تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY)

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 14122
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY)

    دروازه ها تجهیزات ارتباطی هستند که برای اتصال شبکه های کاملا متفاوت از نظر معماری به کار می روند. این تجهیزات در تمام لایه های مدلOSI عمل می کنند و در واقع بسته های داده ای را از نو بسته بندی می کنند. این عمل باعث می شود تا یک محیط شبکه ای بتواند داده های یک محیط شبکه ای دیگر را تفسیر کند.

    دروازه ها می توانند قالب یا Format داده ها را به گونه ای تغییر دهند که قابل استفاده توسط یک برنامه کاربردی در انتهای مسیر باشند.

    با استفاده از دروازه می توان بین کامپیوترهایی با پروتکل های کاملا متفاوت، ساختارهای داده ای متنوع و زبان معماری مستقل، ارتباط برقرار کرد.

    برای مثال می توان یک شبکه ویندوز ان تی مایکروسافت را به شبکهIBM SNAمتصل کرد.

    معمولا دروازه ها به یک نوع خاص انتقال اختصاص داده می شوند. مثلا یک دروازه ممکن است، فقط برای انتقال داده از یک سرور ویندوز ان تی به سیستمSNAمورد استفاده قرار گیرد.

    دروازه، برای تبدیل داده ها با استفاده از تمام پروتکل های پشته پروتکل ها بسته ها را از حالت کپسولی خارج کرده و سپس دوباره با استفاده پشته پروتکل های شبکه مقصد دوباره کپسوله می کند

    یکی از متداول ترین کاربردهای دروازه ها برای برقراری ارتباط بین کامپیوترهایPCو محیط های مینی کامپیوتر

    باMain frameها است.

    معمولا دروازه ها روی کامپیوترهای سرور اختصاصی نصب می شوند و گران قیمت هستند. چنین سرورهایی باید

    .دارای توان پردازشی بالایی باشند تا قادر به انجام وظایف سنگین نظیر تبدیل پروتکل باشند

     

     

    دروازه (Gateway) :
     
    مهمترین و اساسی ترین وسیله ای که در یک مرکز سرویس دهی اینترنت مورد استفاده واقع می شود . Gateway و یا Router می باشد . فرق اصلی ما بین این دو دستگاه این است که Router دارای جداول مسیریابی است ولی gateway صرفاً بعنوان دروازه عمل می کند.
     
    Gateway همان طور که از اسمش پیداست کارش اتصال بین دو شبکه است و اغلب از آن بعنوان یک درگاه یاد می شود در داخل gateway ها باید حتماً کارت شبکه ای موجود باشد تا از طریق آن بتوان آن را به سرور اصلی متصل کرد . همچنین این دستگاه باید حتماً دارای محلی جهت ارسال و دریافت اطلاعات فرستاده شده به ماهواره و یا دریافت شده از ماهواره باشد . بدین منظور بر روی آن کارتهای مختلف سخت افزاری سوار است . کارت شبکه ای که در داخل یک gateway به کار می رود با بقیه متفاوت است . سیم های متصل شده به gateway نیز با بقیه سیم های شبکه که معمولاً STP,UTP یا Coaxial هستند متفاوت است . سیمی که جهت دریافت اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد مثل سیم های Reciver های معمولی می باشد ولی سیمی که جهت ارسال اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد کمی متفاوت است.
     
    این سیم ضخیم تر از سیم های معمولی است و بسته به دستگاههای مختلف دارای پهنا و شکل متفاوتی است معمولاً دارای پنج پین جداگانه می باشد که باید به کانکتور مخصوص خود وصل شود.
     
    بعضی از gateway ها در کنار خود وسیله ای بعنوان Black Box و یا Small Box دارند که در حقیقت همان کار آداپتور را انجام می دهد.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    www.help118.com/article/miscellaneous/mi25.asp - 32k

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان دروازه (GATEWAY)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت