تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 15888
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟

    احترام به خود چیست ؟

    احترام به خود راباید از خود پنداره متمایز دانست . خود پنداره مجموعه ای مفاهیمی است که فرد برای توصیف خویش از آن ها استفاده می کند . کودک می تواند خود را به عنوان بازیگر خوب بیس بال ، دوست جو علاقه مند به داستانهای علمی ، دانش آموزی متوسط در نظر بگیرد که این موارد از جمله اجزاء خود پنداره ی  وی به شمار می روند . احترام به خود ، ارزیابی اطلاعات تشکیل دهنده ی خود پنداره است ، و از احساسات کودک در مورد تمتم ابعاد وجودش ناشی می شود . اگر کودکی برای شاگرد اول شدن ارزش بسیاری قائل باشد ، در حالی که تنها دانش آموز متوسط یا ضعیفی است ، احترام به خود وی صدمه خواهد دید .

     

    منظور از احترام به خود ضعیف یا قوی چیست ؟

    احترام به خود قوی به عنوان دیدی « سالم » در مورد خود در نظر گرفته می شود یعنی فرد واقع بینانه کمبودهای خود را در نظر می گیرد و در عین حال دید اتقادی شدیدی نسبت به آن ها ندارند . فرد دارای احترام به خود مثبت خود را به شیوه ای مثبت ارزیابی می کند و در مورد نقاط قوت خود احساس خوبی دارد . احساس رضایت از بیشتر جنبه های خود بدین معنی نیست که فرد هیچ تمایلی به تغیرر آن ها ندارد ، بلکه بر عکس ، فرد دارای اعتماد به نفس اغلب در جهت بهبود نقاط ضعف خویش تلاش می کند اما در صورت نرسیدن به هدف هم خود را می بخشد .

     

     

     

    چرا احترام به خود اهمیت دارد ؟

    اغلب متخصصان احترام به خود مثبت را به عنوان عامل اصلی در سازگاری اجتماعی عاطفی در نظر می گیرند این دیدگاه بسیار گسترده است و تاریخچه ای طولانی دارد روان شناسان و جامعه شناسان مهمی از قبیل ویلیام جیمز ، جورج هربرت مید ، چارلز کولی از جمله اولین افرادی بودند که برای اهمیت احترام به خود مثبت تأکید داشتند . سال ها بعد نئوفرویدینها هم چون آدلر ، هورنانی ، همانند را جرز و فرام مفهوم خود پنداره را در نظرات خود پیرامون شخصیت وارد کردند . اخیراً روانشناسان علمی نظریه را با تحقیق تجربی در آمیخته اند و به این نتیجه رسیده اند که احتراماً به خود مثبت ، با عملکرد مناسب تر و مؤثر تر مرتبط است .

     

    چگونه می توان متوجه شد که کودکی دارای احترام به خود ضعیف است ؟

    در واقع همانطور که نمی توان به درستی از محتوای افکار و احساسات کودکان آگاه شد راهی برای اطمینان ، از این نکته که کودکی دارای احترام به خود ضعیف است وجود ندارد . برای رسیدن به « بهترین حدس » باید قضاوت تخصصی بر اساس مصاحبه با خود کودک ، والدین ، معلمان او ، مشاهده ی کودک در شرایط مختلف و احتمالاً اجزاءتست احترام به خود صورت می گیرد توصیفی کامل از چگونگی ارزیابی احترام به خود کودک به اطلاع شما رسید .    

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان احترام به خود چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت