان نمره دادن را قربانی آن کنید . هدف این است که نوشتن را بخش جدایی ناپذیر واحد های درسی خود قرار دهید .

     

    راهکار های کلی
    بهبود و پیشرفت نوشتاری دانشجویان خود را یک مسئولیت کاری برای خود تلقی کنید .
    بسیاری از استادان به خطا اعتقاد دارند که آموزش نحوه نگارش مقاله در موضوعات درسی ، وظیفه دانشکده ادبیات و یا فقط منحصر به کلاس های انشا نویسی است .
    این اصلا حقیقت ندارد نوشتن یکی از ابزارهای ضروری یادگیری است . به همین خاطر کمک بخه شاگردان برای پیشرفت مهارت های نوشتاری وظیفه تمامی استادان است .کاری کنید دانشجویان متوجه شوند که شما به خوب نوشتن بها می دهید .
    بر اهمیت نوشتن خوب واضح و منطقی تاکید کنید . به طور کلی استادانی که به شاگردان خود تاکید می کنند نوشته خوب نمره مثبت داشته و به نوشته های ضعیف جریمه تعلق می گیرد نسبت به استادانی که چنین روشی ندارند مقالات بهتری از رف دانشجویان در یافت می کنند .در برنامه هایدرسی خود یادآوری کنید که حتما لازم است تا نهایت تلاش خود را کردهو مقاله خوبی تهیه کنند و قابلیت های خود را روی مقاله نشان دهند .در جلسات کلاسی خود به طور منظم ، تمرین های کوتاه برای نوشتن در نظر بگیرید .
    نوشتن مجموعه ای پیچیده از مهارت هایی است که نیاز به ممارست بی وقفه دارد و نیازی نیست تا برای تقویت نوشتن هر هفته از آنها مقاله بخواهید ، از دانشجویان بخواهید در طی زمان کلاس چند دقیقه ای بنویسید بهتر است برای پیشرفت مهارت های دانشجویان از تکالیف  نوشتاری خارج از کلاس نیز استفاده کنید .
    فکر نکنید که مجبور خواهید بود تمامی مقالات و متن ها را خوانده و نمره دهید .
    حتی اگر نتوانید تمام بخش های نوشته را بررسی کنید باز هم از آنها بخواهید تا بنویسند . می توانید از انها بخواهید بخاطر یادگیری خود بنویسند و باز تابی به شما ندهند . آنها متوجه می شوند که اگر می نویسند به خاطر آن است  که بیشتر راجع به موضوع بیاندیشند نه اینکه نمره ای بگیرند . به خاطر داشته باشید که می توانید مقالات آنها را جمع اوری کرده و مرور کنید .
    راه هایی که طبق آنها دانشجویان می توانند از طریق نوشتن موضوع درسی را بهتر یاد بگیرند بررسی کنید .
    مسلما شاگردان شما خوشحال می شوند که جزواتی در مورد چگونگی مقاله نویسی برای یک واحد درسی خاص یک موضوع خاص به آنها بدهید .
    به دانشجویان یاد آوری کنید که با نوشتن قادر خواهند بود  تا مفاهیم را درک کنند . به انها بگویید که نوشتن ابزار  وسیله ای است برای یادگیری و به تنهایی هدف نمی باشد و تا زمانی که ما افکار خود را بر روی کاغذ نیاوریم نمی توانیم دقیقا در یابیم که چگونه نسبت به موضوعی فکر کنیم . همچنن برای انها بازگو کنید که نوشتن یک روند پیچیده و در هم است که ممکن است شروع نا درستی داشته باشد .
    به دانشجویا بیاموزید موارد زیر را در تهیه یک مقاله لحاظ نمایند :
    تدوین ایده ها و عقاید .
    یافتن درون مایه اصلی .
    تهیه و تدوین یک پیش نویس .
    گرفتن بازتاب و نتیجه کار و خواستن نظرات دیگران .
    اصلاح دست نوشته ها با مشخص نمودن معانی ، بسط عقاید و سازماندهی مجدد .
    ویرایش .
    ارائه کار نهای به دیگران .
    توضیح دهید که نوشتن کار سختی است . اگر آنها می دانند که نوشتن نیاز به تلاش دارد ، نسبت به پیشرفت خود مایوس نخواهد شد .
    فصت صحبن کردن در مورد نوشته ها را به شاگردان خود بدهید .
    لازم است تا دانشجویان در مورد مقالاتی که در دست دارند صحبت کرده تا بتوانند افکار خود را شکل دهند .
    دانشجویان را تشویق کنید تا کار خود را اصلاح کنند . برای اصلاح مقالات ، مراحل رسم در نظر بگیرید . برای مثال از آنها بخواهید تا اولید دست نوشته های خود را برای باز نگری به شما بدهند .نحوه پرداختن به موضوع اصلی را توضیح دهید . مثلا موضوع اصلی و جوهره یک مطلب این است که کمبود ذخیره مالی و اخذ وام به خاطر عدم اجرای صحیح مقررات دولت است . از مشکلات رایج میان دانشجویان این است  که یک موضوع اصلی خاص را دنبال نمی کنند و موضو عات انها پراکنده است ، مثلا می نویسند کمبود ذخیره مالی اخذ وام به خاطر مشکلات عمده ای به وجود آمده است ، به جای انکه یک معضل اصلی را بیان کند در حقیقا مقاله آنها بازتابی از حقایق است و اصلا حول یک موضوع اصلی دور نمی زند .
    بر روی شفافیت و صراحت بیان تاکید کنید .برای دانشجویان توضیح دهید که هر چه موضوع دشوار تر و نا ملموس تر باشد ، زبانی که آنها به کار می برند باید ملموس و شفاف باشد .
    از یک استاد مقاله نویسی بخواهید تا در کلاس شما سخنرانی کند .

     

    نگارش و فعالیت های کلاسی
    قبل از بحث در مورد موضوع ، بخواهید دانشجویان آنچه را که در مورد موضوع مذکور می دانند بر روی کاغذ بیاورند .
    از دانشجویان بخواهید سوالاتی را که در حین کلاس از آنها می پرسید کتبا پاسخ گویند .
    در طی کلاس ، سه دقیقه وقت برای نوشتن اختصاص دهید .از دانشجویان بخواهید تا در پایان کلاس خلاصه کوتاهی بنویسید .
    از گروه های مصالعاتی استفاده کنید .از دانشجویان بخواهید تا مقالاتی را که طبق نظر کل کلاس به عنوان مقالات ممتاز شناخته شدند بررسی کرده و مشخصاتی را که سبب امتیاز مقاله شده یاد داشت نماین
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه دانشجویان را در نگارش مقاله درسی کمک کنیم ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت