تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 15898
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس

    اقلیدوس

    اقلیدوس در سال 283 قبل از میلاد در شهر آتن متولد گشت و در تاریخ مردان بزرگ دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

    او در ضمن اینکه ریاضی دان برجسته ای بود سخنران قابل و فیلسوفی زبردست و توانا نیز محسوب می شد .

    با اطلاعات پراکنده و بعضی دست نوشته های خود او می توان گفت که دوران عمرش مصادف بود با سلطنت بطلیموس اول و در دربار و حکومت این فرمانروا دوران عمر خود را سپری کرده و در زمان این حاکم از این عالم دعوت شد که در دانشگاه اسکندریه تدریس کند .

    اقلیدوس از فرصت بدست آمده و از امکنات بسیار عالی که در ان زمان در شهر اسکندریه موجود بود ، نهایت بهره را در جهت ارتقا سطح علمی خود برده و توانایی های خود را در ریاضی به حد اعلا و صحیحی رساند . اقلیدوس اولین شخصی است که در تاریخ ، آموزش ریاضی را به طور رسمی شروع کرده و این عمل را به طریقی علمی انجام داده است . سعی او بر این بوده است که ریاضیات را به عنوان یک علم پایه به بشریت معرفی نماید و در این راه دارای آنچنان رای و نظر محکمی است که حساب و هندسه جدید همچنان مدیون اکتشافات و کارهای اوست . علم ریاضی در بسیاری از شاخه های خود هنوز هم مدیون کارهای اقلیدوس است و تا اواخر قرن نوزدهم نظریات و اکتشافات او در بسیاری از دانشگاه هیا معتبر جهان تدریس می شد و جالب این که با وجود گذشتن بیش از 22 قرن همچنان بیشتر نظریات علمی او با این تحولات زیادی که درعلوم ایجاد شده کماکان به قوت خود باقی مانده است .

    اقلیدوس کتاب اصول را به رشته تحریر درآورده که اساس آن هندسه مسطحه می باشد و خواجه نصیر الدین طوسی آن را شرح داده است . وی در سال 306 فبل از میلاد درگذشت .

    1 .اصول    

    اقلیدس چهار  اصل بسیار مهم دارد.۱.بر دو نقطه ی واقع بر یک صفحه فقط یک خط راست عبور می  کند.    ۲.خط متنهی راازهر طرف فقط می توان به یک طریق امتداد داد.   ۳.در صفحه می توان هر دایره ای به هر مرکزی وهر شعاعی رسم کرد.    4.همه زوایای نود درجه با هم برابرند.

      2.نکات زوایا

    ما باواحدهای درجه ومیل ورادیان و غیره زوایا رااندازه می گیریم.زوایارابانقاله اندازه می گیریم. زوایا را می توان با هم جمع کرد.زاویه ها سه حالت را دارا هستند تند<راست<منفرجه.

    * تعاریف زیر رابخوانید.*

    1.متعامد=اگردوپاره خط زاویه ی راست تشکیل دهندانهاراپاره خط های متعامد می نامیم.مثلاAB,CD 

    2.متمم=اگرمجموعه اندازه های دو زاویه۹۰درجه باشد,انهارامتمم می نامیم.

    3.همنهشت=دوزاویه ی هم اندازه راهمنهشت می نامیم.

     4.مجانب=زاویه های مجاور+مکمل=مجانب

    5.مکمل=اگرمجموع اندازه ی دو زاویه۱۸۰باشد.انهارازاویه ی مکمل می نامیم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اقلیدوس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت