تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 15022
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان

    پیشگفتار

    در اجرای سیاست و برنامه های دولت و محور قرا گرفتن کشاورزی ، وزارت کشاورزی نیز به نوبه خود به عنوان متولی آن جهت آماده سازی بستر کار و مکانیزاسیون کشاورزی ، تعدادی ماشین آلات عمرانی و راهسازی تأمین کرد و متناسب با نیاز استانها در سطح کشور توزیع نمود تا در پروژه های عمرانی از جمله

    تسطیح و یکپارچگی سازی اراضی

    احداث سدهای خاکی

    احداث شبکه های آبیاری و زهکشی

    احداث جاده بین مزارع

    و سایر کارهای محوله فعالیت نماید .

    در سال 1371 به منظور استفاده بهینه از ماشین آلات و ایجاد انگیزه در یک نظام بهره برداری و نگهداری ماشین آلات شرکتی تحت عنوان شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور ( سهامی خاص ) تأسیس گردید .

    در راستای تحقق اهداف سازمانی و به منظور بکار گیری تجربه در کنار دانش و رفع نواقص موجود از جمله بورکراسی اداری ، پرداخت حقوق و دستمزد به صورت ماهیانه ، کم بودن حقوق و دستمزد و پیروی از این اصل که « تا زمانیکه اهداف شخص تأمین نگردد . اهداف سازمانی تحقق پیدا نخواهد کرد »سازمان ناگزیر شد شیوه پرداخت حقوق و دستمزد را بر مبنا ی « پرداخت مزد برای واحد کار » تغییر دهد که نتایج حاصله عبارت بودند از :

    افزایش حقوق و دستمزد 200%

    کاهش هزینه تعمیرات 30%

    کاهش زمان توقف 25%

    کوتاه شدن زمان اجرای پروژه 20%

    به طور کلی نتایج حاصله باعث افزایش بهره وری در نظام بهره برداری و نگهداشتن ماشین آلات گردیده .

     

    ضرورت و اهمیت کار

    مفهوم کار چیست ؟ چرا مردم کار می کنند ؟ از کار چه  چیزی بدست  می آید ؟ چرا بعضی از مردم درست کار می کنند ، در حالی که بعضی دیگر چنین نیستند ؟ این ها سؤالاتی است که هر کس کم و بیش در زندگی خود با آن مواجه بوده است .

    باید دانست که اهمیت کار تنها به زمانی که به خود اختصاص می دهد مربوط نیست ، بلکه کار عامل قدرتمندی در تأمین نیازهای اقتصادی ، اجتماعی و روانی انسان می باشد. کار علاوه بر اینکه وسیله ای برای تأمین نیازهای مادی زندگی است ، می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای عمیق و اساسی بشر هم باشد از جمله :

    نیاز به کسب موفقیت ، نیاز به تأیید و پذیرش دیگران ، نیاز به ایجاد روابط شخصی و اجتماعی ، نیاز به داشتن پایگاه اجتماعی ، نیاز به مفید بودن و خدمت کردن به دیگران بقای عزت نفس ، احساس ارزشمندی و مسئولیت پذیری ، کسب هویت و پوچی  است .

     

    تعریف کار

    اصطلاح کار در فرهنگ فارسی معین ، به معنی آنچه از شخص یا شی صادر می‌شود، فعل ، عمل ، شغل ، پیشه و … آمده است ، در فیزیک  ، تبدیل یا انتقال انرژی «  کار»  نامیده می شود .

    در اسلام کار یا شغل فرد وسیله ای است برای کسب روزی حلال ، خدمت به خلق ، جلب رضایت پروردگار و نزدیک شدن به خدا …

    بنا بر این کار فعالیتی است که از فرد خواسته شده و در مقابل آن به وی مزد پرداخت می شود . وقتی شخصی حرفه ای را  انتخاب کند که مورد علاقه او باشد و تواناییهایش را بکار بگیرد احتمال موفقیت در آن بیشتر است .

    بررسی های بسیار نشان داده اند عواملی که باعث رضایت شغلی می شوند عبارتند از، حقوق ، امنیت یا ثبات شغلی ، امکان پیشرفت و ترقی و روابط انسانی حاکم بر محیط کار در توجیه بیگانگی شغل عده ایی معتقدند که پیشرفت تکنولوژی و جامعه ماشینی امروز انسان را به یک ماشین بدل ساخته بطوری که ارزش های انسانی و اخلاقی و منزلت های او را به خطر انداخته است .

    همچنین گفته می شود که رشد فن آوری ( تکنولوژی ) عواقب منفی  دیگر از قبیل آلودگی هوا ، گسترش محیطهای کاملا مصنوعی ، بیگانگی از زندگی طبیعی ، استثمار بشر توسط بشر ، کاربرد شیوه های غیر انسانی و تبدیل تدریجی بشر به ماشین و غیره را هم به بار آورده است  .

    بطور خلاصه می توان گفت که شغل فرد نقش مهمی در تعیین موقعیت اجتماعی ، ارزشها عقاید و نحوه زندگی او بازی می کند . کار تنها وسیله کسب معاش نیست ، بلکه یک شیوه زندگی و یک نقش اجتماعی است .

     

    سیستم های حقوق و دستمزد و تأثیر در بهره وری

    مقدمه :

    غیر از معنای متداول بهره وری ( به عنوان شاخص برای سنجش تحلیلی نسبت میان ستاده ها به داده ها ) می توان از منظری روان شناختی بهره وری را به صورت زیر تعریف کرد ، بهره وری عبارت است از معیاری برای قضاوت پیرامون « تغییر تکامل ناشی از عمل بر مبنای نوعی نگرش مثبت ، خلاق و رضایت مندانه نسبت به وضع موجود یک پدیده .

    حال اگر هر سازمان را مجموعه ای مرتبط با هم از ( انسان ، تکنولوژی ، نرم افزار ، سخت افزار ، مواد انرژی ، ساختار ها و سیستم ها ) بدانیم این مجموعه به دلیل رشد آنتروپی ( بی نظمی ) که به سوی عدم تعادل کشیده می شود و این عدم تعادل به شکل مسائلی که مانع رشد بهره وری خواهد بود ظهور می کنند . این مسائل ممکن است با رویکردهای تدریجی (KAIZEN)  ( ژاپن ) و یا نوآوری های ( ایجادی INNOVAION  ) ( غربی ) حل شوند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان, مقاله در مورد تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان, تحقیق درباره تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان, مقاله درباره تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیستم حقوق و دستمزد و تاثیر آن در بهره وری سازمان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت