تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 15673
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT

    فناوری اطلاعات و ارتباطات

     

    فناوری اطلاعات وارتباطات ( ICT ) عبارتی است که شامل همه وسایل ارتباطی و کاربرد های آن ها می شود؛ مانند رادیو، تلویزیون، تلفن همراه، رایانه، نرم افزار و سخت افزار، شبکه، سامانه های ماهواره ای و... . همین طور خدمات گوناگونی که با آن ها در ارتباطند؛ همچون ویدئو کنفرانس و آموزش از راه دور. از این عبارت معمولا به همراه کاربردش در حوزه ای خاص استفاده می شود؛ مثل فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش، سلامت یا کتابخانه ها.

     

    در خارج از ایالات متحده ( همچون اروپا ) بیش از " فناوری " بر " اطلاعات وارتباطات " تأکید می شود

    t چیست?

     

     

    تکنولوژی اطلاعات چیست؟

    تکنولوژی اطلاعات یکی از فاکتورهای مهم پیشرفت در قرن بیست و یکممی باشد .IT موجب ایجاد دگرگونی و تحول در روش های زندگی ، آموزش ، کار وبازی خواهد شد . پیشرفت های مربوط به محاسبات کامپیوتر و تکنولوژیارتباطات ، زیر ساخت های جدیدی برای تجارت ، پژوهش های علمی و فعالیت هایاجتماعی ایجاد می کند. این زیر ساخت گسترش داده شده ابزارهای جدیدی رابرای ارتباط داشتن با سراسر دنیا و کسب علم ودریافت اطلاعات به ما ارائهمی دهد . تکنولوژی اطلاعات به ما کمک خواهد کرد که بدانیم چه طور محیطاطراف مان را تحت تاثیر قرار دهیم و چطور از آن بهتر مراقبت کنیم .ITوسیله ای برای رشد اقتصاد است .

    IT محل کار را جذابتر ، کیفیت مراقبتهای پزشکی را بهبود و دولت را مسئولیتپذیرتر و در دسترس تر برای برآوردن نیازهای شهروندان می کند.

    این تکنولوژی مربوط به سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر برای پردازش ،ذخیره سازی و انتقال اطلاعات است. تکنولوژی اطلاعاتIT علم و مهارت های همهجنبه محاسبات ، ذخیره سازی اطلاعات و ارتباطات است . IT مبحث جدیدی است کهبه سرعت رشد کرده و تغییرات بنیادی در دنیای کنونی ایجاد می کند ، اینتغییرات ناشی از انجام روش های تجاری جدید ، ایجاد تنوعات و سرگرمی هایجدید و به وجود آوردن هنرهای جدید می باشد. تکنولوژی اطلاعات شاملموضوعاتی است که به علم و تکنولوژی کامپیوتر ، طراحی ، توسعه ، نصب وپیاده سازی سیستم ها و نرم افزارهای اطلاعاتی مربوط می شود. تکنولوژیاطلاعات به طراحی و استفاده از کامپیوتر و ارتباطات برای حل انواع مختلفمسایل مربوط می شود. بسیار جالب توجه است که کامپیوترهایی که در 5 سال پیشتولید شدند ، اکنون در تعداد زیادی از سازمان های بزرگ استفاده می شوند.ما پذیرفته ایم که تقریبا تمام صورت حساب ها و پرداخت های ما از اداراتدولتی و سازمان های بزرگ توسط کامپیوتر چاپ می شوند و خدماتی مانندBankcard و Medicare فقط به دلیل وجود آنکه کاربردهای کامپیوتر بسیارمتنوع است ، از چاپ صورت حساب ها گرفته تا کنترل کوره های بسیار حساس ،همه آنها نیاز دارند که اطلاعاتشان در کامپیوتر ذخیره شده و برنامه هاتوسط کامپیوتر با مهارت اداره شوند. بعضی از مفاهیم اصلی در استفاده ازکامپیوتر عبارتند از : روش های سازماندهی شده برای برنامه ریزی کامپیوترهاجهت اداره اطلاعاتشان، سازماندهی اطلاعات ذخیره شده در سازمان ( ساختمانداده ها)، مفاهیم اصولی در طراحی کامپیوتر ( معماری کامپیوتر ) و شبکه هایکامپیوتری( ارتباطات داده ها و شبکه های کامپیوتری ). علاوه بر مفاهیماساسی بالا ، تکنیک های خاصی وجود دارد که در انواع کاربردهای خاص موردنیاز می باشد . در وهله اول ، برای مثال ، در کار بردهای تجاری ، نیاز بهذخیره اطلاعات زیادی می باشد . یک شرکت بیمه ، برای مثال نیاز دارد کهجزییات همه سیاست های مربوط به دریافت کنندگان بیمه را نگه داشته و بهسوالات مربوطه پاسخ دهد. ثانیا در کاربردهای علمی ، مقدار اطلاعاتی کهباید ذخیره شود معمولا بسیار کم است ، اما محاسباتی که روی اطلاعات بایدانجام گیرد بسیار پیچیده است . بالاخره طراحی کامپیوترها برای استفاده درخانه و یا اداره و یا لوازمی مانند ماشین ها ، اجاق ها ، چرخ خیاطی وماشین تحریر به مهارت های خاصی نیاز دارد.

    تکنولوژی اطلاعات به ایجاد ، جمع آوری ، پردازش ، ذخیره و تحویل اطلاعات وفرآیند ها وتدابیری که همه اینها را امکان پذیر می سازد اشاره می کند.ایده اصلی تکنولوژی اطلاعات ایجاد زندگی مفیدتر و مؤثرتر می باشد

     

     

    فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست ؟

    در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمینه کامپیوتر و ارتباطات ،تغییرات عمده ای را در عرصه های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است .انسان همواره از فن آوری استفاده نموده و کارنامه حیات بشریت مملو ازابداع فن آوری های متعددی است که جملگی در جهت تسهیل زندگی انسان مطرح شدهاند. در سالیان اخیر ، فن آوری های اطلاعات و ارتباطات که از آنان بهعنوان فن آوری های جدید و یا عالی ، یاد می شود ، بیشترین تاثیر را درحیات بشریت داشته اند . دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حالتغییر بوده و ما امروزه شاهد همگرائی آنان بیش از گذشته با یکدیگر بوده ،بگونه ای که داده و اطلاعات به سرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاطجهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرد . بدون شک مهمترین ودر عین حال بزرگترین پیشرفت در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات به ابداع"وب" توسط " تیم . برنرزلی " در اواخر سال 1980 در CERN ، برمی گردد . بهمنظور آشنائی با جایگاه واقعی "وب " ، کافی است به ضریب نفوذ آن پس ازابداع توجه گردد. پس از ابداع هر فن آوری ، مدت زمانی بطول می انجامد تافن آوری مورد نظر در مقیاس عمومی مورد استفاده قرار گیرد( ضریب نفوذ) .مثلا" تلفن پس از 74 سال ، رادیو پس از 38 سال ، کامپیوترهای شخصی پس از16 سال ، تلویزیون پس از 13 سال و "وب " پس از 4 سال ، موفق به جذب پنجاهمیلیون استفاده کننده شده اند .

    فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصههای اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تاثیر آن بر جوامع بشریبگونه ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتیاست . جامعه ای که در آن دانائی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش ،دارای نقشی محوری و تعیین کننده است .

    شاید تاکنون سوالات متعددی در رابطه با فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای شما مطرح شده باشد:

    فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست ؟

    تفاوت فن آوری اطلاعات با فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست ؟

    آیا انباشت سخت افزار و یا نرم افزار ، دستیابی به اینترنت و تعداد تلفنهای سلولی ، نشان دهنده استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات می باشد؟

    ضریب نفوذ اطلاعات و دانش در یک جامعه به چه میزان است و جایگاه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در این زمینه چیست ؟

    جایگاه ابزارها ، اهداف ، زیرساخت ها و عوامل انسانی در فن آوری اطلاعات وارتباطات چیست ؟ آیا می شود یک ابزار را به عنوان یک هدف مطرح و آن را بهعنوان یکی از شاخص های استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات مورد توجهقرار داد ؟ 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT, مقاله در مورد تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT, تحقیق درباره تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT, مقاله درباره تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تفاوت IT با ICT
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت