تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 14361
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک

     

    مجموعه شماره 1 «الکترونیک پایه مدل MK7501»
     
    هدف از ارائه این مجموعه آشنایی علاقمندان نوآموز با اصطلاحات متداول در رشته برق و الکترونیک، نظیر ولتاژ الکتریکی، جریان الکتریکی، توان مصرفی، قانون اهم و … و همچنین آ شنایی با روش شناسایی، کدخوانی، طریقه نصب و لحیم‏کاری و طرز عملکرد قطعاتی نظیر مقاومت، خازن، سلف، ترانس، دیود، دیود زنر، ترانزیستور و … در مدار مدنظر قرار گرفته است.
    در بخش ابتدایی این مجموعه تعریف ایجاد اختلاف پتانسیل و ایجاد جریان الکتریکی به کمک تشریح ساختمان اتم، خاصیت فلزات، مواد رسانا، مواد عایق و … صورت گرفته است. پس از این مطالب چگونگی شناسایی مقاومتها با کدهای رنگی و جدول مربوطه با مثال‏های مناسبی توضیح داده شده است.
    در بخش دوم به عنوان اولین گام در کار عملی، طریقه مونتاژ قطعات بر روی فیبر مدار چاپی موجود در این مجموعه ارائه شده که نوآوران می‏توانند با روش صحیح لحیم‏کاری و همچنین شکل ظاهری برخی از قطعات آشنا گردند. 
    فیبر مدار چاپی این مجموعه شامل چند نقطه اتصال به نام پینهای ارتباطی است که به کمک این پینها از لحیم‏کاری متعدد و از بین رفتن فیبر مدار چاپی جلوگیری به عمل آمده و نوآموزان می‏توانند اتصالات مورد نیاز برای آزمایشات بعدی را بدون لحیم‏کاری و تنها با چند تکه سیم و اتصال آنها به پینها، ارتباط لازم بین قطعات را برقرار نمایند. به عنوان مثال در شکل روبرو نحوه اتصال یک LED را به تغذیه مدار ملاحظه می‏نمایید.
    همانگونه که ملاحظه می‏نمایید مجموعه پینهای PIN1 با اتصال موجود در فیبر مدار چاپی به قطب مثبت تغذیه متصل شده و مجموعه  پینهای PIN3 نیز به قطب منفی تغذیه موجود بر روی فیبر مدار چاپی  متصل گردیده است. هنگام اتصال صحیح پایه‏های LED به قطب‏های مثبت و منفی تغذیه، این قطعه از خود نور ساطع خواهد نمود. در این  آزمایش و چند آزمایش بعدی چگونگی استفاده از مقاومت برای کنترل  جریان LED و جلوگیری از آسیب دیدن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. پس از آن با چند نوع مقاومت نظیر پتانسیومتر، مقاومت حساس به حرارت، مقاومت نوری آشنا شده و عملکرد برخی از آنها را در مدار به طور عملی آزمایش خواهید نمود.
     
    دربخش سوم آشنایی مختصری با مغناطیس، آهن‏رباوتفاوت نیروی مغناطیسی والکتریکی و همچنان تفاوت ولتاژ مستقیم(DC)وولتاژ متناوب(AC)خواهید یافت. این مبحث برای ایجاد پیش‏زمینه‏ای برای معرفی قطعاتی نظیر خازن و سلف مورد نیاز بوده که در بخشهای بعد مفصلاً به آنهاپرداخته شده است. از مباحث جالب این بخش می‏توان به طرز کار ژنراتورها و روش تولید برق با ولتاژ متناوب (AC) اشاره نمود. در انتهای این بخش چند نمودار از سیگنالهای DC و AC ارائه گردیده است که در شکل روبرو نیز ملاحظه می‏نمایید.
    در بخش چهارم با ساختمان داخلی خازن و طرز کار این قطعه در مدارات DC و AC آشنا شده و مباحثی را در مورد ظرفیت خازن، شارژ و دشارژ خازن، طریقه محاسبه زمان شارژ و د شارژ و واحدهای اندازه‏ گیری خازن را خواهید آموخت.  
     
     
    بحث فرکانس و تواتر و همچنین تعریف سیکل و فرمول محاسبه مقدار مقاومت خازن در برابر جریان و ولتاژ AC نیز در این بخش مورد بررسی قرار گرفته و در پایان با انجام چند آزمایش عملاً با خازن و طرز کار آن در مدارات DC و AC آ شنا خواهید شد. در شکل روبرو آزمایش شماره7 را ملاحظه می‏نمایید. که در آن چگونگی عبور ولتاژ AC و روشن شدن LED مورد بررسی قرار گرفته است.
    در بخش پنجم ساختمان سلف، واحد اندازه‏گیری سلف و عملکرد این قطعه در مدارات DC و AC و فرمول محاسبه مقاومت سلف مورد بررسی قرار گرفته و چند نمونه از استفاده این قطعه در مدارات عملی نظیر ساخت بلندگو، هد دستگاه ضبط صوت و همچنین ساخت ترانسفورماتور ارائه گردیده و در پایان این بخش ساختمان داخلی ترانسفورماتور و انواع آن به طور کاملتری بررسی شده و در این رابطه خلاصه‏ای از فرمول‏های محاسبه توان، ولتاژ و جریان ترانسفورماتورها توضیح داده شده است.
    در بخش ششم با ساختمان مولکولی نیمه‏هادیها و قطعه نوع N و P که برای ساخت دیود، دیود زنر و همچنین ترانزیستور از آن استفاده می‏شودآشنا شده و سپس در اولین گام به کمک چند آزمایش طرز کار یک دیود به عنوان شیر یکطرفه جریان را بررسی خواهید نمود. البته باید افزود که دیود در مدارات الکترونیکی کاربردهای گوناگونی دا شته ولی در این بخش به عمده‏ترین استفاده دیود به عنوان یکسوساز در مدار آداپتور بیشتر پرداخته شده است. در شکل بعد مدار یک آداپتور تمام موج را به کمک یک ترانس با سه سر خروجی را ملاحظه می‏نمایید. در پایان مبحث تئوری این بخش نیز طرز محاسبه توان دیود زنر و استفاده از آن به عنوان تثبیت‏کننده ولتاژ را خواهید آموخت.
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک, مقاله در مورد تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک, تحقیق درباره تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک, مقاله درباره تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آموزش مبانی بر پایه برق الکترونیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت