تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 15810
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها

    افزایش مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ منجر به افزایش مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی در شهرهای بزرگ می شود.برخی کارشناسان معتقدند که مهاجرت از روستا به شهر، ضمن آنکه ناگزیر است، همیشه هم نامیمون نیست و برخلاف تصور رایج باتوسعه کشاورزی منافات ندارد.

                        

    افزایش مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ منجر به افزایش مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی در شهرهای بزرگ می شود. ترافیک افزایش می یابد، حاشیه نشینی توسعه می یابد، بی کاری مهاجرین منجر به توسعه شغل های کاذب و افزایش تنش های اجتماعی و فعالیت های مخل آسایش و امنیت اجتماعی می گردد.افزایش تقاضای مسکن موجب ایجاد بحران های پی در پی مسکن و افزایش لجام گسیخته قیمت ها گردیده است. برنامه ریزی برای شهری که فرهنگ آن یک نواخت است، آسان است اما برنامه ریزی برای شهری مانند بجنورد که فرهنگ های مختلف و اقلیت های متفاوتی در آن وجود دارد، مشکل است.در بعضی مواقع، افرادی که از روستا به شهر مهاجرت می کنند، دچار افسردگی می شوند.نوجوان مهاجر در شهر سطح زندگی خود را با افراد بالاتر مقایسه می کند و این مقایسه و تلاش برای رسیدن به سطح بالاتر زندگی اجتماعی موجب به وجود آمدن آسیب های اجتماعی برای وی و دیگران می شود.اعتیاد، اختلال در رفتار افراد، استرس و ... از جمله این آسیب های اجتماعی است.

    وجود جاذبه های شهری مانند پارکهای زیبا و تفریحی وامکانات ایاب و ذهاب ، ساختمانهای شکیل و وجود مغازه های رنگارنگ از جمله پوشاکی ، خوراکی و لوازم خانگی و غیره به مقدار زیاد در کنار یکدیگر و از طرفی روح تنوع طلبی جوانان را سیراب کرده که با محیط سرد و آرام روستا که ندرتا اینچنین امکاناتی وجود دارد موثر در رشد مهاجرت می شود.در روستا هیچ گونه امکان کاری که مناسب با تحصیلاتش باشد نیست ناچارا به شهر آمده و این جوان الگوی سایرین در روستا شده و مهاجرت را تشدید می کند.

    در روستا کار دائم و دارای درآمد مناسب برای بسیاری از جوانان وجود ندارد 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان یک روش مهاجرت به شهرها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت