تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 15417
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه

    خدیجه 40 سال داشت مردم او را طاهره و بانوی قریش می نامیدند . بزرگان و ثروتمندان قریش بارها به خواستگاری وی آمده بودند تا با او ازدواج کنند ولی او همه را رد کرده بود زیرا او مردی همپای خود نیافته بود. اما چون از کردار و گفتار و اخلاق محمد آگاه شد به فکر ازدواج با او افتاد ولی چگونه این راز را با او در میان بگذارد خدیجه بهتر دید که دوستش نفیسه را  پیش محمد بفرستد و با او در این مورد گفتگو کند . نفیسه پیش محمد آمد و برایش تعریف کرد که با محمد راجع به ازدواجش صحبت کرده، خدیجه از شنیدن خبر خشنود شد و بدنبال محمد فرستاد : ای پسر عمو من به خاطر خویشاوندی ، شرافت در میان فامیل ،امانت داری ، و راست گویی تو را دوست دارم .

     

    خدیجه با محمد فامیل بود چون قصی جد هر دوی آنها بود .محمد این پیشنهاد را با عموهای خود در میان گذاشت ، آنها آن را پذیرفتند. با هم ساعتی را معین کردند که همه عموها جمع شوند وراجع به ازدواج آن دو گفتگو کنند. در ساعتی که قرار گذاشته بودند  محمد همراه عموهایش ابو طالب و حمزه فرزندان وعبدالمطلب و بزرگان قریش به منزل خدیجه آمدند و چون وارد خانه شدند ،خانواده خدیجه را دیدند که انتظارشان را میکشند . ابو طالب به پا خاست و گفت : برادر زاده  من محمد بن عتدالله با هیچ مردی برابر نبوده ،بلکه از نظر فضل ،شرف،نجابت،عقل و خرد همتایی ندارد ،اما از لحاظ مال و ثروت ضعیف است، ولی مال هم چون سایه از بین رفتنی است.

    عموی خدیجه عمرو فرزند اسد ،بلند شد و گفت:محمد شوهری است شایسته و بی رقیب ،گواه باشیدای جمع قریش که من خدیجه دختر خویلد را به عقد محمدبن عبدالله در آوردم. سپس حاضران مشغولصرف شیرینی و غذا شدند و به سرور و شادی پرداختند.

     

    بدین ترتیب ازدواج محمد امین در سن 25 سالگی با خدیجه  طاهره بانوی قریش انجام گرفت.

    ابن عباس سن ایشان را 28 سال‏نقل مى‏کند . هرچند بعضى از مورخان اهل‏سنت‏سعى مى‏کنند این سخن‏را رد کنند ; چون راوى آن محمد بن صائب کلبى از شیعیان است وآنها او را ضعیف مى‏دانند .

    خدیجه به سبب علاقه به حضرت محمد (ص) و مقام معنوى او بارسول خدا ازدواج کرد و تمام دارایى و مقام و جایگاه فامیلى خودرا فداى پیشرفت مقاصد همسرش ساخت .

    در عقد ازدواج حضرت محمد (ص) و خدیجه ، عبدالله بن غنم به‏آنها چنین تبریک گفت :

    هنیئا مریئا یا خدیجه قد جرت لک الطیرفیما کان منک باسعد

    تزوجت‏خیر البریه کلها و من ذا الذى فى الناس مثل محمد ؟

    و بشر به البران عیسى بن مریم و موسى ابن عمران فیاقرب موعد

    اقرت به الکتاب قدما بانه رسول من البطحاء هادو مهتد

    گوارا باد بر تو اى خدیجه که طالع تو سعادتمند بوده و بابهترین خلایق ازدواج کردى . چه کسى در میان مردم همانند محمد (ص) است . محمد (ص) کسى است که حضرت عیسى و موسى به آمدنش‏بشارت داده‏اند و کتب آسمانى به پیامبرى او اقرار داشتند .

    رسولى که سر از بطحاء (مکه) در مى‏آورد و او هدایت کننده وهدایت‏شونده است .

     

    احترام پیغمبر خدا (ص) به خدیجه

    احترام حضرت محمد (ص) به خدیجه ، به خاطر عقیده و ایمان اوبه توحید بود .

    خصال خدیجه (س)

    خدیجه از بزرگترین بانوان اسلام به شمار مى‏رود . او اولین زنى‏بود که به اسلام گروید ; چنان که على‏بن ابى‏طالب (ع) اولین‏مردى بود که اسلام آورد . اولین زنى که نماز خواند ، خدیجه بود. او انسانى روشن بین و دور اندیش بود . با گذشت ، علاقه‏مند به‏معنویات ، وزین و با وقار ، معتقد به حق و حقیقت و متمایل به‏اخبار آسمانى بود . همین شرافت‏براى او بس که همسر رسول خدا (ص) بود و گسترش اسلام به کمک مال و ثروت او تحقق یافت .

    خدیجه از کتب آسمانى آگاهى داشت و علاوه بر کثرت اموال و املاک، او را «ملکه بطحاء» مى‏گفتند . از نظر عقل و زیرکى نیزبرترى فوق العاده‏اى داشت و مهمتر اینکه حتى قبل از اسلام وى را«طاهره‏» و «مبارکه‏» و «سیده زنان‏» مى‏خواندند .

    جالب این است او از کسانى بود که انتظار ظهور پیامبر اکرم (ص) می کشید و همیشه از ورقه ‏بن نوفل و دیگر علما جویاى نشانه‏ ها ى‏نبوت می شد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج با خدیجه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت