تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO)

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 15933
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO)

    با توجه به تعادلی بودن واکنش، وجود هیدروژن  مانع از تشکیل رسوب می شود و به عبارت دیگر هر چه محلول قلیایی ترشود ، واکنش تشکیل رسوب بهتر ( کمی تر) انجام می شود. برای رسوب گیری نیکل به عنوان یک (PH) مناسب و کافی می توان از (PH=10) استفاده کرد.

    در این محدوده دی متیل گلی اکسیم به طور انتخابی از بین کاتیون های محلول تنها نیکل را رسوب می دهد.

    توضیحاتی در مورد دی متیل گلی اکسیم: دی متیل گلی اکسیم عامل رسوب دهنده آلی است. تنها نیکل (II) را از محیط قلیایی ضعیف رسوب می دهد. واکنش چنین است:

    این رسوب طوری حجیم است که تنها مقادیر کمی از نیکل را می توان به راحتی مورد عمل قرار داد. این رسوب همچنین هنگام صاف کردن و شستشو تمایل شدیدی به خزیدن به بالا از کناره های ظرف دارد. رسوب جامد را به سهولت می توان در 110 درجه سانتی گراد کرد.

    خزیدن: فرآیندی است که رسوب (معمولاً کی لیت فلز-آلی) از کناره های سطح مرطوب یک ظرف شیشه ای یا یک کاغذ صافی به طرف بالا حرکت می کند.

    روش کار :

    1. 10 میلی لیتر از محلول حاوی نیکل(II ) را در یک بشر 400 میلی لیتری ریخته و حجم آن را به 500 میلی لیتر می رسانیم.

    2.  با اضافه کردن چند قطره از محلول کلریدریک اسید ۶ مولار، محلول را اسیدی می کنیم. (کنترل با کاغذ PH)

     (با افزودن اسید کلریدریک، باعث جلوگیری از تشکیل ( ) که بصورت رسوب می باشد، می شود و آن رابصورت محلول در می آورد. فقط رسوب دی متیل گلی اکسیم مورد نظر می باشد.)

    3.  محلول را تا دمای (60_70 ) درجه سانتیگراد حرارت می دهیم. (توسط شعله – کنترل دما با ترمومتر)

    4. 20 میلی لیتر محلول الکلی مصرف دی متیل گلی اکسیم به محلول اضافه می کنیم.

    5.  با افزودن ٢ میلی لیتر محلول آمونیاک ٦ مولار به محلول فوق، محیط را بازی میکنیم. (فقط در محیط بازی این امکان می باشد که دی متیل گلی اکسیم، با نیکل(II ) واکنش می دهد.)

    6.  محلول فوق را در دمای (60 ) درجه سانتیگراد به مدت ٢٠ دقیقه حرارت می دهیم (تا رسوب هضم شود) و سپس محلول را سرد می کنیم.

    7.  یک کاغذ صافی تجزیه ای با اندازه مناسب را توسط ترازوی تجزیه ای (با دقت  میلی گرم) توزین کرده (یک گرم جرم کاغذ صافی) و محلول حاوی رسوب را توسط قیف بوخنر و کاغذ صافی توزین شده صاف می کنیم.

    8.  رسوب را شستشو داده و سپس کاغذ صافی و رسوب را با دقت به یک شیشه ساعت منتقل می کنیم.

    9.  پس از خشک شدن کاغذ صافی و رسوب از توزین آن، وزن رسوب را محاسبه می کنیم.

    10.  غلظت نیکل موجود در مجهول را بر حسب گرم بر لیتر و مول بر لیتر محاسبه و گزارش می کنیم.

    نتیجه گیری :

    نیکل موجود در یک محلول قلیایی را می توان در اثر افزودن محلول الکلی دی متیل گلی اکسیم رسوب داد.این روش را می توان برای اندازه گیری مقدار (در صد) نیکل بکار برد. رسوب حاصله در دمای 11 درجه سانتی گراد بطور کامل خشک می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO)

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

     

    1.  وبلاگ شیمیاگران         ''Sajjad.Joulaee''              WWW.Chemic.Blogfa.Com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان دی متیل گلی اکسیم (DMGO)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت