تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 15639
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین

    از این ترانس در جاهایی که نقطه ی  اتصال زمین نوترال در دسترس نمی باشد استفاده می شود.بعبارت دیگر برای ایجاد نقطه نوترال از ترانس زمین استفاده می کنند .

    اکثر ترانسفورماتور های قدرت که در پستهای سازمان بندر مورد استفاده واقع می شوند 630 کیلو ولت آمپر و ثانویه آنها به صورت مثلث میباشند .

    برای حفاظت تاسیسات طرف 400 ولت  احتیاج به ایجاد نقطه صفر مصنوعی میباشد که برای این منظور از سیم پیچی دو ستاره بهم پیوسته (زیگزاگ) استفاده مینمایند.علت اتصال بوبینها بصورت زیگزاگ جلوگیری از ایجاد گرمای زیاد در یک نقطه از هسته میباشد.ترانسفورماتور نوتر یا بوبین نوتر یک ترانس نوع هسته ای  سه عضوی است که دارای دو سیم پیچ با نسبت مساوی روی هر هسته میباشد.

    ترانس مصرف داخلی

    از ترانس مصرف داخلی برای تغذیه مصارف داخلی پست استفاده می شود . تغذیه ترانس مصرف داخلی شامل قسمتهای زیر است:

    تغذیه موتورپمپ تپ چنجر , تغذیه بریکرهای ، تغذیه فن و سیستم خنک کننده , شارژ باتری ها , مصارف روشنایی , تهویه ها

    سویچگر

    تشکیل شده از مجموعه ای از تجهیزات که فیدرهای مختلف را به باسبار و یا باسبار ها را در نقاط مختلف به یکدیگر با ولتاژ معینی ارتباط می دهند . در پستهای مبدل ولتاژ ممکن است از دو یا سه سویچگر با ولتاژهای مختلف استفاده شود .

     تجهیزات سویچگر:

    باسبار:

    که خود تشکیل شده از مقره ها , کلمپها , اتصالاتوهادیهای باسبار که به شکل سیم یا لوله توخالی و غیره است .بریکر , سکسیونر , ترانسفورمرهای اندازه گیری وحفاظتی , تجهیزات مربوط به سیستم ارتباطی , وسایل کوپلاژ مخابراتی که شامل : موج گیر , خازن کوپلاژ , دستگاه تطبیق امپدانس است همگی به باسبار متصل هستند.

    موجگیر:

    در ابتدای یکی از دو مدار ۶۳ کیلوولت ورودی به پست و درست قبل از برقگیرها ، تجهیزی وجود دارد که موج گیر نامیده می شود. این وسیله وظیفه دارد تا اقدام به فیلتر کردن فرکانسهای مختلف موج ورودی کند. با این وسیله اقدام به جدا کردن سیگنال های مخابراتی با فرکانس در محدوده مگاهرتز از موج اصلی ولتاژ که فرکانسی برابر ۵۰ هرتز دارد می کنند.

     

    سیگنالهای مخابراتی برای ارتباط بین پست توزیع و مرکز دیسپاچینگ بکار می رود.

    استفاده می گردد. PLC همچنین از موجگیر برای

    برای ارتباط بین پستها استفاده می گردد اما در پستهای جدید از PLC در پست های فعلی از

    ارتباطات فیبر نوری برای اینکار بهره گرفته می شود که دارای سرعتبه مراتببیشتر و قابلیتاطمینان

    بیشتری است. بحث فیبر نوری و نحوه کار آن از مباحثپیشرفته مخابرات استکه از حوصله این چند

    صفحه خارج استو مهمتر از آن نیازمند دانشکافی در این زمنیه استکه نگارنده این سطور از آن

    بی بهره می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ترانس زمین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت