تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 16289
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت

    تمام مسابقات رسمی دارت که منحصراً در محدوده قانونی فدراسیون جهانی دارت یا توسط ارگانهای وابسته به آن

    سازمان می باشند باید طبق مقررات بازی مسابقات WDF عمل کنند .

    قوانین بازی و مسابقات WDF به دو گروه تقسیم می‌گردد .

    1- قوانین بازی که شامل بندهای 1-6 است .

    2- قوانین مسابقات که شامل بندهای 7-23 است .

    تعاریف :

    WDF : مخفف World Dart Federationبه معنای فدراسیون جهانی دارت و یا کمیته اجرایی فدراسیون جهانی دارت می‌باشد .

    سازمانها -Organizers : به معنای کمیته اجرائی و یا اعضاء فدراسیون دارت که توسط این فدراسیون منصوب شده‌اند تا وظایف خود را در رابطه با مسابقات ایفا نمایند .

    بازیکنان - Players: شامل بازیکنانی که در بازیهای دو نفره ، تکنفره و تیمی به صورت تیمهای آقایان و بانوان می باشد .

     

    گوینده - Caller: به معنای شخصی خواهد بود که برای اعلان امتیازات کسب شده در طی بازی منصوب می‌گردد

    نویسنده امتیازات - Marker: به معنای شخصی خواهد بود که برای مشخص کردن امتیازات کسب شده و امتیازات باقیمانده در هر مرحله بازی منصوب گردیده وی می‌تواند یک Caller در مسابقات نیز باشد .

    امتیازدهنده - Scorer: به معنای شخصی خواهد بود که برای ثبت امتیازات بر روی کارتهای امتیازی ، نتایج و دیگر مسائل مربوط به مسابقات در هر ست بازی منصوب می‌گردد .

    مسابقات - Match: به معنای مجموعه بازیهای انجام شده توسط دو بازیکن یا دو تیم که در بعضی مواقع به یک بازی و یک مسابقه نیز اشاره دارد .

    leg: به معنای یک دست بازی می باشد که از چند راند تشکیل شده است مثلاً یک دست بازی 301 یا یک Leg بازی 301 .

    SeT: به معنای قسمتی از مسابقه می‌باشد که از تعدادی leg تشکیل شده است . برنده یک SeT از بازی کسی است که اکثریت legهای آن بازی را برده باشد . و برنده مسابقه کسی است که اکثریت SeT های آن بازی را برده باشد .

    قوانین و طریقه بازی

    نحوه صحیح پرتاب دارت

    فاصله ها

    فاصله طولی تخته دارت از زمین ۱۷۳سانتیمتر وفاصله برای پرتاب  ۲۳۷سانتیمتر می باشد به عبارت دیگر بعد از نصب تخته دارت فاصله متر از مرکز تخته دارت  تا محل استقرار باید ۲۹۳سانتیمتر باشد.

     دارت از چهار قسمت تشکیل شده:

    1-Flight

    2-Shaft

    3-Barrel

    4-Tip or point

     

     

    نوک، بارل، شافت، و فلایت هرکدام انواع گوناگون ومختلف دارند وهر کس می تواند دارتی را که مورد علاقه اش است و با آن راحت تر است تهیه و استفاده کند.

     

     امتیازات قواعد آن

     

     تخته دارت به صورتی طراحی شده است که دایره آن را به صورت قسمت های مثلثی که به وسیله میله فلزی از هم جدا شده است در آمده. البته اگر به شکل توجه کنید خواهید دید که که میله فلزی علاوه بر درست کردن این مثلث ها تخته دارت را به چهار قسمت مجزا تفکیک کرده و اگر دارت شما در بین دو میله اول خورده باشد عدد شما در 2 ضرب میشود (Double Ring)

    واگر دربین دو میله دوم خورده باشد عدد شما در 3 ضرب خواهد شد (Triple Ring) و اگر در بین میله سوم باشد که معمولا به رنگ روشن است بخورد امتیاز شما 25 (BULL)واگر در بین میله آخر به عبارتی مرکز قرار گیرد نمره شما 50 خواهد بود(DUBLLE BULL) واگر دارت شما داخل این میله ها نباشد عددی که روی آن است به تنهایی در نظر گرفته می شود(SINGLE)، چنانچه پرتاب شما خارج از محیط مشخص شده باشد امتیازی برای شما در نظر گرفته نخواهد شد.حال هر مثلث عدد خود رادارد، و با پرتاب سه دارت در مجموع اعداد محاسبه می گردد، لازم به ذکر است هر سه پرتاب شما را یک راند گویند.و در آخر شخصی برنده است که به امتیاز در نظر گرفته شده زودتر دیگران دست پیدا کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت, مقاله در مورد تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت, تحقیق درباره تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت, مقاله درباره تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله قوانین و طریقه بازی دارت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت