تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 15541
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: حجاب - حجاب در ادیان الهی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان

    بر اساس جهان‏بینی ادیان الاهی که انسان خلیفه خداوند و مرکز و محور جهان هستی است و رسالت کسب معرفت و تهذیب نفس و اصلاح جامعه را بر دوش دارد و حیاتش در جهان آخرت نیز ادامه دارد، باید جسم زن و چشم مرد پوشیده گردد تا غرایز شهوانی مهار و کنترل شود و استعدادهای معنوی و عقلانی بشر در پرتو رهیافت‏های فطری و هدایت‏های  حیانی شکوفا گردد.

     گرچه انتخاب لباس و پوشاک برآیند اندیشه و اراده آدمی است، ولی بر بینش و اراده انسانی نیز تأثیر می‏گذارد و می‏تواند به عنوان زمینه‏ساز تعالی یا انحطاط فردی و اجتماعی نقش آفرینی نماید.. و بنا به گواهی متون تاریخی، در اکثر قریب به اتفاق ملت‏ها و آیین‏های جهان، حجاب در بین زنان، معمول بوده است. هرچند حجاب در طور تاریخ، فراز و نشیب‏های زیادی را طی کرده و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان، تشدید یا تخفیف یافته است، ولی هیچ‏گاه به‏طور کامل از بین نرفته است. اگر به لباس ملّی کشورهای جهان بنگریم، به خوبی حجاب و پوشش زن را در آن می‏بینیم..در آیین زرتشت، یهود، مسیحیت و اسلام که این مقاله قصد  دارد  به بررسی آنها بپردازد   حجاب بر زنان امری لازم بوده است. کتاب‏های مقدس مذهبی، دستورات و احکام دینی، آداب و مراسم و سیره عملی پیروان این ادیان چهارگانه، بهترین شاهد و عالی‏ترین گواه بر اثبات این مدعاست.

     

     

    حجاب  در آیین یهود

    رعایت عفت و حجاب توسط زنان انبیاءو بزرگان  بنی اسرائیل در تورات کنونی و تلمود  کاملامشهود است بطور یکه  عدم رعایت عفت را یکی از علل نزول عذاب الهی بر بنی اسرائیل دانسته اند .رواج حجاب در میان بانوان یهودی در طول تاریخ مورد تائید همه مورخان می باشد .طیق  قوانین یهود عدم رعایت عفت عمومی دارای مجازات بوده و حجاب از ضروریات زندگی زنان ،خصوصا متاهل است .

    پس از رنسانس با تحولات اجتماعی اروپا و ایجاد فضای دین گریزی در غرب ،شعائر دینی از جمله سنت رعایت پوشش عفیفانه رو به ضعف نهاد و بعضی از زنان یهودی تحت تاثیر فضای اجتماعی دوران تجدد،بعضاحجاب خود را کنار گذاشته و یا مانند فرقه حسیدیم از کلاه گیس به عنوان شکلی از پوشش سر استفاده کردند .

    حجاب در مسیحیت

    در مسیحیت همانند همه ادیان الهی حجاب امری معمول و مورد تائید است .

    مسیحیت نه تنها احکام شریعت یهود در مورد حجاب را تغییر نداد، بلکه قوانین شدید آن را استمرار بخشید و در برخی موارد، قدم را فراتر نهاد و با سخت‏گیری بیشتری وجوب حجاب را مطرح ساخت؛ زیرا در شریعت یهود، تشکیل خانواده و ازدواج امری مقدس محسوب می‏شد

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان حجاب در ادیان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت