تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 15620
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام

    فاطمه (س) و جامعه اسلامی

     نقش و رهبری حضرت فاطمه (س)

    از تلاشهای عصر تنزیل و نمونه هایی نقل شد که به اجمال از آن گذشتیم. اکنون عصر تأویل و نقش حضرت فاطمه (س) و زنان پیرو مکتب ایشان را مورد بررسی قرار می دهیم.

     نقش دختر گرانقدر پیامبر در 3 زمینه خلاصه می شود :

     1-   افشاگری

     2-   اعتصاب و به زیر سؤال بردن سیاست حاکم

     3-   هدایت جامعه اسلامی برای خروج از بن بست.

     ایشان در نخستین سخنرانی افشاگرانه خود که در مسجد ایراد فرمودند، اوضاع سیاسی آینده جامعه را هشدار دادند. حضرت فرمودند: چکش هایی بر پیکر جامعه می خورد که باعث انحراف در جامعه می شود. هرکس صدای این چکش را نشنود کر است. کر باد گوش و لال باد زبانی که شکاف و انحراف را در جامعه می بیند ولی سکوت می کند. هشیار باشید که دوباره خط جاهلیت را دنبال نکنید اما با نام اسلام.

     اینجاست که اگر همه سکوت کنند او نباید سکوت کند چون دختر پیامبر است و به طور کلی تمام مراحلی را که یک انسان مبارز مؤمن باید طی کند گذرانده و به مرحله ای رسیده که باید افشاء کند.

     پس ازرهنمود و حرکت دخت گرامی پیامبر بود که جامعه اسلامی به تکاپو افتاد و تلاش ها برای حفظ و تداوم سنت نبوی درگرفت و مردان و زنان متعهد بپا خاستند و گام در میدان نهادند.

     ثمره آن سخنان پس از 25 سال در عصر امیرالمؤمنین ببار آمد و اکنون شما شیردلان عرصه سخن را در صفین و بعد از صفین می بینید که چگونه از سنت ارزشمند نبوی و مکتب ارجمند علوی حمایت می کنند و در برابر انحراف ها می خروشند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان زنان بزرگوار تاریخ اسلام
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت