تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 14306
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟

    کلمه شیعه به معنی پیرو است. برای مثال، شیعه علی (ع) یعنی کسی که از حضرت علی(ع) پیروی می کند و شیعه عثمان نیز عثمان را قبول دارد.

    بعد از رحلت پیامبر(ص)، موضوع رهبری مسلمانان مطرح شد.

    نخستین پایگاه شیعیان، عراق بود. اما با حضور سلمان فارسی در مدائن، ایرانیان نیز این مذهب را برگزیدند

    گروهی عقیده داشتند که حضرت علی(ع) باید این رهبری را به عهده بگیرد و از طرف خداوند و پیامبر(ص) نیز انتخاب شده است و گروهی نیز با این انتخاب مخالف بودند.

    با تشدید این اختلاف ها، کسانی را که به ولایت و رهبری حضرت علی(ع) معتقد بودند، شیعه نامیدند.

     

    شیعیان معتقد بودند که در احکام و آداب اسلامی، همچنین در مسائل حکومتی، باید از حضرت علی(ع) و سیره امامان پس از وی پیروی کنند. اما گروه مقابل آن ها عقیده داشتند که تنها باید سنت های پیامبر را در زندگیشیان پیش گیرند.

    بازی خطرناک : جنگ شیعه و سنی

     

    " دوره  صفویان جدید " در منطقه درگیری و کشمکش های جدیدی را مطرح ساخته و منطقه را با بارسنگین دیگری مواجه کرده است . صفویان که قریب پانصد سال قبل برای شیعه ساختن مردم ایران پرچم خود را علم کردند ، خرافه پرستی در دین اسلام را بزور شمشیر بخورد مردم داده و دروغ و خرافه پرستی را جای واقعیت جای دادند . دیری نپائید که این دیدگاه و ایدئولوژی دولت صفوی بدست روحانیون شیعه افتاده و بدین ترتیب جهان بینی صفویان کم کم از مسیر اصلی خود منحرف گردید .

     

    گرچه سعی گردید تا این انحراف دوره صفوی بسوی خرافه پرستی در تونل زمان با انجام اصلاحات  و نوآوریهائی  تصحیح گردند ، ولی " حرکت ملایان جدید " در دوره تاریخی اخیر تمامی نقشه های مردم ایران در راه آزادی را نقش بر آب نموده است . سیاست صفویان در راه اشاعه مذهب شیعه ، تلفات و صدمات بسیاری نیز را بهمراه داشت . بعنوان مثال ؛ در این راستا بسیاری  مناطق از ایران آندوران جدا شده و مسلمانان بسیاری که از گرویدن به مذهب شیعه اکراه داشتند ایران را ترک نمودند . سلسله قاجار نیز بعنوان وارث صفویهای شیعه ف این سیاست را ادامه داده و بدینترتیب خرافه پرستی ،  فساد و خونریزی ادامه یافته و ریشه دوانید ....و زخم درگیری شیعه – سنی التیام نیافته و به خونریزی ادامه داد ...

    امروز نیز میبینیم که در جغرافیای ایران کشمکش کهنه و قدیمی شیعه – سنی مشکلات ، مسائل و خونریزیهای بسیاری را در پر میآورد . سیاستهای مذهب محور رژیم ایران در مناطق اکثرا سنی نشین همانند کرستان ، خوزستان و بلوچستان ، وضعیت در این مناطق را به نقطه انفجار رسانیده است . در بلوچستان امروز فقط سلاحها سخن میگوند . حکومت ایران که در مقابل خواسته های مردم بلوچ پاسخی بجز اسلحه ، اعدام و گلوله ندارد ، بلوچها را بسوی مسلح شدن پیش برده است . مسائل و مشکلات موجود در مناطق مرزی بلوچستان و کردستان متأسفانه امروز به آنور مرزها نیز سرریز گشته و خبر از آینده ای نه چندان خوشایند میدهند . درست همانند دوره صفویان امروز نیز سیاست منطقه ای را " محور مذهب" تعیین مینماید 

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟, مقاله درباره تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شیعه و سنی یعنی چه؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت