تحقیق مقاله وب هوشمند

تعداد صفحات: 79 فرمت فایل: word کد فایل: 15775
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۳,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله وب هوشمند

    چکیده:

    بر اساس تحقیقات موجود امروزه راه به پایان رسیدن بسیاری از امور دشوار ، وقت گیر و ضروری استفاده از خدمات پیشرفته اینترنت در قالب وب هوشمند (معنایی) است در این عرصه فرد می تواند با تعداد زیادی شبکه ی ارتباطی مواجه شود ضمن اینکه این تلاشها راه پایان دادن به بسیاری از امور روزانه در دنیای واقعی است کارکرد وب هوشمند بسیار تخصصی بوده و گاه در مورادی منجر به تولید حجم انبوهی از اطلاعات غیر مرتبط می شود. که بهره برداری بهینه و مفید  از این اطلاعات وابسته به شناخت ساختار خدمات توصیفی وب هوشمند می باشد.

    و در کل با وب هوشمند(معنایی) با یک جستجو به تمام معنای آن مواجه است.

    این جستجو شامل بکارگیری تمهیدگرها ، پروتکل ها و یا حتی اندیس هایی جهت شاخص گذاری داده ها می باشد در این پروژه تحقیقی هدف پرداختن به تشریح ساختار توصیفی ، سرویس ها و موتور جستجوی بکار رفته در قالب وب هوشمند است.

     

    فصل یک

    جستجو

    مقدمه:

    1.1  انگیزه

    بررسی یک سناریو: یک مسافر مشغول جستجو روی خط برای یافتن بهترین مسیر جهت ملاحظه راههای موجود واترلو از انتاریو به مونترال و کولئین است او هم چنین قادر به خرید کتاب یا تهیه بلیط از طریق همین خط است امروزه براساس قوانین موجود راه به اتمام رسیدن این امور نیازمند بکارگیری موتور جستجوگر وب برپایه کلمات کلیدی جهت کشف جایگاه وب در اموری چون رزرو خدمات مسافرتی، خطوط اتوبوس ها ایستگاههای قطار و خطوط هوایی است.

    بنابراین مسافر باید هرکدام از این جایگاه ها را بر مبنای مسیر اتصال جستجو کند مقایسه گزینه ها و انتخاب گزینه مورد نظر برای هر آرایه از سفر و مقصد یا انجام مطالعه و خرید کتاب یا بلیط از طریق یک خط انجام می شود البته موانع این نوع دسترسی واضح هستند.

    اکتشاف خدمات در این روش زمانبر و پر زحمت است در جستجو از طریق سرویس ها ممکن همه روابط اثربخش وب تنها در صورت تولید حجم زیادی اطلاعات متعدد بی فایده تولید شود.

    به طور کلی هر سرویس وب به وسیله رابط ها مختلف متفاوت و مختف ارایه می شود.

    در این گستره ارداکی یک شخص می تواند با انواع زیادی از شبکه های قابل دسترسی کاربردی مواجه شود. مثل جایگاهای خرید، عامل های رزرو بلیط یا حتی شیوه های علمی محاسبه و بکارگیری منابع که می توان اینها را کاربردهای معروف امروزی دانست افراد مایلند بازیهایی که از طریق آنها به کامپیوتر دسترسی پیدا می کنند پوشش داده شود. که به نظر می رسد این امر در آینده بعید نیست.

    بعلاوه تا هنگامیکه بعضی از این کاربردها_ یک خط( e.g مبدل جاری) در خود پایان می پذیرند دیگر نمونه ها  ( خط e.g عامل مسافرتی) خدمات دنیای واقعی ارائه می دهند به هر حال این دسته بندیها در این امر که خدمات آنها بعضی تعاملات مرتب شبکه را در می گیرند مشابه هستند به منظور تصور جستجوی موثر برای این نوع خدمات مثال هایی از جستجو در شکل 1.1 به تصویر کشیده شده است.

    برای جستجوی اثربخش در مقیاسی از جستجوی کار وکسب در پهنه جهانی ما به عرصه اینترنت و یک معماری کاربر پسند نیازمند هستیم: "طرح عرصه جهانی اکتشافات ساختاری"

    طرح عرصه جهانی ساختار سرویس اکتشافی است که از جستجوی منظم و مصور بعنوان مثال عملیات رزرو بلیط حمایت می کند مزایایی را در دنباله چنین طرحی بیان می کنیم.

    کدام انتخاب مسیر من را از میان واترلو و بستون برای دوشنبه آینده تعیین می کند؟

     

    من در پی یافتن همه خدمات رایگان دسترسی هستم که با شرایط دستگاه من سازگار است؟

     

    من به یک مسیر ارتباطی میان اینجا و بخش تکنولوژی دانشگاه اوتاوا نیاز دارم( تحت مجوز Mbps)

    شکل 1.1 مثلی از کیفیت کاربرد جستجوها

    توضیحات سرویس: نمای توضیحات برای تعریف یک سرویس خوب کاربر را برای جستجو بوسیله کمیت متناسب با ساختار  غیر وظیفه مندی( مانند موقعیت یا سرعت پیوند به شبکه) ملزوم می کند.

    جستجوی یکپارچه: ساختار جستجو باید مشابه جستجو برای سرویس های تمهیدات مختلف خدماتی بدون درنظر گرفتن چگونگی دسترسی به دانش پیشین سرویس تهیه شده باشد.

    درجه بندی: یک ساختار باید دارای مقایس بزرگ از شماره های کاربران و خدمات باشد( مقیاس- اینترنت) خروج کامل به معنای کاهش اندکی از سیستم های اکتشافی سرویس ها می باشد مانند Uphp یا SLP که به صورت یک عرصه محلی سخت افزاری از خدمات طراحی شده می باشند

    به هر حال خدمات وب قالبی ناشی از اکتشافات استاندارد و اجرای لایه های کاربردی خدمات می باشد برای خروج از دستور اجرایی خدمات( در بخش 2.1 دیده می شود) فقط حدود پشتیبانی از نوع غیر وظیفه مندی جستجوی کاربران تمهید شده است بعلاوه ساختار مسیریابی خدمات وب استاندارد نمی تواند به آسانی یک مجوز عمومی در مقیاس خدمات اکتشافی در یک حوزه متقاطع عمل کنند. (جدول 1.1)در مواردی استانداردها برای ردیابی تصاویر براساس مسیریاب امکان خطا می یابند اجزاء استاندارد وب تصاویر مورد نیاز جهت خدمات را پشتیبانی می کند نشان می دهد. هدف این پایان نامه پرکردن این فضاها در ساختار خدمات وب برای تمام مجوزهای عمومی جهت کاربران عضو مدیریت سرویس اینترنت می باشد.

    عدم پشتیبانی نیازهای وظیفه مندی

    پشتیبانی نیازهای وظیفه مندی

    نیازمندیها

    تعریف مناسب از پشتیبانی پارامترها انعطاف پذیر نیازها غیروظیفه مندی ارائه نشده است

    توضیح وظایف تعریف واضح محدوده (WSDL) توضیحات غیر وظیفه مندی

    سرویس توضیحات

    پشتیبانی محدود  برای معانی

    کلمه کلیدی جستجو برای پارامترهای محدود شده

    معانی

    معمولاً نیازهای بخش های جستجو از هر تمهیدگر دارای مسیریاب عمومی از مسیریاب های موجود نیستند.

    هر تمهید گر خدمات خود مالک یک مسیریاب است راهنمایی می تواند به صورت انعکاسی باشد.

    جستجوی یکپارچه

    راههای غیر یکپارچه برای توزیع سرویس اطلاعات یا اندیس جانبی از بهای یک انعکاس

    پشتیبانی از انعکاسات میانی راهنماهای قابل دسترسی وب و توزیع جستجوهای بار شده

    مقیاس

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    جدول 1.1 پشتیبانی از نیازهای وظیفه مندی بوسیله استانداردهای خدمات وب

    1.2 عینی بودن

    مهم ترین واقعیت عینی ما تدبیر یک چارچوب برای خدمات وب است هر قالب کاری 2 بخش اصلی دارد

     1) نمای سرویس توضیحات که ابزارهای وب را برای توصیف یک سرویس از جنبه غیر وظیفه مندی بکار می گیرد.

    2) راهنمایی مقیاس سرویس که مجوزهای جستجو روی سرویس توصیفات از میان ابعاد مدیریتی حوزه را تعیین می کند.

    1.2.1. واقعیاتی از توصیفات هر سرویس

    خدمات می تواند توصیفی باشند آنها به اینکه شرح داده شوند نیازمندند در این روش که جستجو را آسان می کند بیشتر جستجوها الگوریتم های جاری (مانند وب جستجو یا جستجوی UDDI) هستند که در این حالت براساس کلمات کلیدی متون انعطاف پذیر جستجو برپایه کلمه کلیدی برای خدمات اکتشافی کفایت نمی کند زیرا از همین کلمات مشابه معانی مختلف در زمینه های متفاوت ممکن است استخراج شود یا برعکس همین معانی ممکن به وسیله چند کلمه متفاوت تشریح شوند.

    در انتخاب طرح توصیفات سرویس ما به حرکت به ماوراء کلمات کلیدی یازمند هستیم از معانی به منظور هدایت و گسترش جستجو سود می بریم عامل مهم دیگر در توصیف خدمات نیاز به انعطاف پذیری در عرصه بخش توزیع شده محیط خدمات در بررسی تقاضاهای توصیفی است.

    ما نیاز به تهیه تسهیل کننده هایی جهت تمهید طرح هائی برای گسترش و ایجاد طرح و انتقال بین طرح هائیکه خدمات مشابه را توصیف می کنند داریم.

     

    1.3.2. نقش ها در سرویس مسیریاب

    دومین نقش بزرگ در این پایانامه طرح و ابزاری از سرویس مسیریاب در روشی است که نتایج را برمبنای توصیف سرویس ها می گیرد هر سرویس چهار جزء اصلی دارد.

    1)موتور واسط کاربر: یک سرویس جستجو است در فصل 5 جزئیات طراحی موتور واسط کاربرد اجزاء آن مورد بحث قرار گرفته است.

    2) موتور جستجوی معنایی: یافتن معنای مترادف برای توصیفات سرویس و جستجوها در آن به منظور گسترش جستجوی کاربر. الگوریتم ها ارایه شده از فصل 6 براساس موتور جستجوی معنایی تشریح شده اند.

    3)موتور راهنما: توصیفات سرویس راهنما برای تسهیل و بازیابی مجدد راهنمای سرویس است موتور جستجو هم چنین جستجوها را به منظور تعیین اینکه کدام ورودیهای راهنما باید برای بازیابی داده های جستجو شده دسترسی شوند بررسی می کند.

    بلوم فیلتر در تجزیه عمیق این اجزاء استفاده می شود و توابع تجزیه ای تولید می کند.

    4) موتور ذخیره سازی داده ها: سازمان دهی مکان فیزیکی داده های خدمات توصیفی در مسیریاب بصورت توزیع شده قرار دارند که این کار بوسیله ربات توزیع کننده اجزاء جدول صورت گرفته است.

    1.4. مورد مطالعه

    در سراسر این پایان نامه ما به دنبال تشریح نمای توصیفات خدماتی و جستجوی ساختاری به کار رفته در مثال ساده از یک سرویس هستیم.

    تهیه سرویس برای پیوندهای شبکه نوری یا مسیر نورانی مانند سرویس طراحی شده بوسیله تدارک یک کنترل کاربردی مسیر نورانی یک پروژه است ظرفیت بالای مسیرهای نورانی اغلب در زمینه علم و پژوهش جامعه برای انتقال مقدار عظیمی از داده ها بین مکانهای دور استفاده می شود. در بسیاری از موارد کاربر ممکن است نیاز به متعهد شدن به پیوندهای شبکه نداشته باشد اما می توان گفت فقط یکبار نیاز به استفاده در یک محدوده زمانی دارد بعنوان مثال تاسیس یک ویدئو کنفرانس بین دو دانشگاه. بنابراین می گفت این امر یک حس تقاضا جهت تخصیص خدمات وب ایجاد می کند شروع به کار تا انفصال یک پیوند نوری یا اتصال پیوندهای موجود به شکل مسیرهای طولانی( این امر در بعضی از ویژگی های مسیرهای نورانی شامل ظرفیت پیوند و طراحی موقعیت منابع یا بکارگیری مسیرهای روشن به صورت نمونه صورت می پذیرد)

    ما به دنبال تشریح مبدا توصیفات سرویس در توزیع راهنما و کاربرد معانی برای سرویس های اکتشافی هستیم.

     

    فصل دوم

    تشریح خدمات

    پس زمینه

    چارچوب کاری در فرضیه مورد نظر بسیاری از جنبه های مختلف از خدمات مسیر یابی را مد نظر قرارداده هم چنین این قالب ابزارها ومفاهیم متنوعی رادر زمینه های مختلف ترکیب می کند           

    این فصل چارچوب تکنولوژی الگوریتم ها را توصیف می کند ماخذ مورد تاکید بر امر مذکور خدمات و وب استاندارد می باشد: یعنی ابزارهای وب معنایی و قوائد کلی توزیع اندیس ها.اصلی ترین هدف  تهیه پس زمینه مورد نیاز جهت فهم و درک بیشتر شالوده براساس این امر می باشد.هر یک از تکنولوژی هایی که در این فصل توصیف شده اند در ساختمان یکی یا بیشتر از خدمات اکتشافی تشریحی که در این فرضیه معرفی شده اند استفاده می شوند.

    خدمات توصیفی: خدمات استاندارد 2.1 خدمات وب معنایی 2.2

    جستجوی معنای: ابزارهای وب معنایی 2.3

    اندیس مسیر یابی: بلوم فیلتر سازگار با اجزا 2.

    بخش مسیر یابی : ربات توزیع کننده اجزای یک جدول

    اسباب و ابزار چارچوب کاری: معماری سرویس باز اکتشافی

    2.1 خدمات وب استاندارد

    دراصل یک دوره از خدمات وب هر سرویس قابل دسترسی را برای استفاده از تکنولوژی وب توصیف کند کنسرسیوم( ائتلاف کوتاه مدت) عرصه جهانی وب خدما توب را تعریف می کند مانند سیستم نرم افزاری طراحی شده برای پشتیبانی از تغییرات داخلی حاصل از تاثیرات از ماشینی به ماشینی دیگر بر پایه شبکه و رابطی که توانایی پردازش ماشین را در شکل( ویژه wsol) توصیف می کند. 

    دیگر سیستم های نرم افزار کاربر نهایی با خدمات وب مورد استفاده از SOAP روابط متقابل دارند که این امر به معنی انتقال استفاده از XML بر روی HTTP می باشد.

    استاندارد افزایشی مانند زبان توصیف طراحی خدمات وب به تکمیل خدمات ابزاری وب ( مانند تصاویر 2.1) کمک می کند.

    در ادامه بخش برون خطی کوشش هایی هستند که برای ترکیب ابزارهای وب معنایی به همراه خدمات آن بوقوع پیوسته اند.

              تکنولوژی خدمات وب W3C        

    نمایش ساختار توضیحات

    شرح خدمات

    قالب پیغام ها

     

     

     

     

     

    ساختار معماری خدمات وب شکل 2.1

     

    خدمات وب خبری حالتی بی نیاز از سایر خدمات اتمی وب می باشد در عوض خدماتی از وب موجود است که این خدمات به یک یا چند سری از خدمات دیگر استناد می کند.

    خدمات ترکیبی می توانند چندین مورد از خدمات یک حوزه و یا حتی خدماتی از حوزه های مختلف را شامل شوند این خدمات ترکیبی پروتکل ها، رابطه ها، توالی ها و منطق های تابعی هستند که طراحی موزون نام گرفته اند[18]

    2.1.1 زبان توصیف خدمات وب

    زبان تعریف خدمات وب [5] هسته استانداردی از زبان است که در شرح خدمات اصلی وب روی مدلهای انتزاعی از سرویس پیشنهاد شده به کار می رود

    هدایت بیشتر عملیات های انتقال اطلاعات WSDL : این مدلی از روابط متقابل با هر سرویس تعریف   می شود و  مجوزهایی  که سرویس می تواتند به آن دسترسی داشته باشد را مهیا می کند(202)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله وب هوشمند

    فهرست:

    چکیده   

    فصل اول – مقدمه      

    انگیزه 

    عینی بودن  

    فصل دوم- تشریح خدمات  

    ساختار معماری وب  

    پس زمینه   

    معماری طرح وب معنایی 

    شکل گراف نمایش مدل RDF       

    خدمات وب معنایی    

    فیلتر بلوم    

    فصل سوم – ساختار خدمات    

    رویکرد سلسله مراتب فیلتر بلوم پایه   

    Edutella           

    آگهی   

    فصل چهارم- بررسی محتوایی خدمات 

    توصیف سرویس ها  

    هدف توصیف خدمات  

    نقش توضیحات خدمات در بررسی سرویسها   

    تلفیق ارزش و ویژگیها 

    ساختار اصلی پارامترهای خدمات   

    لایه های علوم توصیفی

    فصل پنجم – مسیر یابی خدمات  

    الگویی بر اساس واسط کاربر  

    آگهی   

    OWL-S            

    فصل ششم – طرح جهانی خدمات وب  

    تطابق معنایی توصیفات خدمات 

    انواع تطابق معنایی OWL   

    پایگاه دانش     

    مشمول سازی    

    تطبیق آرام         

    تحلیل پیچیدگی الگوریتم تطبیق معنایی 

    موتور واسط کاربر          

    موتور شاخص گذاری  

    ذخیره شاخص سراسری جهانی 

    فصل هفتم_ نتیجه گیری 

     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله وب هوشمند, مقاله در مورد تحقیق مقاله وب هوشمند, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله وب هوشمند, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله وب هوشمند, تحقیق درباره تحقیق مقاله وب هوشمند, مقاله درباره تحقیق مقاله وب هوشمند, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله وب هوشمند, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله وب هوشمند ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله وب هوشمند
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت