تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 14081
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd

     مایکروسافت و اینتل با تشکیل تیمی مشترک به حمایت از یکی از دو فرمت رایج DVD خواهند پرداخت.

     

     دو شرکت مایکروسافت و اینتل با تشکیل جبهه واحدی قصد دارند از فرمت HD DVD که توسط شرکت توشیبا توسعه داده شده است، پشتیبانی کنند. فرمت رقیب Blu-Ray نام دارد که توسط شرکت سونی ساخته شده است.

    شرکت‌های سازنده تجهیزات الکترونیک و سرگرمی در رقابت با یکدیگر در تلاشند تا نسل بعدی DVDها را مورد استفاده قرار دهند؛ گفته می‌شود نسل جدید علاوه بر ویژگی‌های خاص خود، کیفیت بهتری از DVDهای فعلی خواهد داشت.

    با افزایش فروش تلویزیون‌ های دیجیتالی و HD، سازندگان وسایل الکترونیک و سرگرمی امیدوارند که مصرف‌کنندگان از این دیسک‌های جدید نیز استقبال کنند.

    مایکروسافت و اینتل مطمئن هستند که در این بازار رقیب را کنار خواهند زد. به اعتقاد بلیر وستکل، معاون بخش تقارب فناوری در مایکروسافت «قرار نیست وقتی دروازه‌ها باز شدند (مثلاً در 24 آوریل 2006) مردم این دستگاه یا آن دستگاه را ببینند و هاج و واج بمانند. مسأله این است که کدام یک زودتر به بازار می‌آید و چه جذابیتی خواهد دارد».

    در اطلاعیه‌ای که امروز منتشر شد، مایکروسافت و اینتل فرمتی را به نام HD-DVD مورد حمایت قرار خواهند داد که سرنام High Definition DVD است.

    فرمت رقیب Blue-Ray نام دارد. علت این نام‌گذاری استفاده از لیزر آبی-بنفش برای خواندن اطلاعات از روی دیسک است. پخش‌کننده‌های فعلی CD و DVD برای خواندن اطلاعات از لیزر قرمز استفاده می‌کنند. تکنولوژی Blue-Ray مدعی است داده‌های بیشتری را می‌تواند روی دیسک ذخیره کند. HD-DVD نیز برای خواندن اطلاعات از لیزر آبی استفاده می‌کند و سازندگان می‌گویند هر دو دیسک در پخش‌کننده‌های امروزی DVD قابل خواندن خواهند بود.

    حامیان HD-DVD می‌گویند دیسک آنها به اندازه‌ای که نیاز مصرف‌کننده را پاسخ دهد فضا خواهد داشت و هزینه آن کمتر از Blue-Ray خواهد شد. اما تاکنون هیچ یک از شرکت‌های مایکروسافت و اینتل تخمینی از قیمت دیسک‌های HD-DVD ارائه نکردند.

    نگرانی مصرف‌کنندگان این است که برخی از فیلم‌ها، بازی‌ها یا نمایش‌های تلویزیونی فقط با یکی از فرمت‌ها وجود داشته باشد.

    به گفته تحلیل‌گران، یکی از زمینه‌های اصلی رقابت میان حامیان فرمت‌های مختلف، بازار بسیار سودآور بازی‌های کامپیوتری است: مایکروسافت قصد دارد فرمت HD-DVD را برای سیستم‌های Xbox خود به کار بیندازد، در حالی که سونی پشت Blue-Ray و دستگاه پیشتاز PlayStation خود ایستاده است.

    این شکاف یادآور اختلافی است که حدود دو دهه پیش بر سر ضبط‌کننده‌های ویدئویی VHS و Betamax رخ داد و منجر به توقف توزیع دستگاه‌های پخش این نوع فیلم‌ها و سردرگمی مردم شد. سونی نیز یکی از شرکت‌کنندگان در این نبرد بود که فیلم‌های کوچک بتاماکس را تولید می‌کرد، اما در مقابل فیلم‌های بزرگ VHS شکست خورد. در نهایت VHS به عنوان استاندارد نوارهای ویدئویی شناخته شد و در 90 درصد منازل آمریکا جا پیدا کرد. پخش‌کننده‌های بتاماکس هم از سمساری eBay سر درآوردند.

    بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود یک نبرد جدی میان دو شرکت اینتل و مایکروسافت از یک سو و سایر بازیگران صنعت DVD، از جمله شرکت‌های سونی، اپل و دل که همگی از فرمت Blu-Ray پشتیبانی می‌کنند، آغاز شود.

    + نوشته شده در  85/04/21ساعت 16:45  توسط میثم معینی  |  نظر بدهید

    ذخیره و بازیابی اطلاعات

    هر سیستم کامپیوتری از یک( یا بیش از یک ) کامپیوتر یا " ماشین "و تعدادی تجهیزات جانبی تشکیل شده است . از این نقطه نظر می توان گفت که چنین سیستمی دارای دو محیط است :

    محیط درون ماشینی

    محیط برون ماشینی

     

    محیط درون ماشینی ، از خود کامپیوتر( ها ) با اجزاء و عناصر داخلی اش و محیط برون ماشینی ، از دستگاههای جانبی آن تشکیل شده است . از این تجهیزات ، برخی برای ذخیره سازی اطلاعات و مرتبط کردن دستگاههای ذخیره سازی یا رسانه های ذخیره سازی با کامپیوتر ، به کار می روند و برخی دیگر امکانات تماس انسان و به طور کلی محیط برون ماشینی هستند . چنین سیستمی آناتومی خاص خود را دارد .
    رسانه های ذخیره سازی را ، اعم از اینکه در محیط درون ماشینی باشند و یا در محیط برون ماشینی ، اصطلاحاً حافظه می نامند .
    تعریف حافظه :هر دستگاهی که قادر به نگهداری اطلاعات باشد( بتوان اطلاعات را در آن ذخیره کرد ) به نحوی که استفاده کننده از آن بتواند ، در هر لحظه که لازم باشد ، به اطلاعات مورد نیازش دستیابی داشته باشد ، حافظه نامیده می شود .که در این مبحث میتوان به موضوعاتخصوصیات حافظه وسلسله مراتب حافظه ها نیز اشاره کرد.
    با توجه به وجود دو محیط ، می توان حافظه های موجود در یک سیستم کامپیوتری را به دو رده کلی تقسیم کرد :

    حافظه های درون ماشینی

    حافظه های برون ماشینی

     

     
     

    حافظه های برون ماشینی از نظر تکنولوژی ساخت

    تکنولوژی الکترومکانیک

    تکنولوژی الکترومغناطیس

    تکنولوژی الکترواپتیک

    تکنولوژی الکترومغنااپتیک

    انواع حافظه های برون ماشینی در هر یک ازچهار تکنولوژی عبارتند از :

    تکنولوژی الکترومکانیک:

    کارت منگنه شدنی

    نوار منگنه شدنی

    تکنولوژی الکترومغناطیس:

    نوار مغناطیسی 

    دیسک مغناطیسی

    طبله

    تکنولوژی الکترواپتیک : دیسک نوری

    تکنولوژی الکترومغنااپتیک :دیسک نوری-مغناطیسی

     

     

     

    حافظه ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند : 1- حافظه اولیه (اصلی – درون ماشینی) که پردازنده جهت اجرای برنامه ها مستقیما با آن سر و کار دارد .2- حافظه ثانویه ( جانبی- برون ماشین ) که جهت ضبط اطلاعات فایل ها به کار می روند .ما در این مقاله تنها با حافظه های جانبی سر و کار داریم و از یک نظر می توان گفت سیستم های کامپیوتری از دو بخش محیط درون ماشینی و محیط برون ماشینی تشکیل یافته اند . منظور از محیط درون ماشینی پردازنده . حافظه اصلی و عناصر داخلی کامپیوتر است و منظور از محیط درون ماشینی تجهیزات جانبی آن مثل هارد دیسک پرینتر و غیره می باشد .
    ما در این مقاله با ذخیره سازی اطلاعات بر روی تجهیزات برون ماشینی سر و کار داریم .
     
     
    ویژگی های کلی حافظه
    فرار و غیر فرار : حافظه هایی که با رفتن برق اطلاعات آنها از بین می رود حافظه های فرار
    ( Volatile ) و آنهایی که با رفتن برق داده های خود را حفظ می کنند غیر فرار ( non volatile ) می باشند و حافظه های اصلی اغلب فرار و حافظه های جانبی غیر فرار می باشند.
    خواندنی یا نوشتنی : بعضی حافظه ها مثل RAM یا هارد دیسک خواندنی نوشتنی هستند . ولی بعضی دیگر مثل CD_ROM فقط خواندنی هستند . به خواندن اطلاعات از حافظه اصطلاحا واکشی یا fetch گفته می شود .
    آدرس دهی : هر حافظه ای دارای یک شیوه آدرس دهی می باشد که به کمک آن خانه هایش دستیابی می گردد . مثلا حافظه RAM آرایه ای از بایتهاست که هر کدام یک آدرس ( عدد یکتا ) دارند . یا هارد دیسک به صورت سه جفت عدد ( شماره هد- شماره سیلندر – شماره سکتور ) آدرس دهی می شوند .
    ظرفیت : ظرفیت حافظه بر حسب بیت یا بایت بیان می گردد .
    زمان دستیابی ( Access time ) : از لحظه ای که دستور خواندن و نوشتن داده می شود تا هنگامی که حافظه مورد نظر مورد دستیابی قرار می گیرد را زمان دستیابی گویند . مثلا زمان دستیابی حافظه RAM حدود 120 نانو ثانیه و زمان دستیابی دیسک حدود 30 میلی ثانیه است . یعنی از این نظر RAM در حدود 250 برابر سریعتر از دیسک می باشد . نرخ یا سرعت انتقال ( Transfer rate ): مقدار اطلاعاتی است که در واحد زمان از حافظه قابل انتقال است و یکی از واحد های آن بایت در ثانیه است .
    سلسله مراتب حافظه ها :
    در کامپیوتر های امروزی عموما سلسله مراتبی از حافظه ( مثل cache ,RAM و دیسک ) استفاده می شود . چند علت برای این امر عبارت است از :
    1- حافظه اصلی RAM در حال حاضر همچنان محدودیت ظرفیتی دارند ( مثلا حدود 256MB یا 1GB )
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd , مقاله در مورد تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd , تحقیق درباره تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd , مقاله درباره تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله حافظه برون ماشینی dvd
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت