تحقیق مقاله معرفی چند دارو

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 15360
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معرفی چند دارو

     

    .::  آلیکوم  ALICOM  ::.

    آلیکوم به شکل قرص روکش دار 260 میلی گرمی موجود می باشد . هر قرص حاوی 100 میلی گرم پودر سیر است . این دارو در درمان فشار خون بالا ، چربی خون بالا، دیابت غیر وابسته به انسولین ، تصلب شرایین و پیشگیری از تشکیل لخته در عروق کاربرد دارد . دارو را زیر نظر و با تجویز پزشک مصرف نمایید . قبل از مصرف دارو در صورتی که از آسپرین یا سایر داروهای ضدانعقاد و داروهای پایین آورنده قندخون مصرف کنید ، حتما با پزشک مشورت نمایید. همچنین مصرف داروهای حاوی سیر در افرادی که مبتلا به بی خوابی شدید ، پمفیگوس ، پیوند عضو یا آرتریت روماتوئید حاد هستند ، توصیه نمی شود . بنابراین در صورت ابتلا به هر یک از این موارد قبل از مصرف دارو پزشک را در جریان بگذارید . مقدار مصرف دارو را پزشک تعیین میکند ولی مقدار مصرف معمول آن روزانه 1 تا 3 قرص پس از غذا می باشد . در کودکان کمتر از 5 سال ، در افراد حساس به سیر یا مبتلا به زخم های حاد گوارشی مانند زخم معده و بیماری رفلاکس مری مصرف این دارو ممنوع است .

    مطالعات نشان داده اند که سیر موجب انقباضات رحمی می شود و ایمنی مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است . بنابراین توصیه می شود در این دوران مصرف نگردد . همچنین توصیه می شود مدتی قبل و پس از جراحی از مصرف آلیکوم خودداری نمایید .  ممکن است پس از مصرف مقادیر زیاد آلیکوم یا درصورت خالی بودن معده دچار اختلالات گوارشی نظیر سوزش معده،تهوع،استفراغ و اسهال یا در صورت حساسیت دچار واکنش های حساسیتی مانند مشکلات پوستی و حملات آسم شوید . در صورت مشاهده این علائم یا علائمی چون خونریزی از لثه و دهان ، درد قفسه سینه یا درد شبیه زخم معده به سرعت به پزشک مراجعه نمایید .

                                                      

     

    .::  لوبری تیدی  .LUBRI T.D  ::.

      لوبری تیدی به شکل شیاف 1 گرمی موجود می باشد . این دارو حاوی روغن کرچک است . لوبری تیدی به عنوان ملین در تسهیل اجابت مزاج کاربرد دارد . همچنین از لوبری تیدی جهت مرهم بواسیر استفاده می شود . دارو را زیر نظر و با تجویز پزشک مصرف نمایید . مقدار مصرف دارو را پزشک تعیین می کند ولی مقدار مصرف معمول آن در بزرگسالان 1 تا 3 عدد روزانه از طریق مقعدی است . لوبری تیدی در آسیب های روده ای خونریزی دهنده ، شکاف های مقعدی، انسداد روده ، سوراخ شدگی روده یا در موارد علائم التهاب آپاندیس یا جراحی حاد شکمی ، مانند درد شکمی ، تهوع و استفراغ منع مصرف دارد . به طور کلی مصرف داروهای ملین بیشتراز یک هفته (مگر با دستور پزشک)یا در موارد غیر ضروری (مانند عدم اجابت مزاج طی یک یا دو روز) توصیه نمی شود . در دوران بارداری و شیردهی دارو را با احتیاط و فقط با تجویز پزشک مصرف نمایید .

    .::  آفرودیت  APHRODIT  ::.

     

     

    آفرودیت به اشکال قطره 30 میلی لیتری و قرص روکشدار 380 میلی گرمی موجود است و به عنوان برطرف کننده اختلالات ناشی از ناتوانی و کمبود تمایلات جنسی مطرح می باشد . این دارو ترکیبی از عصاره های خارخاسک ، دارچین ، زنجبیل و زعفران است .                                                                                                                                                 

    دارو را زیر نظر و با تجویز پزشک مصرف نمایید . به دلیل وجود عصاره زنجبیل ، این دارو با داروهای ضدانعقاد تداخل مصرف دارد.بنابراین قبل از مصرف دارو پزشک را در جریان سایر داروهای مصرفی خود قرار دهید . همچنین قبل از مصرف آفرودیت ، در صورت ابتلا به بیماری قلبی ، سابقه سکته قلبی ، مصرف داروهای قلبی ، داروهای پایین آورنده  قند خون حتما با پزشک مشورت نمایید . مقدار مصرف دارو را پزشک تعیین می کند ولی مقدار مصرف معمول قرص روزی 3 عدد و قطره 50 تا 60 قطره 3 بار در روز در یک فنجان آب سرد پس از غذا است . آفرودیت در زنان حامله ، افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا و افرادی که در معرض اختلالات خونریزی قرار دارند منع مصرف دارد . در افراد حساس احتمال بروز واکنش آلرژیک ، عدم تحمل گوارشی ، سردرد و برافروختگی وجود دارد . در صورت مشاهده این موارد با پزشک مشورت نمایید .

    دیکلوفناک سدیم

    (نام تجاری: Voltaren)

    گروه دارویی: اسید فنیل استیک

    گروه درمانی: ضد درد , ضد التهاب

    شکل دارویی: قرص , شیاف , آمپول

    مصرف در دوران حاملگی: گروه B

    موارد مصرف: آرتروز (استئوآرتریت) , رماتیسم مفصلی, التهاب بورس و تاندون ها , درد کلیوی

    میزان مصرف: یک تا 2 قرص یا یک شیاف یک تا 4 بار در روز

    موارد مانع: حساسیت به دارو , زخم معده فعال , بیماری پورفیری

    عوارض جانبی: تشنج , فشار خون بالا و افزایش قند خون , خونریزی از دستگاه گوارش , کهیر و عوارض پوستی , تنگی نفس

    توجهات: برای کاهش تحریک معده قرص را با یک لیوان آب مصرف کنید.برای جذب بهتر دارو آن را تا 1 ساعت قبل یا بعد از غذا مصرف کنید.

    آموزش: از رانندگی به علت خواب آلودگی ناشی از مصرف دارو پرهیز شود.مصرف به شکل تزریقی با فلج عصب سیاتیک همراه است و ممنوع شده است.

    شرایط نگهداری: در دمای معمولی اتاق نگهداری شود.

    نکته: از مصرف همزمان داروهای ضد درد دیگر مثل آسپیرین خودداری کنید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معرفی چند دارو

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله معرفی چند دارو, مقاله در مورد تحقیق مقاله معرفی چند دارو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی چند دارو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی چند دارو, تحقیق درباره تحقیق مقاله معرفی چند دارو, مقاله درباره تحقیق مقاله معرفی چند دارو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی چند دارو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی چند دارو ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله معرفی چند دارو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت