تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 14497
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی

    مارگزیدگی :

           مارگزیدگی از مواردی است که خیلی باید در مورد آن هوشیارانه و با دقت عمل کرد چرا که هر گونه غفلت ممکن است منجر به عوارض خطرناکی برای فرد مسموم شود . مارها انواع گوناگونی دارند که از این بین تنها تعداد معدودی سمی و خطرناک هستند . به یاد داشته باشید که حتی مارهای سمی نیز تنها برای دفاع از خود یا به قصد شکار از نیش و سم خود استفاده می کنند .

    مار های سمی به گروه بزرگ تقسیم می شوند :

       1- خانواده ی مار های مرجانی شامل مار مرجانی , کبری , ماهبا و غیره

       2- خانواده ی افعی ها از جمله افعی , مارزنگی و غیره

    نکته : هرگونه مارگزیدگی را باید سمی تلقی کرد مگر خلاف آن ثابت شود .

    بنابراین لازم است مصدوم را حتماً و در اسرع وقت به مراکز درمانی منتقل کنیم تا تحت مراقبت های لازم قرار گیرد .

    همانطور که میدانید کلیه مارها سمی نبوده ودر واقع به دو دسته سمی و غیر سمی تقسیم می شوند . مارهای سمی خود از نظر میزان سمی بودن یکسان نبوده و با هم فرق دارند . همچنین از نظر شکل ظاهر نیز مارهای سمی و غیر سمی تفاوتهای آشکاری دارند که برخی از آنها در جدول آورده شده اند .

    مارهای سمی و غیر سمی تفاوتهایی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

       1- مردمک چشم مارهای سمی به صورت بیضی ( خطی ) و شبیه مردمک چشم گربه است . ولی مردمک چشم مارهای غیر سمی گرد و مدور است . نکته : مار مرجانی که از خطرناک ترین مارهای سمی است مردمک مدور دارد .

       2- سرمارهای سمی مثلثی شکل است و با بدن ما زاویه دارد , ولی سر مارهای غیر سمی به صورت نیمه بیضی است و در واقع بدن مارهای غیر سمی شبیه کرم خاکی است . نکته : سر مارمرجانی مثلثی نبوده ولی این مار از انواع سمی است .

       3- مارهای سمی برای نیش زدن از دو دندان نیش استفاده می کنند و محل گزش معمولاً با یک یا دو سوراخ ( یا زخم ) مشخص می شود . اما در مارهای غیر سمی دندان ها متعدد هستند و در دو ردیف هلالی قرار می گیرند .

       4- حلقه های دْم مارها در انواع سمی منفرد است , ولی در مارهای غیر سمی به صورت یک ردیف دوتایی در کنار هم دیده می شود .

        5- در پایین چشم مارهای سمی , یک حفره ی کوچک وجود دارد که درمارهای غیر سمی دیده نمی شود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مار گزیدگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت