تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 14946
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی

    مقدمه

    در روزگار ما همه ملتها و با هر نظام سیاسی و اجتماعی پیشرفته و یا در حال پیشرفت به مساله برنامه ریزی و اصلاحات آموزشی با توجه به آخرین روشهای آموزشی و فنی و پیشرفتهای علمی جهان توجه خاص دارند

    این توجه تقریبا فراگیر و جهانی است و نسبت به دیگر فعالیت های اجتماعی از اولویت خاص برخوردار است.

    در حال حاضر تعداد زیادی آموزش و موسسه ی آموزشی سرتاسر جهان وجود دارد که گروه آموزش و پرورش است که تقریبا بسیار زیاد است.

     

    تعریف آموزش و پرورش تطبیقی هدفهای و کاربردهای پژوهش تطبیقی در آموزش و پرورش

    - تعریف آموزش و پرورش تطبیقی:

    تطبیق و مقایسه به عملی اطلاق می شود که در آن دو یا چند پدیده را در کنار هم قرار داده به منظور یافتن وجوه اختلاف و تشابه آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

    اصولا در زندگی روزمره بدون کار تطبیق و مقایسه نمی توان تصمیمی اتخاذ نمود و راه و روشی برای حل و فصل رضایت بخش امور انتخاب کرد.

    مثلا زمانی  که یک کالای خاص را از میان انواع مشابه آن برای خرید بر میگزینیم و یا از میان انواع مشابه برمیگزینیم و یا از میان چند رشته. رشته تحصیلی خویش را انتخاب می کنیم و یا از بین چندین شیوه ی اداره ی امور ..........آموزشی کار یک موسسه را بر سایر ......... آموزشی ترجیح می دهیم در تمامی این موارد به نوعی مقایسه و تطبیق مبادرت ورزیده ایم که به اعتقاد خود به گزینش اصلح منتهی شده است.

    در حیطه آموزش و پرورش این مقایسه یا تطبیق می توان بین رویدادهای آموزشی در داخل یک نظام آموزش و تربیتی با نظامهای تربیتی کشورهای دیگر مقایسه شود.

     

    بدین سان آموزش و پرورش تطبیقی را می توان چنین تعریف کرد:

    آموزش و پرورش تطبیقی ترجمه اصطلاح...........  است و به دانش اطلاق می شود که موضوع ان شناسایی و تحلیل و مقایسه شباهتها در تفاوت ها پدیده ی تربیتی در داخل یک نظام آموزش و یا....

     

    بین نظام های آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان با توجه به عوامل اجتماعی مذهبی اقتصادی سیاسی موثر در تشکیل و پیدایش آنها است.

    -  اهداف و کاربرد مطالعات و پژوهش های تطبیقی در زمینه آموزش و پرورش

    اصولا بررسیهای تطبیقی در حوزه ی آموزش و پرورش در جهت تحقیق هدفها ذیل انجام میشود:

     1- کشف حقایق و مسائل تربیتی کشور خویش از طریق تمایل و شناخت مسائل نظام های آموزشی ای کشورهای دیگر.

    2-ارزیابی مبتنی بر واقعیت نگری و پرهیز از خود شیفتگی فرهنگی ...... از قوم گرایی ایدئولوژی و تمایلات ......... افراطی

    3-برنامه ریزی

    4- برقراری توسعه روابط فرهنگی بین کشورهای مختلف جهان در جهت وحدت و ایجاد صلح و دوستی و تفاهم بین انسانهاست.

    5- معرفی و نوآوریهای آموزشی

    6- شناخت مسائل جهانی آموزش و پرورش

    دوره ی توجه به نظام آموزش پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی

    .......سدلر که یکی از نظر پردازان صاحب نام در زمینه ی اموزش و پرورش تطبیقی به حساب می آید. با انتشار مقاله ای کوتاه در سال 1900تحت عنوان (چگونه و به چه میزانی می توان از تجارب علمی کشورهای دیگر در زمینه آموزش و پرورش بهره گرفت)فصل جدیدی را به روی مطالعات آموزش و پرورش تطبیقی گشود.

    شیوه ی تجزیه و تحلیل مسائل مورد بحث ....... از جامعیت خاصی برخوردار بود.او نظامهای آموزش و پرورش را مولود دسته ای از عوامل و نیروهای اجتماعی و تاریخی قابل تشخیص می داند و اعتقاد دارد مطالعه و بررسی مدارس به عنوان نهاد اجتماعی و تاریخی قابل تشخیص می داند و اعتقاد دارد مطالعه و بررسی مدارس به عنوان نهاد اجتماعی که.........جامعه ای است که آن را در بر گرفته بدون در نظر گرفتن نهاد های دیگر اجتماعی که در شکل دادن و رشد و توسعه مدارس و آموزشگاه های جامعه نقش حیاتی را ایفا کرده اند ......غیر ممکن است و کار محققی که مدارس را بدون در نظر گرفتن نیروها و عوامل موثر در آنها مورد بررسی قرار می دهد و به مجموع عوامل فرهنگی و زمینه و محیط حاکم در جامعه توجه نداشته باشد از اعتبار و صحت برخوردار نیست.

     

    آموزش و پرورش

    آموزش و پرورش یک فرایند طولانی و مستمر است که می توان گفت با تولد آغاز و با مرگ پایان می یابد. اما آموزش رسمی با ورود به مدرسه شروع می شود و افراد به صورت گام به گام سیر صعودی را طی می کنند. در این راه مطالب هر پایه مقدمه ای برای پایه بعدی و پله دوم نیز مکمل پایه قبل است ضمن این است که خود نیز مقدمه ای برای پایه بالاتر به حساب می آید.

     اما این مسیر همیشه به راحتی پیموده نمی شود و یا حتی باعث می شوند آنها را از مسیر خود منحرف سازند و در نتیجه آن گونه که برنامه ریزان تعلیم و تربیت و خانواده ها و خود فرد اتنظار دارند نمی توانند در مدت زمان معین و از قبیل پیش بینی شده پایه های تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

    یکی از عوامل عدم موفقیت تحصیلی دانش آموزان وجود اختلافات یادگیری در آنان است. که منجر به افت تحصیلی کاهش عزت نفس و ترک تحصیل آن خواهد شد و لطمان جبران ناپذیری از نظر روانی و اقتصادی به کودک و خانواده و نظام آموزشی و پرورش کشور خواهد کرد.                                                                  
                

    علل شکست این کودکان در امر یادگیری:

                                                            الف: فقدان انگیزش کافی

    ب: فقدان توجه ودقت

    ج:دقت بیش از اندازه به جزیی از کل

    د: فقدان هماهنگی لازم در حرکات

    ه:جنب و جوش بیش از حد (بیش فعال)

    و: وراثت و مسایل ژنتیکی

    ز:مشکلات بیوشیمیایی

    ح:عدم تعادل هورمونی

     

     

    با توجه به نکات یاد شده توصیه می شود چون این کودکان با برخورداری از هوش عادی ممکن است در یک یا چند زمینه یادگیری مانند:

    خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن، توجه کردن، و... دچار مشکل شدید باشند، برای کمک به آنان می بایستی از روش های آموزش خاصی استفاده شود. و نیز نباید فراموش کرد که برای تشخیص اختلاف یادگیری همیشه اجرای آزمون فردی ضروریت دارد

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی, مقاله در مورد تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی, تحقیق درباره تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی, مقاله درباره تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آموزش و پرورش تطبیقی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت