تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC)

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 14921
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC)

    در تمامی ساختمانها اعم از ادارات، سازمانها و حتی منازل مسکونی می بایست امکان دسترسی به یک سیستم دیتای یکپارچه فراهم شود .

    از طرف دیگر نیز با توجه به رشد روزافزون شبکه اینترنت و استفاده عمومی از این شبکه، باعث شده که در منازل روزانه علاوه بر اشغال شدن بلند مدت خطوط تلفن داخلی، هزینه های گزافی نیز به عنوان هزینه استفاده ساعتی یا روزانه و همچنین خرید کارت اینترنت پرداخت شود. ولی با پیاده سازی یک شبکه دیتای داخلی ساختمان این امکان بوجود می آید که بدون ایجاد مشکلات تعریف شده بالا با هزینه اندکی استفاده نامحدود و پر سرعتی را برای ساختمان ایجاد کرد.

    در این سیستم که در این مرحله اصطلاحاً آنرا کابل کشی ساختاریافته (Structure Cabling)      می نامیم، با پیاده سازی یک مدل ستاره ای (Star Topology)  دیتا را از تمامی واحدها جمع آوری کرده و به مرکز دیتای ساختمان هدایت می نماید. در این سیستم جهت توزیع دیتای داخلی از کابلهای مسی و برای توزیع ارتباطات موثر و اصلی از فیبر نوری استفاده میشود. لازم است که در این ارتباط مزایای این سیستم کاملا توضیح داده شود.

     

    (1-1-2)مزایای یک سیستم کابل کشی ساختار یافته عبارتند از :

    -    ثبات : سیستم کابل کشی ساختار یافته یعنی برای اطلاعات، صدا و ویدئو از یک سیستم کابل کشی استفاده می شود .

    -     پشتیبانی از انواع تجهیزات با نامهای مختلف : یک سیستم کابل کشی استاندارد از نرم افزارها درخواستها و سخت افزار، حتی با وجود نام های مختلف پشتیبانی می کند .

    - آسان کردن حذف/ اضافه/ تغییر : در یک سیستم کابل کشی ساختار یافته هرگونه تغییری اعم از حذف کردن ، اضافه کردن و یا تغییر مکان دادن به آسانی امکان پذیر است.

    - آسان کردن عیب یابی : در صورت استفاده از سیستم های کابل کشی ساختار یافته، احتمال اینکه اشکالات ایجاد شده، کل شبکه را مختل کند کمتر است و جدا کردن قسمتهای مشکل ساز و بر طرف کردن اشکالها به راحتی قابل انجام می باشد .

    - حمایت از کاربردهای آتی : سیستم کابل کشی ساختار یافته بدون نیاز به بهسازی و مجهزتر کردن سیستم یا با کمی بهسازی به کاربردهای آتی مثل کاربردهای چند رسانه ای و کنفرانس ویدئویی کمک می کند .

    یکی دیگر از مزایای اصلی کابل کشی ساختار یافته جدا کردن ایرادها و نقایص است . با تقسیم کل زیربنا به گروههای ساده قابل کنترل، بررسی و جدا کردن قسمت های دارای ایراد و اصلاح آنها، با ایجاد حداقل اختلال در شبکه آسانتر خواهد شد. روش ساختار یافته به کاهش هزینه های کابل نیز کمک میکند .

    سیستم کابل کشی ساختار یافته سریعاً با سیستم های بزرگ، متوسط و کوچک هماهنگ می شود .

     

     

    (2-2)سیستم کنترل گرما و شرایط دمایی (HVAC) (BMS)

    در این سیستم که مبتنی بر بهینه سازی مصرف انرژی و کنترل صحیح تجهیزات مولد انرژی می باشد محل کنترل در سطوح مختلف ساختار برودتی و رطوبتی سیستم اعمال می شود .

    سالهاست که چیلرها، بویلرها، هواسازها، فن کوئلها و دیگر تجهیزات مکانیکی یک ساختمان امکان کنترل را دارا می باشند که این کنترل بصورت کاملاً بسته و محلی صورت می گیرد . برای مثال در صورتی که فشار بخار داخل بویلر از حد استاندارد بالاتر رود بطور خودکار مشعل خاموش شده و یا شیر اطمینان عمل می کند .

    در چنین سیستمی تمامی کنترلها و عملکردهای تجهیزات بصورت دستی صورت می گیرد مثلاً در ابتدای فصل این مدیر واحد تاسیسات است که تصمیم می گیرد چند درصد از سیستم فعال شده و چه تعداد از پمپها در مدار قرار گیرند و یا اینکه توالی فعالیت پمپها طوری انجام گیرد که استهلاک بصورت متناسب انجام شود.

    ولی در سیستم مدرن و نوین، طی پیاده سازی یک شبکه عصبی و کنترلی، اطلاعات مربوط به کلیه تجهیزات اعم از فشار مایع، فشارگاز، دما، رطوبت، فرمان حرکت و غیره در یک کنترلر مرکزی وارد شده و سپس با نرم افزاری که در آن کلیه ساختمان و تجهیزات مکانیکی آن بصورت گرافیکی شبیه سازی شده است عمل برنامه ریزی صورت می گیرد. با این برنامه ریزی امکان آن بوجود می آید که :

    -         در مصرف انرژی تا 30% صرفه جوئی شود،

    -         هزینه های نگهداری تجهیزات مکانیکی ساختمان کاهش می یابد،

    -         استهلاک دستگاهها تا حد بسیار زیادی کاهش یابد،

    -         دمایی مطلوب بدون نیاز به کنترل لحظه ای و حتی مستقل از فصول در تمام طول سال ایجاد گردد،

    -         امکان تعامل سیستم با دیگر زیرسیستم های ساختمان مانند کنترل روشنایی، اعلام حریق و غیره         وجود داشته باشد،

    -         تمام تجهیزات از راه دور توسط شبکه جهانی اینترنت قابل کنترل باشند (Web base)،

    -        خرابی تجهیزات مکانیک بلافاصله پس از وقوع و اعلام سریع آن توسط فکس، پست الکترونیکی(E-Mail)، آلارم، تلفن و دیگر روشهای ممکن جهت رفع سریع آن صورت پذیرد.

     (3-2)سیستم کنترل روشنا یی:Lighting Control))

    سیستم کنترل روشنائی عبارت است از سیستمی که بر پایه آن کلیه مدولهای روشنائی بصورت آدرس پذیر بوده و امکان کنترل آنها بطور کاملاً هوشمند امکان پذیر است.

    در چارچوب کنترل روشنائی دیگر از داخل کلیدهای روشنائی ولتاژ 220 متناوب عبور نمیکند بلکه تنها یک سیگنال کنترلی جهت عملکرد سوئیچها در داخل آنها جریان دارد که این امر تا حد بسیار زیادی از برق گرفتگی توسط سیستم روشنائی جلوگیری میکند. در این سیستم امکان آن بوجود می آید که چراغها براساس برنامه ریزی های متفاوتی فعالیت کنند که میتوان به برخی از آنها ذیلاً اشاره نمود:

    -         برنامه ریزی زمانبندی شده جهت زمان روشن و خاموش کردن تجهیزات روشنائی،

    -         برنامه ریزی جهت ترتیب روشنائی چراغها بسته به نوع استفاده از محیط،

    -         کنترل سیستم روشنایی به وسیله تضعیف کننده های ولتاژ بصورت دستی و اتوماتیک(Dimming)،

    -         کنترل فعالیت چراغها بوسیله دستگاه ریموت کنترل،

    -         قابل کنترل بودن پرده ها(کنترل موتوری) به لحاظ شدت روشنایی به دوصورت تاریک           وروشن شدن و نیز باز یا بسته بودن،

    -         کنترل فعالیت چراغها بر اساس حرکت یک متحرک در محیط،

    -         کنترل روشنائی بر اساس شدت نور محیط،

    -         بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی از طریق حذف روشنائی های بی مورد،

    -         تعامل سیستم روشنائی با دیگر سیستم های کنترلی در چارچوب یکپارچه سازی سیستم،

    -         امکان کنترل سیستم روشنایی با استفاده از شبکه جهانی اینترنت (Web Base) از طریق نرم افزار مربوطه.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC), مقاله در مورد تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC), تحقیق درباره تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC), مقاله درباره تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیستم توزیع دیتا (DSC)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت