تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 15437
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: حضرت زهرا - حضرت فاطمه
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا

    السلام علیک یا فاطمه الزهراء

    السلام علیک یا سیده نساء العالمین من الأولین و الآخرین

    السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده

    بالاترین مرتبه کمال انسانیت ، مقام عصمت است که رضا و غضب انسان در همه امور، بر مدار رضا و غضب خدا باشد . اگر عصمت کبری به آن است که انسان کامل به جائی برسد که در همه امور ، به رضای خدا راضی شود و به غضب خدا ، غضب کند ؛ فاطمه زهرا کسی است که خداوند متعال به رضای او راضی می شود و به غضب او ، غضب می کند و این مقامی است که منشأ حیرت انسانهای کامل است . . .

    اوست که در مکاشفات یوحنا ، علامتی است عظیم که در آسمان ظاهر شده ؛ زنی که آفتاب را در بر دارد و ماه  زیر پایش ، و بر سر تاجی از 12 ستاره دارد . (1)

    اوست که همسر و مادر دوازده رئیس از اولاد اسماعیل است که خداوند در سِفر تکوین تورات ، به حضرت ابراهیم خبر داد . (2)

    او در سوره " دخان " ، تأویل " شب مبارکه " ای است که در آن " هر امر استواری فیصله می یابد ". (3)

    او در زمانه ، یگانه زنی است که خداوند متعال ، دعای او را در روز مباهله ، هم طراز دعای پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین قرار داده است .

    اوست که در شب معراج رسول خدا دید که بر در بهشت نوشته شده است : " فاطمه خیره الله " (4)

    در شخصیت او همین بس که اول شخص وارد شونده بر بساط قرب الهی ، اوست ؛ چرا که رسول خدا فرمود : " فاطمه نخستین کسی است که به بهشت وارد میشود . " (5)  

    او یگانه گوهری است که خداوند به بعثت پیغمبر خاتم بر مؤمنین منت نهاد ( سوره آل عمران آیه 64 ) و به وجود آن گوهر ، بر آن سرور منت نهاد و فرمود : " ما به تو کوثر دادیم ، پس بر پروردگارت درود فرست و قربانی کن ، " (6)

    آیا پس از رحلت رسول خدا ، چه شد که چنین کسی با دلی پر درد ، گفت : " بر من مصیبت هائی فرود آمد که هرگاه بر روزهای روشن فرود می آمد ، چونان شب ، تیره و تار می شدند " (7) ، و هنگامی که به خاک سپرده شد ، از بدن رنجور او ، شبحی باقی مانده بود . " مانند شبحی گشته بود " (8) و امیرالمؤمنین در این مصیبت ، آنچنان از پای درآمد که به رسول خدا گفت : "اما اندوه من ( در فقدان فاطمه ) همیشگی است و از این پس هر شب من ، تا به سحر به بیداری خواهد گذشت " (9)

    علی بن عیسی اربلی داستان شهادت فاطمه (سلام الله علیها) را نقل کرده تاآنجا که می گوید :

     هنگامی که زهرا (سلام الله علیها) ازدنیا رفت و به شهادت رسید ،  پارچه ای بر روی پیکر مطهر او کشیده شده بود ،  أسماء گوید در این وقت ، حسن وحسین (علیهما السلام ) واردشده و گفتند :

    ای أسماء ! مادر ما ، درچنین وقتی نمی خوابید !؟ ؛ أسماء عرض کرد : ای  فرزندان رسول خدا ،  مادرتان نخوابیده ، بلکه ازدنیا رفته است !

    حسن ( علیه السلام ) که این سخن را شنید ، خود را روی بدن مطهر مادر انداخته و صورتش را می بوسید و می گفت : " مادر جان ! پیش از آنکه جان از بدنم بیرون رود ، با من سخن بگو " (10)

    حسین (علیه السلام) پیش آمده ، پای مادر را می بوسید و می گفت : " مادرجان من فرزند تو حسین هستم ، با من سخن بگوی ، پیش از آنکه قلبم بشکافد ومرگم فرا رسد ! " (11) . . . . 

     ( به نقل از کشف الغمه جلد2 – صفحه 126 )

    سایت رشد ، فرا رسیدن 3 جمادی الثانی ، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) را به محضر امام عصر ( عج ) و عموم مسلمانان جهان تسلیت می گوید و از خداوند متعال ، توفیق پیمودن راه آن بزرگوار را مسئلت می نماید .

    همچنین شما دوست گرامی را به مطالعه زندگانی حضرت فاطمه ( سلام الله علیها ) که در مقاله ای تحت همین نام بر روی سایت قرار دارد ، دعوت می نماید . انشاء الله در آینده ای نزدیک ، مدارک این مقاله که از کتب معتبر مسلمین ( اعم از شیعه و سنی ) می باشد ، به همراه افزودن برخی فرازهای دیگر از زندگانی بزرگترین بانوی جهان ، بر روی سایت قرار خواهد گرفت .

    اولین مدافع ولایت

    ویژگی منحصر به فرد

     

    فاطمه (س) را همه می شناسند ؛ حتی غیر مسلمانان نیز از او به قداست یاد می کنند. مهربانی، شجاعت، عصمت، دانش و تقوا در یک کلام ، فضیلت ها با نام فاطمه گره خورده است . فاطمه (س) دختر پیامبر خداست که در قرآن ، مقام والایش بیان شده است ، قلب و جان و پیامبر(ص) که تاریخ ، سفارش های ایشان را به محبت او و فرزندانش ثبت کرده است . نام فاطمه (س) با مظلومیت هم گره خورده است و سیزدهم جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی ، سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) بهترین فرصت برای گره زدن
    دل های شیدا بر گوهرهای حسن اوست.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا, مقاله در مورد تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا, تحقیق درباره تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا, مقاله درباره تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله السلام علیک یا فاطمه الزهرا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت