تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه

تعداد صفحات: 21 فرمت فایل: word کد فایل: 16419
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه

    1 چکیده:

    در این مقاله روشی جهت تصحیح میزان تولید نیروگاه ها بخاطر محدود کردن قدرت در یک یا چند خط شبکه که معمولاً نسبت به یک حد از پیش تعیین شده‌ای انجام می‌پذیرد، مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

    چون این امر ممکن است باعث گردد که قدرت در برخی از خطوط دیگر شبکه از حدود از پیش تعیین شده‌ای فراتر رود و در برخی از مواقع اضافه بار (Over Load) در اینگونه خطوط حاصل گردد. لذا باید روشی سیسماتیک و کلاسیک را مورد توجه قرار داد زیرا در غیر اینصورت حصول به یک جواب منطقی غیرقابل دسترس خواهد بود.

    در این مقاله جهت دستیابی به این امر، از برنامه‌ریزی خطی (Linear-Programming) یا LP استفاده شده است. این روش نه تنها ما را قادر می‌سازد که قدرت در برخی از خطوط شبکه را به یک حد معینی محدود سازیم، بلکه تغییرات و جابجائی تولید (Generation-Shifting) از یک نیروگاه به نیروگاه دیگر را حداقل می‌سازد. همچنین با استفاده از الگوریتم معرفی شده میتوان شرایط اضطراری سیستم قدرت (Cotingency-Analysis) را که نتیجه خارج شدن یک یا چند خط حاصل می‌شود و باعث اضافه بار در خطوط دیگر می‌گردد را مورد تحلیل قرار داد و با تصحیح تولید (Generation-Correction) در نیروگاه‌ها از اضافه بار اینگونه خطوط جلوگیری نمود. علاوه بر این مهندسین طراح و بهره‌بردار با استفاده از این تکنیک قادر خواهند بود در صورت خارج شدن برخی از خطوط (بهر دلیل) تصمیم مقتضی راجح به تغییر و تصحیح میزان تولی در نیروگاهها اتخاذ نمایند تا بقیه خطوط شبکه دستخوش ناهنجاری ناشی از میزان قدرت منتقله نگردند. چون در این مقاله از مدل LP برای بهینه سازی (optimisation) استفاده شده است، برای بررسی مسئله پخش بار نیز از مدل خطی (DC-Load flow) یاری جسته‌ایم تا جوابها سریعتر و با تقریب نسبتاً خوبی حاصل شوند.

    2 شرح مقاله

    یک سیستم قدرت را در حالت کلی در نظر می‌گیریم (شکل 1). در این سیستم داریم:

    تعداد شین های تولید M =

    تعداد کل شینهای سیستم        N =

    تعداد خطوط سیستم L =

    لذا:

    فرض می‌کنیم سیستم قدرت شکل (1) در وضعیت مانا (Steady-state) قرار دارد و قدرت انتقالی در خط بین شینهای  i و j معادل    باشد.

    حال اگر بخواهیم قدرت انتقالی در این خط را به یک حد از پیش تعیین شده‌ای محدود نمائیم، لذا قدرت در این خط باید به (LFP)Spec تغییر یابد:

    در نتیجه میزان تولید در نیروگاه ها نیز باید تغییر نماید (شکل 1). البته ممکن است در آن واحد بخواهیم قدرت منتقله را در دو یا چند خط شبکه تغییر دهیم. لذا باید:

    (تصاویر و فرمول ها در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه, مقاله در مورد تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه, تحقیق درباره تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه, مقاله درباره تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کاربرد برنامه ریزی خطی در تصحیح میزان تولید نیروگاه ها جهت محدود نمودن قدرت در خطوط شبکه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت