تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 15105
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی

    آشنایی با برچسب انرژی

     بدون شک ما و شما و همه مردم روی زمین به دنبال تهیه بهترین وسیله جهت استفاده در زندگی روزمره مان هستیم و تهیه بهترین وسیله خصوصاً در مورد وسایل برقی که در عصر تکنولوژی دارای تنوع بسیاری است و هر روزه با تعداد قابل توجهی از آنها سر و کار داریم، از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که در انتخاب و خرید وسایل برقی، اطمینان از ایمنی، کیفیت، کمیت در بازدهی و میزان مصرف انرژی دستگاههای مورد نظر با توجه به خدماتی که ارائه می دهند برای مصرف کنندگان دارای اهمیت و ضرورت بسیاری است.

     

     

    آیا می دانید:

    از موارد پیشنهادی ذیل کدامیک شرط لازم و کدامیک شرط ضروری در انتخاب و تهیه کالا خصوصاً وسایل برقی محسوب می شوند. چرا؟

     موارد پیشنهادی:

    ١) توجه به شکل ظاهری کالا

    2)    توجه به مدل کالا

    3)    توجه به کارخانه سازنده کالا

    4)    توجه به تکنولوژی ساخت کالا

    5)    توجه به نشان استاندارد کالا

    6)    تجه به برچسب انرژی کالا

     خوشحالیم که ما و شما با یکدیگر هم عقیده ایم. کاملاً درست است. تمام موارد اشاره شده جزو شرطهای لازم در انتخاب یک کالا محسوب می شوند. اما همانگونه که شما نیز می دانید توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژی از شرطهای ضروری در انتخاب و تهیه وسایل برقی خانگی محسوب می شوند.

     آیا می دانید چرا؟

    زیرا این علائم، اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه ایمنی و بازدهی وسایل برقی با توجه به خدماتی که ارائه می دهند در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

     آیا می دانید:

    با توجه به معیارهای مختلف تعیین شده از سوی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در کشور ما بیش از 6 نوع آرم استاندارد که نشان دهنده کیفیت، سلامت و ایمنی محصولات عرضه شده در بازار می باشند، وجود دارد.

     اطمینان از بازدهی و میزان مصرف انرژی در وسایل برقی

    با توجه به توضیحات، مشخص شد که نشان استاندارد بر روی وسایل برقی، بیانگر بازدهی و میزان مصرف انرژی در آنها نیست، بلکه فقط نشان دهنده ایمنی و عملکرد خوب دستگاه مورد نظر است. آیا تنها اطمینان از ایمنی و عملکرد دستگاه برای تهیه بهترین وسیله برقی خانگی کافی است؟ مسلماً خیر. چرا که اطمینان از ایمنی و عملکرد یک دستگاه لزوماً ضامن کارآیی و پایین بودن میزان مصرف انرژی در آن وسیله نیست.

     معرفی برچسب انرژی

    برچسب انرژی امروزه در اغلب کشورهای جهان وجود دارد و مصرف کننده را با میزان کارآیی هر یک از وسایل انرژی بر خانگی آشنا می کند. همچنین اطلاعات مشترک در همه وسایل و اطلاعات اختصاصی مربوط به هر وسیله انرژی بر را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

     برچسب انرژی از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که هر قسمت نمایانگر اطلاعاتی است. که به طور مثال خریداران ماشین لباسشویی می توانند با توجه به این اطلاعات در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنند که در مقایسه با سایر مدلهای مشابه دارای کارآیی و بازدهی بیشتری باشد.

     174 اولیه برچسب که در تمامی وسایل انرژی بر خانگی مشترک است به ترتیب نمایانگر علامت تجاری و نام شرکت سازنده و مدل دستگاه می باشد. بخش چهارم برچسب انرژی به وسیله 7 حرف لاتین از A تا  Gدرجه بندی شده است که هر یک از حروف< معرف درجه ای از کارآیی دستگاه می باشد. حرف A نشانگر بیشترین بازدهی دستگاه و حرف G نشانگر کمترین بازدهی دستگاه است. بنابراین هر چه رتبه دستگاه بیشتر باشد کارآیی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می کند بیشتر است. مصرف کنندگان می توانند در هنگام خرید وسایل برقی خانگی با دقت و توجه به حرف لاتین درج شده در این قسمت از میزان کارآیی و بازدهی دستگاه اطلاع یابند.

     

    بخش پنجم، نمایانگر مصرف انرژی دستگاه بر اساس استاندارد ملی تدوین شده و در بخش آزمون استاندارد می باشد و سایر بخشها بیانگر اطلاعات اختصاصی در مورد هر یک از وسایل می باشد. به طور مثال بخشهای ششم و هفتم در ماشین لباسشویی نشانگر میزان قدرت پاک کنندگی و قدرت خشک کن دستگاه می باشد و آخرین بخش نیز آرم مؤسسه استاندارد را نشان می دهد.

     آیا می دانید فواید استفاده از برچسب انرژی چیست؟

    استفاده از برچسب انرژی مزایا و فواید گوناگونی برای مصرف کنندگان این گونه وسایل دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاه کرد:

    ١) انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خرید وسایل برقی خانگی.

    2) آشنا ساختن مصرف کنندگان با میزان کارآیی و بازدهی وسایل برقی خانگی

    3) بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی

    4) کاهش هزینه انرژی مصرفی در خانواده ها

    5) کاهش آلودگی محیط زیست

    6) ارائه اطلاعات اختصاصی ویژه هر وسیله برقی

    7) ارائه اطلاعات مشترک در مورد وسایل برقی شامل: علامت تجاری و نام شرکت سازنده، مدل دستگاه و نشان استاندارد

    وسایل برقی در منازل

    آیا می دانید:

    در حال حاضر 100درصد از خانواده های شهری و 90درصد از خانواده های روستایی از خدمات شبکه برق در کشور استفاده می کنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی, مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی, تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی, مقاله درباره تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برچسب انرژی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت