تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 14458
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی

    کلاس داری دینی

     

    تا لحظاتی دیگر، نمایندگان کلاس های دینی از همه جای ایران، در تهران گرد هم می آیند تا به میزبانی انجمن زرتشتیان تهران به گفتگو با یکدیگر بنشینند و احتمالا آیین نامه این کارگروه را بنویسند تا در هشتمین گردهمایی انجمن ها ارائه شود.
     
    در مورد ضرورت کلاسهای دینی همین نکته بس، که امروز بار اصلی آموزش دین زرتشت بر عهده این کلاسها است. با توجه به پراکندگی خانواده های زرتشتی عملا زندگی در کنار آیین ها و سنت ها به شکل گذشته از بین رفته است و از سوی دیگر انجمن موبدان به عنوان اداره کننده بخش مینوی جامعه بیشتر آموزشهایش از طریق سخنرانی و نوشتارها است.
     
    در این بین پدر و مادرها برای آموزش دین به فرزندانشان تنها هستند و کلاسهای دینی می توانند مهمترین جایگاهی باشند که به یاری والدین بیایند. در واقع جامعه امروز زرتشتیان از کلاسهای دینی تنها انتظار کسب نمره را ندارد، بلکه قرار است در این کلاسها دانش آموز دبستانی، راهنمایی و دبیرستانی دین اشوزرتشت را به درستی درک کند و آموزه هایش را بفهمد تا بتواند نقشش را به عنوان یک زرتشتی به درستی بازی کند و به عنوان یک انسان پاک در جامعه خود مطرح گردد.
     
    و در این بین کارگروه کلاس دینی به دنبال بهینه کردن این کلاسها است. برای هر کلاس درس می توان سه بخش در نظر گرفت، آموزگار، سیستم آموزشی و دانش آموز.
     
    آموزگاران با رفتار، گفتار و شیوه تدریس خود می توانند در بین دانش آموزان انگیزه ایجاد کنند تا بیش از پیش به دین و ایین خود علاقه داشته باشند، می توانند با انتقال صحیح و جذاب دانش درست دینی، دانش آموزانی دین دار و دین یار را به جامعه تحویل دهند و ا ز همه مهمتر اخلاق آنها می تواند الگوی دانش آموزان باشد. اخلاقی که یک سویش تبعیض و تظاهر و شعار دادن است و سوی دیگرش، درستی و عمل به آن خواهد بود.
     
    پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که آموزگاران کلاس های دینی در چه سطحی قرار دارند، با توجه به تعداد زیاد کلاسهای دینی، مثلا در یزد حدود 10 کلاس دینی جداگانه وجود دارد. آیا همه این آموزگاران حداقل لازم برای تدریس درس زندگی را دارند؟
     
     به نظر می رسد یکی از اهداف کارگروه دینی باید در رابطه با آموزش، آماده سازی و انتخاب آموزگاران دینی باشد.  در دنیای امروز هر کس می خواهد تخصصش را در سطح بالایی نگهدارد ناگریز است که چند وقت یکبار خود را به روز نماید و بی شک آموزگاران نیز در این مورد بی نیاز نیستند. شاید برای بهتر شدن کلاس دینی باید اقدام به برگزاری کلاسهای روان شناسی نمود، شاید نیاز باشد تا خود دانش آموزان مفاهیم دینی را به درستی درک کنند و شاید نیاز داشته باشیم که برخی از آموزگاران را تغییر دهیم. و این به احتمال زیاد دشوار ترین فعالیت کارگروه دینی خواهد بود زیرا باید در جایی که خود آموزگاران دینی نقش اصلی را دارند خانه تکانی نمایند.
     
    کتاب های درسی قسمتی از سیستم آموزشی است که مسئولیت آن را انجمن موبدان تهران بر عهده گرفته است، این انجمن سالانه یکی از کتابهای درسی را با روشی سنجیده به طور کامل تغییر می دهد و آن را بهینه می نماید و البته از همکاری آموزگاران نیز در مقاطع گوناگون بهره می برد و حتی سال نخست نیز کتاب را به صورت آزمایشی توزیع می کند تا تغییرات نهایی را در آن اعمال نماید. بی شک انجمن موبدان جایگاه مناسبی برای نوشتن کتابهای دینی است و کارشناسان و آموزگاران نیز می توانند یاریگر این انجمن باشند.
     
    اما برای سیستم آموزشی می توان از روشهای نوین تری استفاده کرد، حتی می توان نحوه اداره کلاس را به سمت کارگاه های آموزشی برد و در همه این زمینه ها کارگروه دینی نقش خواهد داشت.
     
    در بخش دانش آموزان نباید از یاد برد که تک تک فرزندان ما سرمایه های جامعه کوچک ما هستند و باید برای همه آنها اهمیت قائل باشیم و این نیازمند همراهی پر رنگ خانواده ها است.
     
    کارگروه دینی به عنوان بال مشورتی انجمنها برای بهینه شدن کلاسهای دینی امروز در آغاز راهی است که می تواند از یک سو به شعار گرایی صرف بیانجامد و نتیجه آن برگزاری همایش های شو مانند باشد و از سوی دیگر می تواند اندک اندک گام در راه بزرگی نهد که نتیجه آن دین داری، دین باوری و دین یاری فرزندان جامعه زرتشتی است. تا در هر کجای د
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کلاس داری دینی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت