تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 16288
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو

    زانو یکی از مهمترین مفاصل بدن می باشد که برای سلامت آن باید از دوران جوانی به فکر آن باشیم . از مهمترین مواردی که باعث آسیب تدریجی به مفصل زانو میشوند یکی ضعف عضلات اطراف زانو ودیگری وزن زیاد است . هر دو مورد ذکر شده باعث تخریب سطح مفصل زانو میشوند.

    برای اینکه بتوانید زانوی سالم داشته باشید موارد زیر را رعایت کنید:

    1-     از چهار زانو و دو زانو نشستن به مدت طولانی خودداری کرده و سعی کنید در خانه روی صندلی یا مبل نشسته وهم چنین از دستشوئی فرنگی استفاده نمائید.

    2-     از پیاده روی و ایستادن طولانی مدت در طول روز خودداری نمائید (30 تا 45 دقیقه پیاده روی در روز مناسب میباشد )

    3-     از پوشیدن کفشهای پاشنه بلند و بدون پاشنه پرهیز کنید.(اندازه نرمال پاشنه کفش 3 تا 5 سانتیمتر می باشد)

    4-     در صورتی که افزایش وزن دارید حتما با دستور غذائی مناسب آن را کم کنید .

    5-     هر روز یا یک روز درمیان ورزشهای مناسب زانو را به مدت 20 دقیقه انجام دهید (ورزشهای مربوطه بعدا گفته خواهد شد)

    6-     از زانو زدن (حالت سجده)روی سطوح سفت خودداری کرده زیرا باعث فشار به کشکک زانو می شود.

    موارد ذکر شده در بالا را افرادی که دچار آرترز و درد زانو میباشند هم میبایست رعایت نمایند.

                                               برای سلامتی خود وقت بگذارید

     

    حفظ سلامت مفصل زانو - علل درد زانو ( مقالات)

     

    آرتریت روماتوئید زانو:
    زانوها جزء شایعترین مفاصلی هستند که در آرتریت رو ماتوئید درگیر میشوند.این بیماری اغلب منجر به ناتوانی دائمی شدید میگردد. اغلب هر دو زانو بطور همزمان و همراه با سایر مفاصل درگیر میشود. زانو های درگیر دردناک هستند, گاهی متورم و در لمس گرمتر از سایر نقاط پوست هستند. پای پرانتزی یا خم شدن دائمی ممکن است رخ بدهد. حرکات زانو مختل است
    و اعمال فشار منجر به احساس درد میشود. التهاب ایجاد شده, پس از گذشت ماه ها و یا سالها فروکش میکند ولی زانوی بیمار بندرت به وضعیت طبیعی خود برمیگردد.سطوح مفصلی معمولا آسیب میبینند و زودتر از مفاصل طبیعی فرسوده میشوند. بنابر این در مراحل انتهائی بیماری احتمال اضافه شدن آرتروز به آرتریت روماتوئید وجود دارد.
     
    نرمی غضروف زانو(کندرو مالاسی استخوان کشکک)
    در این بیماری , غضروف مفصلی ( مخصوصا قسمت داخلی آن) به دلایلی که مشخص نیست خشن و رشته رشته میشود. تصور میگردد که سایش ایجاد شده بین ناحیه آسیب دیده وقسمت داخلی زائده انتهای پائینی استخوان ران , مسول بروز درد است. این بیماری با آرتروز تفاوت دارد ولی ممکن است آرتروز سالهای بعد اضافه گردد.بیمار اغلب دختر 15-18 سالهای است که درد آزار دهنده ای در عمق زانو و پشت استخوان کشکک خود احساس میکند . درد بیمار با بالارفتن از پله ها یا پایین آمدن از پله ها تشدید میگردد. اغلب تجمع مایعی در درون مفصل وجود دارد و ممکن است پس از جابجا کردن استخوان کشکک به یک طرف در لمس عمقی آن حساسیت موضعی یافت گردد. همچنین ممکن است نقطه ای از حساسیت موضعی شدید بر روی قسمت قدامی زایده استخوان ران وجود داشته باشد. حرکات مفصل ممکن است همراه با کریپیتاسیون(صدا) باشند که از روی استخوان کشکک به دست فرد معاینه کننده منتقل میشود.( مخصوصا وقتی که بیمار از حالت ایستاده زانوهای خود را خم میکند و مینشیند)
     
    سل زانو:
    در کشور های غربی بسیار نادر است اما در کشور های درحال توسعه کم و بیش دیده میشود. زانوی درگیر دردناک است.. بطور منتشر در تمام محیط زانو تورم دیده میشود. حرکات زانو محدود است, عضلات ران تحلیل میروند و گاهی اوقات آبسه یا سینوسی آشکار میشود.
     
    آرتروز زانو:
    زانو بیش از هر مفصل دیگری در اثر آرتروز درگیر میشود.آرتروز زانو مخصوصا در زنان چاق مسن شایع است. بیمار بطور شایع زنان مسن و سنگین وزنی هستند که ممکن است هر دو زانوی آنها درگیر شده باشند. در گروه دیگر که عمدتا مرد هستند سابقه ای از به هم خوردگی مکانیکی قبلی( در اثر آسیب های ناشی ار ورزش) وجود دارد.درد آزار دهنده, و به آهستگی افزایش یابنده ای در مفصل درگیر وجود دارد که پس از فعالیتهای غیر معمول تشدید میشود. همچنین در هنگام حرکت دادن به مفصل میتوان صدای سائیدگی آن را لمس یا سمع کرد. علائم بیمار اغلب با کشش یا پیچ خوردگی تشدید می یابند. معمولا شواهدی از وجود یکی
    از عوارض زمینه ساز ذکر شده وجود دارد.
     
    درد مفصلی هموفیلی ها:
    ارتریت هموفیلیک زانو مفصل را بیش ار هر مفصل دیگری درگیر میکند. آرتریت هموفیلیک زانو نادر است زیرا خود هموفیلی نیز بسیار بندرت دیده میشود. یافته های بدست آمده بر اساس مر حله بیماری و مدت زمان استقرار آن متغیر است. پس از هر بارحمله جدید خونریزی , زانوی درگیر متورم می شود. تورم مفصل تا حدودی ناشی از تجمع خون و تا حدودی در اثر ضخیم شدگی سینویال است که به علت تراوش خون از عروق به فضای بینا بینی ایجاد میشود. پوست پوشاننده مفصل درگیر, بطور غیر طبیعی گرم است. حرکات مفصل محدود هستند و فشار اوردن به مفصل درگیر منجر به درد می شود. 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو, مقاله در مورد تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو, تحقیق درباره تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو, مقاله درباره تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله حفظ سلامت مفصل زانو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت