تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 14927
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب

    تأسیسات برق فشار ضعیف برای قطع و وصل مدار های مختلف الکتریکی و همچنین برای حفاظت سیم ها ، تأسیسات و مصرف کننده های بزرگ از کلیدهای فشار ضعیف مختلفی استفاده می شود که می توان آنها را به چهار دسته مهم زیر تقسیم کرد :

     

    1-کلید دستی که عبارتند از :

    الف – کلید تیغه ای (چاقویی)

    ب – کلید پاکو ( کلید گردان)

    ج – کلید فیوز

    2- کلید خودکار

    3-کلید محافظ موتور Motor schutz schalter

    4-کلید مغناطیسی (کنتاکتور) schutze

     

    الف ) کلید تیغه ای

    کلید تیغه ای در تأسیسات رو باز برای جریان های از 100 تا 4000 آمپر و تا یک کیلو ولت به کار می رود و دارای یک مزیت است که اولاً قطع کنتاکتهای کلید حتی از فاصله نسبتاً زیاد نیز به آسانی آشکار می شود . در ضمن رساندن برق از یک شین به شین دیگر را میسر و ممکن می سازد .

    این کلید ها بخصوص برای برق رسانی به موتورهای یکفاز و وسائل برقی جریان دایم بسیار مناسب است .

    ب ) کلید پاگو (گردان)

    این کلید که برای آمپرهای کم (تا 100 آمپر ) ساخته می شود ، یک کلید قابل قطع زیر بار است و بهمین جهت هر یک از کنتاکتهای جریان رسان مربوط به یک قطب در یک محفظه عایقی مخصوص به خود ، به طور انفرادی نصب شده است :

    نصب کلید پاکو در تابلو بسیار ساده است و به علت اینکه کنتاکت ها پشت سرهم قرار گرفته اند جایگیری آن در تابلو نسبت به کلید تیغه ای مشابه خود بسیار کمتر است .

     

    ج ) کلید فیوز

    بیشتر حوادث در شبکه فشار ضعیف که منجر به برق گرفتگی می شود مربوط به قوس الکتریکی است که در موقع تعویض فیوز بوجود می آید . لذا برای جلوگیری از خطراتی که در موقع تعویض فیوزها در شبکه فشار ضعیف پیش می آید بهتر و مناسب تر است بجای کلید و فیوز از کلید فیوز استفاده شود .

    در ضمن در موقعی که جریان اتصال کوتاه شبکه یا مصرف کننده پشت فیوز خیلی زیاد باشد تا ( ka100) اجباراً باید به جای کلید و فیوز از کلید فیوز استفاده شود زیرا قدرت قطع فیوز ها از 6 تا 600 آمپر همگی خیلی زیاد و در حدود ka 100 مؤثر    می باشد .

     

    2-کلید خودکار

    کلید خودکار نسبت به کلید و فیوز دارای مزایای زیر است

    1)کلید خودکار پس از قطع مدار در اثر جریان زیاد و یا بار زیاد و یا هر عامل دیگری بلافاصله مجدداً آماده برای بهره برداری می باشد .

    2)به کمک کنتاکت های فرعی که در آن تعبیه شده می توان وضعیت کلید را در هر حالت (قطع و یا وصل ) توسط سیگنال تعیین کرد و در اطاق فرمان منعکس نمود.

    3)ساختمان این کلید طوری است که اگر کلید را به روی یک مدار اتصال کوتاه شده ای به بندیم ، در ضمن بسته شدن نیز رله جریان زیاد کلید ، به سرعت و بدون درنگ مدار را قطع می کند .

     

    3-کلید محافظ موتور

    کلید محافظ موتور یک نوع بخصوص از کلید خودکار با قطع کننده جریان زیاد است و می تواند جریان راه اندازی موتور را طبق VDE0665 در زمان راه اندازی تحمل کند بدون اینکه باعث قطع کلید ود .

    کلید محافظ موتور برای دو جریان راه اندازی مختلف ساخته می شود .

    1)کلید محافظ موتور برای راه اندازی سبک

    این کلید جریان راه اندازی موتور را در صورتیکه از 5 برابر جریان نامی تجاوز نکند تا 20 ثانیه نگه می دارد .

    ) کلید محافظ موتور برای راه اندازی سنگین

    این کلید جریان راه اندازی موتور را در صورتیکه از 10 برابر جریان نامی تجاوز نکند . به مدت 4 ثانیه نگه می دارد .

     

    4-کلید مغناطیسی یا کنتاکتور

    کلید مغناطیسی عبارت است از کلید با فرمان از دور و بدون نگهدارنده مکانیکی این کلید فقط تا موقعی که از الکترومغناطیس نگهدارنده آن جریان عبور   می کند بسته است و به محض قطع جریان یا ولتاژ کلید خود به خود مدار را قطع  می کند و باز می شود . کلید مغناطیسی دو نوع هستند ، هوایی و روغنی و در هر دو حالت می توان کلید را با قطع کننده بی متال حرارتی مجهز کرد و به عنوان کلید محافظ موتور از آن استفاده نمود .

     

    کلید های فشار قوی

    کلید های فشار قوی را می توان بر حسب وظایفی که به عهده دارند به انواع مختلف زیر تقسیم نمود .

    1-کلید بدون بار و یا سکسیونر Trennschalter – Isolotiny – switch

    2-کلید قدرت یا دیژنکتور Leistunysschalter

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب, مقاله در مورد تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب, تحقیق درباره تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب, مقاله درباره تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کلید های فشار ضعیف برای جریان متناوب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت