تحقیق مقاله رایگان طبیعت

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 16237
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان طبیعت

    آنچه که انسان، در پدید آوردن آن، دخالت نداشته باشد را طبیعت گویند. طبیعت، محصول دیالکتیک ذهنی انسان و جهان ابژه‌ها است. انسان، پیش از زندگی در شهرها، در طبیعت می‌زیسته‌است. دگرگونی از ویژگی‌های طبیعت است


    بیابان ها بیش از 20 درصد کل مساحت زمین را تشکیل میدهند. بیابان منطقه ای خشک و بایر است که به علت فقدان آب برای زندگی مناسب نیست. درجه حرارت بیابان از سانتیگراد در مکزیکو تا درجه حرارت بسیار پایین صحرای گبی (Gobi) در آسیا یعنی - تا - سانتیگراد متغیر است. تفاوت درجه آب و هوا میتواند به اندازه سانتیگراد در جزایر سینایی (Sinai) متغیر باشد.

    بعضی از انواع حیوانات و گیاهان با این گونه محیط سازگار شده اند. میزان بارش باران در این گونه مناطق از صفر تا 10 اینچ است. نوع خاک بیابانها متفاوت است ولی عامل مشترک همه آنها فقدان آب است. صحراها به سه دسته تقسیم میشوند: فلاتهای سنگی و شنی یا بیابان های رملی.


    آب و هوا و اقلیم

    هیچ پوشش عایقی وجود ندارد. 90 درصد گرمای زمین از دست میرود و فقط 10 درصد آن توسط ذرات گرد و غبار بازتابانده میشود. این از دست دادن گرما باعث کاهش شدید درجه حرارت در شب میشود. به خاطر همین است که لباس های گرم نباید در طول روز کنار گذاشته شوند و اگر مسأله خاصی وجود ندارد بهتر است صبح زود، عصر و یا شبهای مهتابی حرکت کنید.

    بیابان ایجاد شده توسط موانع کوهستانی

    ابرها بلند شده و رطوبت خود را با بارندگی از دست میدهند. برخورد ابرها به کوهها سبب بارندگی شده و پس از بارش ابرها ناپدید میشوند.
    هیچ بارشی وجود ندارد زیرا ابرها رطوبت خود را ازدست داده اند. درواقع کوهستان قبلاً رطوبت ابرها را به شکل باران گرفته اند.

    باران

    در تمام بیابانها کمبود آب وجود دارد. وقتی آسمان میبارد اغلب به شکل رگبار و همراه با تگرگ است که خیلی زود متوقف میشود. بارندگی ها میتوانند در زمینهای خشکی که صدها کیلومتر دورتر هستند سیلهای بزرگی ایجاد کنند.
    مساحت تحت نفوذ این سیلها گاهی آن قدر وسیع است که تغییرات قابل توجهی را در منطقه به جای میگذارد.
    آب
    وجود هرگونه زندگی در بیابان بستگی به آب دارد. بعضی رودخانه ها دائمی هستند مثل رودخانه کلورادو. اما آب اینگونه رودخانه ها توسط زهکشی از خارج از منطقه خشک تأمین میشود که کیلومترها دورتر هستند و آب آنها شاید مربوط به بارندگی 2000 سال پیش باشد. آب در بیابان باید در بالاترین درجه اهمیت و احترام قرار گیرد. یک منبع طبیعی آب در بیابان به هیچ وجه نباید آلوده و یا نابود شود زیرا سالها طول میکشد که برای آن جایگزین پیدا شود.

    بادها

    باد های بیابانی و به دنبال آن شن های روان آن قدر قدرت دارند که گویی از یک انفجار بزرگ شنی نشأت گرفته اند. در ایران بادهایی وجود دارد که با سرعت 100 کیلومتر در ساعت به مدت 120 روز جریان دارند. تغییرات ناگهانی آب و هوا بادهای قوی را ایجاد میکند.
     

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان طبیعت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان طبیعت, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان طبیعت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان طبیعت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان طبیعت, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان طبیعت, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان طبیعت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان طبیعت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان طبیعت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان طبیعت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت